Telegram support Whatsapp support
فیروزه و تراش کابوشن آن

فیروزه و تراش کابوشن آن

فیروزه و تراش کابوشن آن

آیا شما تاکنون یک قطعه فیروزه تراش نخورده و دارای .زیبایی‌های ناهموار را که تراش خورده و پولیش شده و .موجب شده تا رنگ زیبای آن نمودار شود را تحسین .نموده‌اید؟ در ادامه مراحل این کار به شما آموخته .خواهد شد.

طبیعتاً اولین مرحله یافتن یک تکه .فیروزه مناسب می‌باشد. وقتی که شما قطعه مورد نظر .را انتخاب نمودید، باید با آن مأنوس شوید، .آن را بررسی نمایید و مشخص کنید که چگونه سنگ .می‌تواند خود را نشان دهد.

خود قطعه سنگ به .شما خواهد گفت که کدام سمتش بالا و کدام سمتش .در پایین خواهد بود. وقتی شما ذهن خود را .باز کنید، شکل واقعی سنگ آشکار خواهد شد.

فیروزه و تراش کابوشن آن

ابزار و مواد مورد نیاز:

  • یک .قطعه تراش نخورده فیروزه
  • ماشین سایش سنگ

.·         مجموعه کاملی از سنباده‌های با درجات؛ ۸۰ ، .۲۲۰ ، ۲۸۰ ، ۶۰۰ ، ۱۲۰۰ و ۱۴۰۰۰

.·         صفحه پولیش چرمی

  • دستگاه سایش تخت با .درجات ۳۲۵ ، ۶۰۰ ، ۱۲۰۰ و ۳۰۰۰
  •  .بطری اسپری آب
  • مواد پولیش دهنده

.

مراحل انجام کار

مرحله اول: با استفاده .از صفحه با زبری ۲۲۰ در ماشین سایش خود، .لبه بیرونی سنگ را شکل دهید. و هر نوع .برآمدگی که بالاتر از یک شکل صاف و طبیعی است .را از بین ببرید.

فیروزه و تراش کابوشن آن

مرحله دوم:  بعد از این که مشخص شد سطح .بالای سنگ کدام قسمت است، با استفاده از سنباده .۸۰  هر گونه برآمدگی زائد را از پایین سنگ از .بین ببرید.

۳

مرحله سوم: با استفاده از یک دستگاه سایش تخت.، انتهای مسطح سنگ را سایش دهید و این کار .را با سنباده‌های مختلف (۳۲۵، ۶۰۰، ۱۲۰۰ .و ۳۰۰) ادامه دهید تا این سطح آماده پولیش .کاری شود.

۴

مرحله چهارم: تمام سطح پیرامونی قطعه فیروزه را به .صورت عمودی و با زاویه ۱۵ درجه و سمباده ۲۲۰ .سایش داده تا فرم نگین ایجاد شود.

۵

مرحله پنجم: لبه تیز پشت قطعه فیروزه را با .زاویه ۴۵ درجه با استفاده از سمباده ۲۲۰ تا آن .حد سایش دهید که از لب پَر شدن آن جلوگیری .شود.

۶

در مراحل ۶ تا ۸، شما فقط تا آن .حد سایش را انجام دهید که شکل ایجاد شود بدون .آن که تمام بافت طبیعی فیروزه از بین یرود.   .

مرحله ششم: پیرامون سطح بالایی سنگ فیروزه را .با زاویه ۳۰ درجه و با سمباده ۲۲۰ سایش دهید .تا یک منحنی اولیه در سطح بالای سنگ ایجاد شود.

۷

مرحله هفتم: سطح بالای سنگ فیروزه را با زاویه .۴۵ درجه و سمباده ۲۲۰ سایش دهید تا سطح اریب .متحدالمرکز دومی در بالای سنگ ایجاد شود.

۸

مرحله هشتم: سطح بالای سنگ فیروزه را با زاویه .۶۰ درجه و سمباده ۲۲۰ درجه سایش دهید تا سطح .اریب متحدالمرکز سومی در بالای سنگ جهت شکل‌گیری بیشتر انحنای .قطعه ایجاد شود. شما باید اکنون سه سطح ۳۰٫، ۴۵ و ۶۰ درجه داشته باشید که به طور .تقریبی انحنای بالای سنگ را شکل می‌دهند.

۹

مرحله نهم: با سمباده ۲۸۰، شروع به سایش .بالای سنگ نمایید، آن را در طول سه حلقه .متحدالمرکز به بالا و پایین حرکت دهید تا با ترکیب .این سه سطح، یک منحنی پیوسته ایجاد شود. .فقط به اندازه کافی سطح بالایی سنگ را سایش دهید .تا منحنی مشخص شود. تمام زائده‌های کوچک را تا .حد مورد نیاز بردارید.

۱۰

مرحله دهم: با دقت سایش سطح منحنی بالای سنگ .را با استفاده از به ترتیب سمباده‌های ۶۰۰، ۱۲۰۰ .و ۱۴۰۰۰ ادامه دهید. مادامی که سایش با هر .سمباده به طور کامل انجام نشده باشد به سمباده بالاتر .نروید.

۱۱

مرحله یازدهم: قسمت بالا و پایین سنگ فیروزه را .با استفاده از صفحه پولیش چرمی، پولیش‌کاری نمایید. .پولیش‌کاری فقط چند ثانیه‌ای به دراز خواهد کشید؛

۱۲

تمام سطوح سنگ باید پولیش شوند، چون این کار .باعث نوعی عایق‌بندی شده و جذب روغن‌، عرق و .آب را که باعث تغییر رنگ سنگ می‌شود را کاهش .می‌دهد. یک فایده دیگر پولیش‌کاری پشت سنگ این است .که می‌تواند در طراحی جواهراتی که پشت سنگ نیز در .آن‌ها آشکار است مورد استفاده قرار گیرد. اگر در .طول سمباده کاری و پولیش کاری از اسپری آب و .مواد پولیش دهنده استفاده کنید باعث خواهد شد که ترکیب .زیبایی از رنگ و بافت بر روی سنگ آشکار شود.

منبع: ایران گوهر

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 5 =

محصولات مرتبط در فروشگاه