Telegram support Whatsapp support

فوائد .انگشتر در دست کردن

فوائد .انگشتر در دست کردن

 ring-angoshtar-5

« آداب انگشتر درست .کردن »

  1. آقا امیرالمؤمنین على علیه السلام .فرمودند:

 

براى دست خود انگشتر عقیق [ .یمنى ] اختیار کنید تا خدا شما را برکت دهد .و از هر بلائى ایمن باشید.

 

« .ثواب الأعمال ، ۳۸۶ »

 

                   ¤¤¤¤¤

.

  1. آقا امام صادق علیه السلام فرمودند:.

 

انگشتر عقیق [ یمنى] موجب ایمنى در .سفر است.

 

« ثواب الأعمال ، ۳۸۶

 

                   ¤¤¤¤¤

 

  1. مردى .نزد رسول خدا (ص) آمد و شکوه و .شکایت کرد که راهزنان راه را بر من گرفتند و .اموالم را بردند.

 

حضرت فرمودند: چرا .انگشتر عقیق [ یمنى ] در دست نداشتى که از .هر بدى انسان را نگه میدارد.

 

« .ثواب الأعمال ، ۳۸۷ »

 

                   ¤¤¤¤¤

.

  1. آقا امام باقر علیه السلام فرمودند:.

 

هر که انگشترى عقیق [ یمنى ] در .دست کند همواره نیکى بیند تا زمانى که آنرا در .دست داشته باشد و پیوسته از جانب خداوند داراى محافظى .خواهد بود.

 

« ثواب الأعمال ، ۳۸۷

 

                   ¤¤¤¤¤

 

  1. آقا .امام صادق علیه السلام فرمودند:

 

دستى بسوى .خدا بلند نشود که محبوب تر باشد از دستى که .در آن عقیق باشد.

 

« ثواب الأعمال

 

                   ¤¤¤¤¤

 

  1. آقا .امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند:

 

دو رکعت نماز .با انگشتر عقیق برابر هزار رکعت نماز بى عقیق است..

 

                   ¤¤¤¤¤

 

  1. رسول .خدا (ص) فرمودند:

 

انگشتر عقیق .به دست کنید ، زیرا تا بر دست شماست غم .نمى بینید.

 

تختموا بالعقیق ، فإنه لایصیب .أحدکم غم ما دام ذلک علیه

 

« عیون .اخبار الرضا ع جلد

 

۴۷/۲ ».

 

                  ¤¤¤¤¤

 

  1. آقا امام .صادق علیه السلام فرمودند:

 

دستى که در .آن انگشتر فیروزه باشد هرگز فقیر نگردد.

 

ثواب الأعمال ، ۳۸۸ »

 

                   ¤¤¤¤¤.

 

  1. آقا امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند:.

 

انگشتر جزع یمانى در دست کنید که شر .شیاطین متمرد را دور میکند.

 

« ثواب .الأعمال ، ۳۸۹ »

 

                   ¤¤¤¤¤

 

.۱۰٫ آقا امام صادق علیه السلام فرمودند:

.

انگشتر یاقوت در دست کنید که پریشانى و تنگدستى .را برطرف میکند.

 

« ثواب الأعمال ، .۳۹۱ »

 

 

 

در احکام انگشتر در .دست کردن

 

حلیه المتقین- باب دوم- .فصل اول و دوم و سوم

 

در حدیث .معتبر از بشیر دهام منقول است که به حضرت آقا .امام جعفر صادق علیه السلام عرض کردم کدامیک از نگین .ها را بر انگشت خود بنشانم؟ حضرت فرمودند: .که چرا غافلی از عقیق سرخ و عقیق زرد و .عقیق سفید که اینها سه کوهند در بهشت.

.

اما کوه عقیق سرخ پس مشرف است بر خانه .رسول خدا صلی الله علیه و آله و اما کوه .عقیق زرد پس مشرف است به خانه حضرت فاطمه سلام .الله علیها ، اما کوه عقیق سفید پس مشرف است .بر خانه حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام ، و همه آنها .یک خانه است و از زیر هر کوهی نهری جاری .است از برف سردتر و از عسل شیرین تر و .از شیر سفیدتر و نمی خورند از آن نهرها مگر .مسلمانان و هر سه نهر از کوثر می آید و .به یکجا میریزد و این سه کوه تسبیح و تقدیس .و تمجید الهی میکنند.

