Telegram support Whatsapp support
مروارید

قدیمی ترین مروارید جهان در ابوظبی کشف شد

قدیمی‌ترین سنگ قیمتی مروارید جهان ۸۰۰۰ سال سن دارد و در یک حفاری در ابوظبی کشف شده است. این مروارید جزء ارزشمندترین اکتشافات سال‌های اخیر جهان به‌شمار می‌رود.

باستان‌شناسان می‌گویند لایه‌های کربنی که مروارید از آن تولید شده است به حدود ۵ هزار و ۶۰۰ یا ۵ هزار و ۸۰۰ سال پیش از میلاد مسیح و مربوط به دوره نوسنگی است.

مروارید

قدیمی‌ترین مرواریدجهان در جزیره مراوه (Marawah Island) در سواحل ابوظبی کشف شده است و رنگ آن مایل به صورتی است.

مکانی که مروارید در آن پیدا شده است، نخستین بار در سال ۱۹۹۲ کشف شد. در این محل، آثار باستانی دیگری همچون مهره، فلز پیکان و سرامیک هم پیدا شده است.

بعلاوه، به خاطر قرار داشتن این محل در یک جزیره، بسیاری از آثار باستانی کشف شده مربوط به دریا هستند، همچون استخوان‌های ماهی، لاک‌پشت‌، دلفین و صدف‌ها.

مروارید

همچنین باستان‌شناسان اعتقاد دارند که مرواریدها در ازاء سرامیک و کالاهای دیگر با بین النهرین و عراق باستان داد و ستد می‌شدند. این نشان می‌دهد که اقتصاد جهان، ریشه‌های عمیقی دارد و حتی به پیش از تاریخ هم می‌رسد. به گفته‌ی کارشناسان، این احتمال هم وجود دارد که در آن زمان‌ها مرواریدها به عنوان جواهرات مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

قدیمی‌ترین مروارید جهان با قدمت ۸ هزارساله اولین بار در ۳۰ اکتبر ۲۰۱۹ در نمایشگاه «۱۰ هزار سال تجمل» در موزه لوور ابوظبی به نمایش گذاشته شد.

بزرگ‌ترین مروارید جهان

در شهریور سال ۱۳۹۵ هم بزرگ‌ترین مروارید جهان کشف شد که وزن آن ۳۴ کیلوگرم بود. این مروارید۱۰ سال قبل‌تر توسط یک ماهیگیر پیدا شده بود که از ارزش آن خبر نداشت و آن را به عنوان طلسم خوش‌شانسی در خانه چوبی قدیمی خود نگه داشته بود.

طول این مروارید ۶۱ سانتی‌متر و عرض آن ۳۰ سانتی‌متر بود و به گفته کارشناسان بزرگترین مرواریدطبیعی صدف در جهان است.

مروارید

عجیب‌ترین مروارید آب شیرین جهان

عجیب‌ترین مروارید آب شیرین جهان متعلق به کاترین کبیر امپراتریس مشهور روسیه بود که در خرداد ۱۳۹۷ در یک حراجی در هلند به ارزش نیم میلیون دلار فروخته شد.

به این قطعه، «شیر خفته» هم می‌گفتند زیرا شکلی شبیه به شیر دارد. طول مروارید۷ سانتی‌متر و وزن آن ۱۰۰ گرم است و گفته می‌شود که در قرن ۱۸ میلادی از دریاچه‌ای در چین صید شده است.

گفته می‌شود ارزش و بهای این مرواریدفقط برای شکل و وزنش نیست، بلکه به خاطر طبیعی بودن آن است. در روند شکل‌گیری آن انسان هیچ نقشی نداشته و در مزرعه کشت نشده است.

مقالات مرتبط:

مشاوره تلفنی سنگ درمانی

 مشاوران سنگ درمانی جواهری بینا 

 با بهره گیری از علوم روز دنیا، آیات و روایات مذهبی و اطلاعات کارشناسی خود به عنوان یک راه حل جدید و مناسب در حوزه خدمات مشاوره سنگ درمانی به صورت رایگان در اختیار هموطنان عزیر خواهد بود

  برای مشاوره تلفنی سنگ درمانی توسط کارشناسان خبره جواهری بینا می توانید با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمائید …

۲- ۰۵۱۳۷۶۵۸۵۰۰

۰۹۱۵۱۰۰۰۸۰۰

۰۹۱۵۱۰۰۰۳۰۰

تلگرام : @javaheribina_admin
واتساپ: api.whatsapp.com

لینک کانال جواهری بینا:

https://telegram.me/javaheri_bina

شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود در مورد این مقاله را در قسمت دیدگاه این صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

مروارید

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 امتیاز, میانگین: 5٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 14 =

محصولات مرتبط در فروشگاه