Telegram support Whatsapp support

فواید در دست راست کردن انگشتر و روایت انگشتر پیامبر(ص) در دست راست

آنچه از مجموع روایات به دست می آید، آن است که نزد خداوند متعال و فرشتگان و هم چنین نزد پیامبران خصوصا پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار علیه السلام؛ دست راست کردن انگشتری، اهمیت ویژه ای دارد. به طوری که برای این عمل فضیلت و فواید بسیاری قرار داده شده است و ائمه اطهار نیز شیعیان  خود را به این کار سفارش می کرده اند.

فواید در دست راست کردن انگشتر و روایت  انگشتر پیامبر(ص) در دست راست 

علاوه بر فضیلت چنین عملی، خداوند به کسانی که چنین رفتار می کنند، سه پاداش و فایده عطا می کند:

1-قرار گرفتن در گروه مقربان

سلمان فارسی می گوید: روزی پیامبر اکرم(ص) به حضرت علی(ع) فرمود:” یا علی، انگشتری خود را در دست راست کن تا از دسته مقربان باشی.”

حضرت علی(ع) عرضه داشت: یا رسول الله ، مقربان درگاه الهی چه کسانی هستند؟ رسول خدا(ص) فرمود: “آنان جبرئیل و میکائیل هستند”

2-نجات از سختی های قیامت توسط جبرئیل

شخصی از حضرت علی(ع) پرسید: که چرا انگشتری را به دست راست می کنید؟ حضرت در جواب فرمود:” همانا زمانی که خداوند توسط جبرئیل، آیه مباهله را بر پیامبرش نازل کرد، جبرئیل به پیامبر عرض کرد: ” یا رسول الله،هیچ پیامبری به رسالت مبعوث نشده مگر آن که من بر او نازل شدم و برایش پیغام آوردم، اما برای این کار به هیچ پیامبری افتخار نکردم مگر بر شما اهل بیت( که برای آوردن وحی بر شما افتخار می کنم)

 

پس پیامبر فرمود: ” ای جبرئیل تو از اهل بیت ما هستی.”

جبرئیل عرض کرد: ” ای رسول خدا(ص) این مطلب را برای من توضیح دهید تا من هم برای نجات امت شما کاری کنم”

پس پیامبر انگشتریش را با دست چپ گرفت و فرمود:” من اولین از اهل بیتم، دوم علی است، سوم فاطمه، چهارمین حسن و پنجمین حسین است و ای جبرئیل! ششمین نفر تو هستی.”

آن گاه انگشتری خود را در دست راست کرد و فرمود:”تو ششمین نفر هستی”

جبرئیل عرض کرد:” یا رسول الله، هر کس انگشتری اش را در دست راست کند و به قصد احیای سنت شما و دوری از روش دشمنان شما، این کار را انجام دهد، اگر در روز قیامت او را متحیر دیدم، دست او را می گیرم و او را به شما و امیر مؤمنان علی(ع) می رسانم و نجاتش می دهم.

3-وارد شدن در قیامت بر مرکبی از نور

امام صادق(ع) می فرمایند:”هنگامی که  روز قیامت فرا می رسد، دسته ای از مردم، سوار بر مرکبی از جنس نور، به صحرای محشر پای می گذارند، در حالی که با صدای بلند می گویند:” سپاس خدایی را که به وعده اش درباره ما عمل کرد، سپاس خدایی را که ما را وارثان زمین قرار داد تا در هر کجای از بهشت که می خواهیم ساکن شویم.پس حاضران در محشر می پرسند که ای پروردگار ما، مولای ما/ف این افراد چگونه به این درجه و مقام رسیده اند؟ از جانب خدا جواب می آید: این ها به واسطه در دست راست کردن انگشتری خود و خواندن 51 رکعت نماز در روز و اطعام فقرا، پینه پیشانی ( به جهت کثرت سجده) و بلند خواندن بسم الله در نماز، به این درجه رسیده اند.

 

منبع: کتاب سنگ ها و خواص اعجاب انگیز، نوشته: موحد ابطحی

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − نوزده =

محصولات مرتبط در فروشگاه