 

حضرت رسول اکرم .صلی الله علیه و آله فرمود که انگشتر عقیق در .دست کنید که عقیق اول کوهی است که اقرار کرده .است به یگانگی خدا و به پیغمبری من و به .امامت علی.

 

و از حضرت امیرالمؤمنین علیه .السلام منقول است که نماز کسی که انگشتر عقیق در .دست داشته باشد بر نماز کسی که انگشتر غیر عقیق .در دست داشته باشد به چهل درجه زیادتی دارد..

 

از حضرت امام جعفر صادق علیه السلام منقول .است که انگشتر را به بند پائین انگشت برسانید که .انگشتر به سر انگشتان کردن عمل قوم لوط است..

 

و نیز از آن حضرت منقول است که .حضرت جبرئیل به حضرت رسول صلی الله علیه و آله .گفت هر کس از امت تو که انگشتر در دست .راست کند و ببینم او را که در قیامت متحیر .مانده است دستش را بگیرم و به تو و به .حضرت امیرالمؤمنین برسانم.

 

در روایت معتبر منقول .است که شخصی را از برابر حضرت امام محمد باقر .علیه السلام گذرانیدند که تازیانه بسیار بر او زده بودند.، فرمود انگشتر عقیق او کجاست؟ اگر با او .بود تازیانه نمی خورد.

 

آقا امام صادق .علیه السلام فرمودند: انگشتر عقیق در دست کنید که .مبارک است و صاحب آن عاقبتش به خیر و نیکی .باشد.

 

پیامبر اکرم صلی الله علیه و .آله فرمودند: هر که انگشتر عقیق در دست داشته .باشد حاجتش بر آورده می شود.

 

امام .صادق علیه السلام فرمودند: انگشتر عقیق باعث ایمنی در .سفر است .

 

امام صادق علیه السلام فرمودند.: هر که انگشتر عقیق در دست داشته باشد پریشان .نشود و عاقبت کارش البته نیکو باشد .

 

.پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: انگشتر .عقیق در دست کنید مادامی که آدم آن را با .خود داشته باشد اندوهی به او نمی رسد.

.

امام علی علیه السلام :  دو رکعت نماز با .انگشتر عقیق بهتر است از هزار رکعت که با آن .نباشد .

 

آقا علی بن موسی رضا علیه .السلام فرمودند: انگشتر یاقوت در دست کنید  که پریشانی .را برطرف می کند.

 

امام موسی کاظم .علیه السلام فرمودند: انگشتر زرد در دست کنید که .موجب آسانی است و در آن هیچ دشواری نباشد ..

 

آقا امام رضا علیه السلام فرمودند: انگشتر .زبرجد در دست داشتن فقر را به توانگری بدل می .کند و هر که انگشتری یاقوت زرد در دست کند .فقیر نشود.

 

 

 ring-angoshtar-1

۲– .( نکاتی علمی )

 

دکتر  احمد علی آقا .رفیعی

 

 

 

لا تختموا بغیر .الفضه فان رسول الله علیه و آله قال” جز .انگشتر نقره بدست مکنید زیرا پیامبر فرمود خدا پاک نکند .دستی که در آن انگشتر آهن باشد.

 

.نقره صد ها بار بیش از سایر مواد ضد عفونی .کننده موثر است و ۶۵۰ میکرب را از بین می .برد . شاید خود شما که همیشه یک انگشتر نقره .با نگین عقیق در دست دارید ,اطلاع نداشته باشید .که چه خاصیت بزرگی در این فلز گرانبها هست وچگونه .بدون اینکه خود بدانید  مراقب سلامت شماست.اخیرا”  .دکتر هاری مارکراف استاد  پزشکی دانشگاه سانت دویس پس از .آزمایشهای متعدد اعلام کرد که نقره صدها بار بیش از .سایر داروهای ضد عفونی و ضد میکرب , میکربها را .از بین می برد در حالیکه  نقره به تنهایی می .تواند ۶۵۰  میکرب را نابود کند بدون اینکه مانند دیگر .ضد عفونیها عوارض بعدی بر جای گذارد.

 

.استاد دیگری بنام چالز فوکس دارویی از نقره تهیه کرده .است به نام سولفادیازین نقره , که در معالجه سر .ما خوردگی و جوش های پوستی و در  هفتاد در .صد سوختگیهای جلدی مورد استفاده قرار می گیرد .همچنین .شر کت های هواپیمایی انگلستان , سویس , آلمان , .اسکاندیناوی, فرانسه ,کانادا , ایتالیا  , ژاپن  و…. از آن در داخل هواپیما به عنوان یک میکرب .کش قوی استفاده می کنند  . حتی در سویس برای .ضد عفونی کردن آب آشامیدنی شهر از نقره استفاده می .کنند. فضه ( نقره ) در تفریح و دلگشایی .قلب , نزدیک به  یا قوت  است .

