Telegram support Whatsapp support

ماجرای پیدا شدن جسد زنی جوان در جنگل

پیدا شدن جسد زنی جوان که با انگیزه سرقت کشته شده

عاملان قتل زنی جوان که او را با انگیزه سرقت کشته و جسدش را در جنگل رها کرده بودند، بعد از حدود دو هفته تحقیقات ویژه پلیسی، دستگیر شدند. زنی ٢١ساله به‌نام خدیجه که مادر نوزادی دو ماهه بود روز دهم اردیبهشت خانه‌اش را در میاندورود استان مازندران ترک کرد تا به مطب دندان‌پزشکی برود، اما از آن زمان ناپدید شد و شوهر این زن با طرح شکایتی، از پلیس برای یافتن همسرش کمک خواست. این مرد گفت: «وقتی به خانه رسیدم و دیدم خدیجه هنوز به منزل بازنگشته است، نگرانش شدم به‌همین‌دلیل با تلفن همراهش تماس گرفتم، ولی جواب نداد و همین مسئله باعث شد حدس بزنم اتفاقی برای همسرم افتاده است».

کارآگاهان در جریان تحقیقات پی بردند خدیجه ساعت ٩ صبح روز حادثه ابتدا نوزادش را به خانواده شوهرش تحویل داده و سپس از خانه آنها خارج شده است تا به مطب دندان‌پزشکی در ساری برود، اما از آن زمان دیگر خبری از او نشد. افسران جنایی با تحقیق از مطب پی بردند زن جوان آن روز به مطب نرفته بود. این امر نشان می‌داد برای خدیجه در طول مسیر اتفاقی افتاده است. مأموران سعی کردند با تحقیقات محلی اطلاعاتی درباره خدیجه به‌دست بیاورند. در این مرحله از تحقیقات زنی به پلیس اعلام کرد خدیجه را روز حادثه دیده که برای رفتن به ساری سوار پرایدی مشکی‌رنگ شده است. این زن هیچ مشخصاتی از پراید به‌خاطر نداشت.

ردیابی پراید مشکی در دستور کار پلیس قرار گرفت و مأموران سعی کردند با برقراری ایست-بازرسی ردی از این خودرو به‌دست بیاورند، اما تلاش‌ها در این زمینه بی‌نتیجه بود تا اینکه روز چهارشنبه هفته پیش، متصدی یک پمپ‌ بنزین در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ اطلاعات مهمی ارائه داد. این فرد گفت: «دقایقی قبل دو جوان سوار بر پراید مشکی به جایگاه سوخت آمدند. رفتار آنها بسیار مشکوک بود و مرتب درباره اینکه آیا دوربین‌های مداربسته جایگاه کار می‌کنند یا نه سؤال می‌پرسیدند. به آنها مشکوک شدم و شماره پلاک‌شان را یادداشت کردم».

مأموران بعد از گرفتن شماره پلاک این خودرو، بلافاصله مالک آن را شناسایی کردند و توانستند دو جوان مظنون را در یکی از روستاهای مازندران بازداشت کنند. دو متهم بعد از انتقال به پلیس آگاهی تحت بازجویی قرار گرفتند و اعتراف کردند خدیجه را به قتل رسانده‌اند. آنها گفتند جسد زن جوان را در جنگل‌های روستای درویشان رها کرده‌اند. پس از این اعترافات، تلاش‌ها برای یافتن جنازه آغاز شد و مأموران روز پنجشنبه هفته پیش جسد را درحالی یافتند که به‌دلیل حمله حیوانات وحشی و گذشت زمان متلاشی شده بود. بااین‌حال، جنازه برای تشخیص هویت به پزشکی، ‌قانونی فرستاده شد. در این مرحله با انجام آزمایش دی. ان.‌ای و گروه خونی، فرمول دندانی و بررسی استخوانی ثابت شد جسد متعلق‌به خدیجه است. همچنین متخصصان پی بردند این زن بر اثر اصابت ضربات چاقو، جان باخته است.

جعفری‌نسب، فرمانده انتظامی استان مازندران، درباره این پرونده گفت: «با توجه به پیچیدگی و حساسیت این ماجرا، اقدامات ویژه امنیتی و انتظامی از همان ابتدا در دستور کار پلیس‌های تخصصی و فرماندهی انتظامی شهرستان‌های ساری، نکاء، بهشهر و میاندورود قرار گرفت و مأموران پس از گذشت دو هفته کار شبانه‌روزی، سرانجام، دو مظنون اصلی این پرونده را شناسایی کردند و این افراد در عملیات ضربتی پلیس دستگیر و در اظهارات خود عنوان کردند، روز حادثه این زن را با انگیزه سرقت جواهرات و وجه نقد، سوار بر خودرو شخصی کردند و با انتقال وی به یکی از روستاهای حومه شهرستان ساری او را به قتل رساندند و پس از سرقت جواهراتش، جنازه وی را در یکی از مناطق جنگلی رها کردند.

سردار جعفری‌نسب از شناسایی و دستگیری متهم سوم که اموال مسروقه را فروخته بود، خبر داد و افزود: در این رابطه سه دستگاه خودرو از این متهمان کشف شد و آنها پس از تشریح صحنه‌های این جنایت تحویل مراجع قضائی شدند.

حجت‌الاسلام سیدمجتبی رسولی‌جویباری، امام‌جمعه میاندورود، نیز در خطبه‎های نمازجمعه، با ابراز تأسف از وقوع این رویداد، گفت: علاج واقعه باید قبل از وقوع کرد؛ زیرساخت‎های امنیتی در شهرستان ضعیف است و مؤلفه‎های بسیار ساده امنیت در شهرستان وجود ندارد. وی با بیان اینکه نصب دوربین و تجهیزات پایش تصویری در نقاط حساس و جرم‎خیز کار سختی نیست و باید جدی گرفته شود، افزود: این کار احتیاج به بودجه زیادی ندارد و می‎توان به روش‎های مختلف این بودجه را تأمین کرد.

وی در پایان با تأکید بر تسریع در صدور و اجرای حکم مجرمان خاطرنشان کرد: هرچند بررسی پرونده قضائی، فرایند خاص خود را دارد و کسی منکر این فرایند نیست، اما مشمول زمان ‌شدن، فلسفه احکام قضائی را از بین می‎برد و این مسئله بین مردم ایجاد نارضایتی می‎کند.

منبع:انتخاب

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =

3 دیدگاه

  1. in dastaneh ghabl az eideh 97 hast
    be har hal hamshahri bood roohash shad
    baz migin ordibehesht?
    aghallan salesh ro ham begin
    Tashakor

    • اپراتور جواهری بینا

      سلام دوست عزیز، این مطلب در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ منتشر گردیده است، در قسمت توضیحات این موضوع درج شده است

  2. باید این جنایت کارا رو اعدام کنند

محصولات مرتبط در فروشگاه