Telegram support Whatsapp support
مدل انگشتر و گردنبند زمرد زنانه

مدل انگشتر و گردنبند زمرد زنانه

زمرد سبز سنگ جواهری سبز رنگ است، رنگ سبز براقش را از وجود کروم و وانادیوم در گردنبند زمرد و انگشتر های زمرد می گیرد.

زمرد

رنگ زمرد

رنگ‌ سبز این سنگ، در مقابل‌ نور طبیعی‌ و نور مصنوعی‌ و یا حرارت‌ تغییر نمیکند و به نسبت پایدار میباشد به طوری که تنها در گرمای ۷۰۰ تا ۸۰۰ درجه سانتی گراد و حرارت‌های‌ بالاتر رنگ زمرد تغییر پذیر است.

سیستم کریستالی این سنگ هگزاگونال بوده و سختی آن بین ۸-۷٫۵ است.

کریستالهای‌ این سنگ ناخالصی‌های‌ متعددی‌ از قبیل‌ گاز، مایعات‌ و حباب‌ دارند كه‌ هر چه‌ این‌ ناخالصی‌ها بیشتر باشد، مات‌ و کدرتر خواهد بود.

معادن زمرد

اولین‌ معدن‌ زمرد در عصر باستان‌ و در جنوب‌ مصر كشف‌ شده‌ كه‌ در مقایسه‌ با زمردهای‌ امروزی‌ كیفیت‌ پایین ‌تری‌ داشته‌ است.

امروزه‌ مهم ‌ترین‌ معدن‌ این سنگ جهان‌ در كشور كلمبیا قرار دارد كه‌ پیش‌ از قرن‌ شانزدهم‌ به‌ وسیله‌ بومیان اینكا استخراج می ‌شده‌ است.

دیگر معدن‌ معروف‌ در كلمبیا، چیور Chiver است‌ كه‌ استخراج‌ از آن‌ چند قرن‌ است‌ ادامه‌ دارد.

زمردهای مرغوب دیگری نیز در کشورهای زامبیا، برزیل، زیمباوه، ماداگاسکار، پاکستان، هندوستان، افغانستان و روسیه یافت می‌شوند که در میان این کشورها زامبیا، برزیل و زیمباوه از شهرت بالایی در تجارت بین‌المللی زمردهای مرغوب برای گردنبند زمرد و انگشتر زمرد برخوردارند.

تراش زمرد

به دلیل سختی بالا (۸-۷٫۵) و شکننده بود آن تا حدی کار تراش دادن , مخراج کاری, گوهر نشانی و پولیش کردن سطوح نگین مشکل می باشد.

برای یک گوهرتراش ماهر به دلیل قیمت بالای سنگ راف و وجود ناخالصیها ، تراش این سنگ، کاری دشوار است.

گوهرتراشان, تراش خاصی را برای این گوهر بکار می‌برند با نام تراش زمردی یا تراش چهارگوش که در اصل یکی از طرحهای تراش پلکانی است .

در این شکل از تراش،گوشه‌های زمرد به طوری شکل داده می‌شود که علاوه بر تشدید زیبایی ، نگین در برابر فشارهای مکانیکی و ضربه های فیزیکی مقاوم باشد.

اگر زمردهای راف و خام حاوی ناخالصی های زیاد باشد، تراش کابوشن Cabochon یا تراش گرد مطلوب تر خواهد بود که در این حالت قاعده نگین مدور یا بیضی تراش داده میشود و این تراش بیشترین کاربرد را در ساخت انگشتر دارد.

انگشتر و گردنبند زمرد زنانهزمرد

زمرد

زمرد

زمرد

زمرد

 

برای مشاهده انواع انگشتر زمرد و گردنبند زمرد زنانه از سایت جواهری بینا دیدن فرمایید.

مولف: خانم رمضانی

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 2 =

محصولات مرتبط در فروشگاه