 

.برای بد بویی دهان  و رفع رطوبتهای لزج و عفونت .بلغم و مالیخولیا , دیوانگی , وسواس , سرفه , .استسقا , طحال , سنگ مثانه و کلیه ها سودمند .است . ضمادش تحلیل  برنده  ورمها و با جیوه کشته .شده برای رفع بواسیر  مفید است .نقره در  داروهای  .چشم جهت روشنایی  و تقویت  چشم سودمند است  , مصلح .ضرر   نقره ,   کتیرا  است . گوگرد خام باعث  سیاهی .آن می شود  اما  مالیدن نمک رفع سیاهی آن کند  .فلز سیم با گوگرد در حرارت سولفور دارژان بوجود می .آید  ارنگ این واکنش شیمیایی  به   شرح زیر  است..

 

در حدیث معتبر از امام موسی (ع.) سؤال کردند که به چه علت حضرت امیر المومنین .(ع) انگشتر در دست راست می کردند؟ .فرمود زیرا که آنحضرت پیشوای اصحاب یمین است که در .قیامت نامه هایشان را به دست راست می دهند..وحضرت رسول (ص) انگشتر را دردست راست می .کردندواین علامتی است برای شیعیان ما که به این علامت .ایشان را می شناسند وبه محافظت کردن در وقت نمازهای .پنجگانه وبه دادن زکات وبه قسمت کردن مال خود با .برادران مومن خود وامر به نیکی ها کردن ونهی از .بدی ها کردن واز حضرت امیرالمومنین (ع) منقول .است که حضرت جبرئیل به حضرت رسول (ص) .گفت هرکه انگشتر در دست راست کند وغرضش سنت ومتابعت .تو باشد وببینم او را که در قیامت متحیر مانده .است دستش بگیرم وبه تو به حضرت امیرالمومنین برسانم..واز حضرت صادق منقول است که از سنت پیغمبران انگشتر .در دست راست کردن است واز حضرت امیرالمومنین (ع.) فرمود هر که انگشتری دردست چپ داشته باشد که .نام خدا در آن باشد دروقت استنجا بدرآورد ودر دست .دیگر کند واز حضرت صادق (ع) منقول است .که حضرت رسول(ص) نهی فرمود از انگشتر .دردست شهادت کردن وانگشت میان واز حضرت صادق منقول است .که انگشتر را به بند پایین انگشت برسانید ودرروایتی وارد .شده است که انگشتر به سرانگشت کردن عمل قوم لوط .است.

 

در بیان جنس انگشتر

 

.سنت است که انگشتر از نقره باشد انگشتر طلا دردست .مردان حرام است وانگشتر آهن وبرنج وفولاد برای  مردان وزنان .مکروه می باشد در چندین حدیث معتبر منقول است است .که حضرت رسول (ص) به حضرت امیرالمومنین فرمود .یا علی انگشتر طلا در دست مکن که آن زینت .تو است در بهشت. (حلیه المتقین)

.

 طلا زینت اهل بهشت است وخداوند طلا را .دردنیا زینت زنان قرار داده وبرمردان پوشیدن طلا ونماز خواندن .باآن حرام است. (وسائل الشیعه۲/۱۰۰)..

 

 اما پلاتین یا طلای سفید برای مردانچه .حکمی دارد ؟ به فقهای معاصر رجوع ونظراتشان را می .آوریم کتاب (مسائل جدید از دیگاه علما ومراجع تقلید.)مولف سید محسن محمودی ج۲

 

 

.

 پوشیدن طلای سفید وپلاتین جهت مردان چگونه است.؟

 

حضرت آیت الله خامنه ای : اگر .طلاست که براثر مخلوط کردن ماده ای رنگ آن سفید .شده است حرام است ولی اگر پلاتین است یاعنصر طلادرآن .به قدری کم است که عرفا به آن طلا نمی .گویند مانع ندارد.

 

 حضرت آیت الله .فاضل لنکرانی:ظاهرا پلاتین غیر ازطلای سفید است لذا .پلاتین برای مردان حلال است اگر چه طلای سفید حرام .است.

