Telegram support Whatsapp support

محیط زیست به باشگاه سیاسی تبدیل شده است

 

w

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: محیط زیست به باشگاه سیاسی برای اهداف و برنامه‌های سیاسی خانم ابتکار و همراهان ایشان تبدیل شده است.

محمدحسن آصفری امروز در گفت‌وگو  با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به اینکه متاسفانه هیچ اقدامی در راستای رفع آلایندگی توسط محیط زیست صورت نمی‌گیرد، اظهار داشت: محیط زیست به باشگاه سیاسی برای اهداف و برنامه‌های سیاسی خانم ابتکار و همراهان ایشان تبدیل شده و هیچ گونه برنامه برای مسئله آلایندگی اراک با وجود تذکرات زیادی که توسط نمایندگان داده شده، وجود ندارد و  مسئولان محیط زیست نسبت به این موضوع کاملاً بی‌تفاوت هستند.

وی با اشاره به مصوبه هیئت وزیران  مبنی بر لحاظ کردن اعتبارات مربوط به رفع آلایندگی هوای شهر اراک تصریح کرد: هیئت وزیران دم از برنامه‌ریزی می‌زند، اما به مصوبات خود پایبند نیست.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجود مصوبه هیئت وزیران مبنی بر لحاظ کردن اعتبارات مربوط به احداث قطار شهری و رفع آلایندگی هوای شهر اراک در بودجه سال آینده، اما در بودجه 94، دولت این موضوع را در لایحه خود لحاظ نکرده است.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید دولت گذشته را متهم به شعاردهی کرد، اما  امروز در  این دولت شاهد بی‌تدبیری‌های فراوانی هستیم خواستار پرداخت سهم دولت در توسعه استان مرکزی شد و افزود: متاسفانه دولت سهم خود را برای توسعه استان مرکزی نمی‌پردازد و این  استان را تبدیل به یک صندوقی کرده که تنها‌ از آن برداشت می‌کند و در ازای این برداشت هیچ کمکی به توسعه این منطقه نمی‌کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وجود اینکه استان مرکزی درآمد خوبی برای توسعه و بودجه کشور دارد و از این نظر در رتبه‌های چهارم است، ولی متاسفانه دولت سهمی را که باید برای توسعه استان بپردازد، پرداخت نمی‌کند و ما نسبت به این موضوع گلایه شدید داریم.

وی ادامه داد: سهم پرداختی این استان از بخش صنعت و مالیات به کشور بسیار بالا است و دولت برداشت‌های خوبی از این منابع استانی دارد که انتظار می‌رود متناسب با این برداشت‌ها پرداخت نیز توسط دولت صورت گیرد.

آصفری تاکید کرد: بر اساس ماده 44 و 45 قانون پنجم توسعه دولت باید سهم خودش را برای توسعه استان بپردازد، ولی این کار را انجام نمی‌دهد و هیچ گزارش شفافی هم ارائه نمی‌دهد که مشخص شود میزان برداشت و پرداخت استان به چه صورت است.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 7 =

محصولات مرتبط در فروشگاه