Telegram support Whatsapp support

مدیرعامل بانک صادرات هم رفتنی شد…

مدیرعامل بانک صادرات هم رفتنی شد…

در آستانه نوروز تغییرات مدیریت بانک ها…

بانک

تغییرات بسیار زیاد بانک ها…

مدیران از واگذاری تا…

در حدود یک ماه مانده به پایان سال، این مدیرعامل بانک‌ها هستند که محور خبرهای شبکه بانکی قرار گرفته‌اند؛ یک روز شایعه جابجایی آنها بین رسانه‌ها می پیچد و روزی دیگر بی‌مقدمه مدیرعامل بانکی خداحافظی کرده و مدیر بانکی دیگر جانشین می‌شود.

با اینکه تغییر مدیران عامل بانک‌ها نیز به طور طبیعی مانند تحولات مدیریتی دیگر سازمانها با جابه جایی دولت آغاز شد و در طول بیش از یک سال و نیم گذشته مدیران زیادی پست خود را واگذار کرده و افراد جدیدی جایگزین آنها شدند؛ اما اخیرا شبکه بانکی شاهد تحولات دیگری است.

با وجود اینکه روزهای پایانی سال دوره حساس تری برای بانکها بوده و درگیری بیشتری نسبت به زمانهای دیگر سال دارند ولی برخی بانکها این روزها را برای جابجایی مدیران عامل خود انتخاب کرده‌اند و عجیب تر آنکه این تحولات مربوط به بانکهایی نیست که مدیران آنها هنوز تغییر نکرده‌اند بلکه گاهی حدود یک سال از حضورشان در بانک مربوطه می‌گذرد.

در هفته گذشته علی دیواندری که دی ماه سال گذشته مدیرعاملی بانک پارسیان را برعهده گرفته بود از این بانک رفت و بیماری دلیل استعفای وی عنوان شد. این تغییر که بدون انتشار و گمانه زنی‌های قبلی رخ داد، حضور کورش پرویزیان مدیرعامل بانک سینا که در مهرماه سال 1392 به این بانک رفته بود، را در بانک پارسیان به همراه داشت.

بعد از رفتن پرویزیان این گونه به نظر می رسد که رفتن محمدرضا پیشرو از بانک صادرات نهایی شده و به زودی وی جانشین پرویزیان در بانک سینا می شود. در این میان بحث هایی هم مبنی بر حضور فرشاد حیدری که زمانی مدیر عامل بانک ملی بود، در بانک صادرات مطرح می شود که هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.

اما اینکه آیا روزهای پایانی سال و قبل از برگزاری مجمع سالانه زمان مناسبی برای تغییرات مدیریتی بانکهاست؟ و اینکه چرا انتخاب ها دوباره از بین مدیران عامل بانکها انجام می شود؟ از موضوعاتی است که یکی از مدیران عامل بانکها در مورد آن توضیح داد.

او با اشاره به تغییر مدیران عامل بانکها با توجه به تصمیم هیات مدیره که نمایندگان سهامداران هستند گفت: در این میان طبق قانون تایید صلاحیت حرفه ای گزینه مدنظرهیات مدیره از سوی بانک مرکزی انجام می شود.

این مدیر بانکی با اشاره به اینکه زمان فعلی هم برای تغییر مدیران عامل بانکها چندان غیر طبیعی نیست گفت: با این وجود عرف این است که بعد از پایان سال مالی و برگزاری مجمع این جابجایی ها انجام شود یا اینکه باید اجازه داده می شد تا ترازنامه بانکها تعیین شده و با اتمام سال مالی و مشخص شدن نتیجه فعالیت یک سال مدیر که در ترازنامه منعکس شده، در مورد آن تصمیم گیری کرد اما شاید اکنون انگیزه و شرایط خاصی وجود داشته باشد که این تغییرات را ضروری کرده است.

او این را هم یادآوری کرد که به هر حال بانک یک سیستم در حال کار است و ادامه حرکت آن چندان به شخص مدیر عامل وابسته نیست بلکه وی قوانین پولی و بانکی را در چارچوب تعیین شده به کار می گیرد و برای مدیر بعدی هم سیاست‌ها یکسان است، اما ممکن است روشهای بکارگیری آن فرق داشته باشد.

این مدیر بانکی در رابطه با نحوه تغییر مدیران و جابجایی از بانکی به بانک دیگر نیز کمبود مدیران توانمند در جایگاه مدیر عاملی یک بانک را در این زمینه مورد تاکید قرار داد و گفت: مدیران بانکی جزء گروههایی هستند که باید از شرایط و ویژ‌گی‌های خاصی برخوردار باشند و نمی توان از خارج از این سیستم و مدیران غیربانکی انتخاب کرد.

او ادامه داد: باید این حقیقت را بپذیریم که تعداد مدیران کارآزموده، عالم، توانمند و قدرتمند که بتوانند بانک را با موفقیت اداره کنند در کشور محدود است؛از این رو مسئولان ناچارند با جابه جا کردن مدیران این خلاء را پر کنند. به هر حال تا زمانی که در مورد نیروهای جدید سرمایه گذاری نشده است، باید افراد حاضر فعلی سکان هدایت بانکها را در دست بگیرند.

منبع:خبر آنلاین

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 14 =

محصولات مرتبط در فروشگاه