 

حضرت آیت الله  بهجت: اگر .ازجنس طلا نباشد مانع ندارد.

 

حضرت آیت .الله مکارم شیرازی:زینت به طلای سفید برای مردان .جایز نیست ولی پلاتین که فلز دیگری است اشکال ندارد..

 

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی: اگر .طلا باشد جایز نیست واگر فلز دیگری محسوب شود اشکال .ندارد.

 

حضرت آیت الله تبریزی: پوشیدن .طلا ولو سفید باشد برای مردان جایز نیست ولی پلاتین .که فلز دیگراست مانعی ندارد.

 

 آثار .سنگهای معدنی دربیان روایات: (منبع برگرفته از حلیه .المتقین ومعجزه نگین علی رضا اسد اللهی فرد)

.

 

 

عقیق فقر و نفاق را ازبین .می برد

 

در روایت ابی نصر از امام .رضا (ع) آمده که حضرت فرمود:به .همراه داشتن عقیق فقر را از بین می برد و .کسی که عقیق به دست می کند نفاق را از .خود دور می کندو نیز در روایتی دیگر آمده  که .عقیق  در دست راست بهترین زینت است و فقر را .از بین می برد. (کافی ج۶ووجامع الاخبار ص۱۳۳٫)

 

 

 

عقیق بابرکت وامید عاقبت .به خیری دارند آن می رود

 

امام صادق.(ع)فرمود پیامبر اکرم فرمود:انگشتر بانگین .عقیق بدست کنید چرا که عقیق مبارک است وهرکس انگشتر .عقیق بدست کند امید است که عاقبت به خیر شود.. (وسائل الشیعه ج۵ ص۸۶)

 

در .روایتی دیگر حضرت علی علیه السلام میفرماید: از رسول .دا شنیدم که می فرمود:هر کس انگشتر عقیق .سرخ  بدست کند خداوند عاقبت او را به خیر ختم .کند. (مستدرک الوسائل ج۳ ص۲۹۵)

 

.

 

دارنده عقیق نیازهایش برطرف می شود

.

ربیعه میگوید در دست امام علی ابن الحسین (.ع) نگینی دیدم که پرسیدم :این نگین چیست.؟حضرت فرمود:عقیق رومی است وفرمود:رسول .خدا فرمود :هرکس انگشتر عقیق به دست کند حوایج .اش برآورده می شود.

 

عقیق دارنده اش .را درامان نگه می دارد:

 

امام صادق.(ع)فرمود:عقیق در سفر سلامتی است..

 

عقیق حرز سلامتی از هر بدی است.

 

شخصی به رسول خدا (ص) شکایت .کرد که در سفر اموالش را راهزنها  زدند حضرت فرمود.:چرا انگشتر عقیق بدست نکردی ؟همانا انگشتر عقیق .از هر بدی نگه می دارد.(وسائل الشیعه ج۵ .ص۸۹)

 

عقیق دعا را در معرض اجابت .فرار میدهد:

 

سلیمان اعمش میگوید امام صادق .(ع) فرمود:خداون دوست دارد دستی که .انگشتر عقیق دارد بطرف او بالا رود.(وسائل الشیعه .ج۵ ص۹۱)

 

کسی که  عقیق به دست .می کند ثروتمند می شود:

 

امام صادق .(ع) به اعمش که عرض کرد بیشتر آگاهم .کن فرمود خیلی عجیب است دستی که درآن نگین عقیق .باشد ودرهم ودینار نداشته باشد.(وسائل الشیعه ج۵ ص۹۱٫)

 

عقیق حرز سلامتی از هر بلایی است.:

 

اما صادق(ع) به سلیمان .فرمود:عقیق حرز ونگهدارنده از هر بلایی است وباز .فرمود :عقیق نمی گذارد صاحبش نیاز مند شود..

 

عقیق شادی آور است :

 

امام .رضا(ع) از پدرانش نقل می کند که .رسول خدا (ص) فرمود:انگشتر عقیق به .دست کنید مادامی که در دست دارید به شما اندوهی .نخواهد رسید.(مکارم الاخلاق ص۸۷)

 

کسی .که عقیق بدست می کند از مقربین خواهد شد:.

 

سلمان فارسی از پیامبر (ص) نقل .می کند که حضرت به علی(ع) فرمود.:یا علی ! انگشتر عقیق به دست کن تا .از مقربین باشی.عرض کرد مقربین چه کسانی اند.؟جبرئیل ومیکائیل (ع) عرض کرد چه نوعی .فرمود:عقیق سرخ.(وسئل الشیعه ج۵ص۸۸)

.

ring-angoshtar-2 

 

آثار یاقوت و زمرد و زبرجد.

 

یاقوت زداینده فقر است

 

حسین بن .خالد از امام رضا(ع) نقل می کند .که حضرت فرمود:حضرت صادق(ع) می .فرمود:انگشتر بانگین یاقوت بدست کنید که فقر را .ازبین می برد. (کافی ج۶)

 

.در روایتی از حضرت علی (ع) آمده که .حضرت فرمود:هرکس انگشتر زمرد بدست کند همانا زمرد .گره گشا است ومشکل ساز نیست.(کافی ج۶ ص۴۷۱٫)

 

 از امام رضا (ع) .انگشتر زبرجد به دست کردن  موجب آسانی است که در .آن دشواری نیست .(حلیه المتقین)

 

فیروزه.

 

فیروزه صاحبش را بی نیاز می کند

.

درروایتی از امام صادق (ع) آمده است .که حضرت فرمود :دستی که انگشتر بانگین فیروزه داشته .باشد نیازمند نخواهد بود. (وسائل الشیعه ج۵ ص .۹۴)

 

درر وایت دیگر از همان امام .(ع) :دستی که فیروزه داشته باشد هیچ .وقت نیازمند نمی شود.

 

فیروزه  هدیه جبرئیل .به حضرت محمد (ص)

 

علی بن .مهران میگوید:وارد خانه امام موسی کاظم (ع.) شدم ودر انگشت اش انگشتری دیدم که نگین آن .فیروزه بود ونقش آن (الله الملک) بود ومن .نگاهم به این نگین زیادشد.حضرت فرمود:برای .چه اینقدر به این نگین می نگری؟گفتم روایتی .به من رسیده که حضرت علی (ع) نیز .چنین نگینی داشته است حضرت فرمود:آن انگشتری را .می شناسی ؟عرض کردم :نه.فرمود :.این همان انگشتر است. فرمود میدانی به چه علت .در دست من است ؟عرض کردم :نه..فرمود:این سنگی است که جبرئیل (ع) .به حضرت رسول (ص) هدیه ووی آن را .به امیرالمومنین هدیه کرد.بعد فرمود میدانی اسم این .نگین چیست؟عرض کردم :نه.فرمود نام .فارسی آن فیروزه و  به عربی این نگین را ظفر .می نامند(ج۴۲بحار ص۷۰)

 

 

.

دعای کسی که انگشتر فیروزه دارد مستجاب است..

 

اما صادق(ع) میفرماید:رسول .خدا(ص) فرمود:خداوند سبحان می فرماید .:همانا من خجالت می کشم از بنده ای که .دستهایش را به سوی من دراز کرده در حالی که .انگشتری با نگین فیروزه دارد اینکه دعایش را اجابت نکنم .ودست خالی برگردانم.(وسائل الشیعه ج۵ ص ۹۵).

 

جزع یمانی (سنگی سیاه دارای خالهای سفید .وزرد وسرخ  درمعدن عقیق پیدا می شود)

 

.

 

وسوسه وحیله های شیطان را از شما .بر میگرداند

 

امام سجاد (ع) از .پدرش امیرالمومنین روایت کرد که حضرت علی(ع) .فرمود:جزع یمانی بدست کنید که آن

 

.وسوسه ها  وحیله های شیاطین را از شما برمی گردانند..(جامع الاخبار ص۱۳۵)

 

ثواب نماز با .جزع یمانی

 

امام رضا (ع) از .پدرانش از علی(ع) فرمود:روزی رسول .خدا (ص) آمد درحالی که در دست او .انگشتری با نگین جزع یمانی بود.برای ما نماز .خواند ووقتی نمازش تمام شد آن را به من داد .وبه من فرمود:یا علی! این انگشتر را .به دست راستت کن وبا آن نماز بخوان .آیا .میدانی ثواب نماز خواندن با انگشتری که نگین جزع یمانی .دارد هفتاد نماز است وجزع تسبیح می گوید واستغفار می .کند وثوابش را به صاحبش می نویسند.

 

.(عیون اخبار الرضا ج۲ص۱۳۲ )

 

بلور

.

در روایت امام صادق ازآثار بلور چیزی ذکر نشده .است اما بلور را با عنوان (نگین بلور چه .خوب است) بیان کرده است.(ثواب الاعمال ص۱۷۸٫)

 

نقش نگین های انبیاء وائمه

 

.نقش نگین حضرت آدم(ع): لا اله الا .الله محمد رسول الله بود باخود از بهشت به زمین .آورد.

 

نقش نگین حضرت نوح :در .روی انگشتر خود لا اله الا الله الف مره یا .رب اصلحنی  حک کرد یعنی همان ذکری که خدای متعال .به وی آموخت برای از ترس غرق شدن که هزار .بار بگوید لا اله الاالله ووی به روی انگشتر حک .کرد آن ذکر را به صورت لا اله الا الله .الف مره یا رب اصلحنی

 

نقش نگین حضرت .ابراهیم    

 

انگشتری  که خدای متعال  برای درامان ماندن .حضرت ابراهیم از آتش به وی داد این نقش را .داشت لا اله الا الله محمد رسول الله لاحول ولا .قوه الا بالله فوضت امری الی الله اشتدّت ظهری الی .الله حسبی الله وبه اذن خدا همان شد آتش سد .وسلامت شد

 

 

 

نقش نگین حضرت .موسی (ع) دو حرف بود که از تورات .بیرون آورده شده بود اصبر توجز اصدق تنج :صبرکن .تا مزد یابی راست بگو تا نجات یابی .

.

 

 

نقش نگین حضرت سلیمان (ع.):سبحان من الجم الجن بکلماته

 

 نقش .نگین حضرت عیسی (ع):دو حرف بود که .از انجیل بیرون آورده بود :طوبی لعبد ذکر الله .من اجله وویل لعبد نسی الله من اجله خوشا به .حال بنده که یاد کرده شود خدا به سبب او .ووای بربنده ای که خدا فراموش شود از خاطها به .سبب او

 

 نقش نگین امام علی(.ع): الملک لله  ودیگری انگشتر وی که نگینی از .حدید صینی سفید صاف بود در هفت سطر بود که .در جنگها وشدت ها در دست می کردند.

.

۱عندالشدائداعددت لکل هول لا اله الا الله ۲ولکل کرب .لا حول ولا قوه الا بالله۳ ولکل مصیبه نازله حسبی .الله ۴ولکل ذنب کبیره استغفر الله۵ ولکل هم وغم قادح .ما شاء الله۶ ولکل نعمه متجدد الحمد لله۷ ما بعلی .بن ابی طالب من نعم الله فمن الله.

.

نقش نگین امام حسن(ع):العزه لله.

 

نقش نگین امام حسین(ع):ان .الله بالغ امره

 

نقش نگین امام سجاد (.ع):خزی وشقی قاتل الحسین بن علی (ع.)

 

نقش نگین امام باقر(ع): .رب لاتذرنی فردا

 

نقش نگین امام صادق(.ع) مصباح کفعمی آورده شده است :الله خالق .کل شیء ودیگر اللهم انت ثقتی فقنی شر خلقک

.

نقش نگین امام کاظم(ع):حسبی الله..

 

نقش نگین امام رضا (ع):.حسبی الله

 

نقش نگین امام جواد (ع.):نعم القادر الله

 

 

 

نقش .نگین امام هادی (ع):الله ربی وهو عصمتی .من خلقه

 

 

 

نقش نگین امام .حسن عسکری (ع):در فصول الهمه نگین ایشان .چنین آمده است (سبحان من له مقالید السموات والارض.)  

 

نقش نگین انگشتر حضرت حجه (عج.)

 

آنچه مسلم است حضرت (ع) .ورثه ووصی یادگار اوصیاء وانبیاء می باشد .همانگونه که .ذوالفقار حضرت علی (ع) وصحیفه حضرت فاطمه (.س)ووسایل شخصی از قبیل انگشترهای ائمه ،مهر .امامت و….  به امام (عج) رسیده است  .پس میتواند نقش نگین امام عصر(عج) نقش .نگین انبیاء یا ائمه (ص) باشد.

.

(منبع برگرفته از حلیه المتقین ومعجزه نگین علی .رضا اسد اللهی فرد)

 

اللهم صل علی .محمد وآل محمد وعجل فرجهم

 

( رَبَّنَا آتِنَا .مِن لَّدُنکَ رَحْمَهً وَهَیِّئْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا رَشَدًا ۱۰ سوره .کهف)

 

منبع : ثقلین۸

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 9 =

محصولات مرتبط در فروشگاه