Telegram support Whatsapp support
مشهد شهر جهانی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی

مشهد شهر جهانی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی

شهر جهانی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی:

هیئت پنج نفره ی شورای جهانی صنایع دستی در نشستی خبری با اصحاب رسانه ضمن قدرانی و اظهار شگفتی از مهمان نوازی مردم مشهد ارزیابی خود را از صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی مشهد مثبت اعلام نمودند.

مشهد شهر جهانی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی
مشاورعالی هند و یکی از اعضای این هیئت گفت: ما در این ماموریت به نقاط مختلف شهر مشهد سفر کرده و از مدارس ،گالری ها ،موزه ها،کارگاه ها و مراکز مشابه فعال در حوزه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی دیدن کردیم و تصمیم گرفتیم مشهد را به عنوان شهر جهانی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی به دفتر شورای جهانی صنایع دستی که در کشور چین مستقر است توصیه کنیم.

یوشا کریشنا افزود: انتقال نظر هیئت منطقه ای به دفتر شورای جهانی ، صدور رای نهایی و دریافت نامه رسمی رای نهایی از سوی شورا حداقل ۳۰ روز زمان می برد.

وی با اشاره به امتیازات بالای کسب شده در آیتم های مختلفی که از سوی شورا در نظر گرفته شده است افزود: این صنعت در بخش نو آوری و طراحی نیازمند توجه و حمایت بیشتری است.

مشاور عالی هند و یکی از اعضای این هیئت با بیان اینکه در این انتخاب بیش از آنکه بحث رقابت در بین شهر های کاندید شده مطرح باشد برقراری ارتباط و شبکه سازی و گسترش ظرفیت ها ی این صنعت در جهان مطرح است گفت: چنانچه در بازدیدها توانمندی در سایر حوزه ها دیده شود آن توانایی نیزحتما مطرح خواهد شد.

یوشا کریشنا شانس مشهد در کسب عنوان شهر جهانی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی را ۹۹/۹درصد دانست و از مزایای کسب این عنوان شبکه سازی بین کشورهای عضو شورای جهانی به منظور آشنایی با صنایع دستی یکدیگر و استفاده از تجارب و آموزش و تعامل بین اعضا،توسعه صنعت توریسم و گردشگری و ارتقای اقتصادی برشمرد.

امید شیوا مشاور امور بین الملل سازمان میراث فرهنگی و عضو این هیئت نیز از گردهمایی بزرگ صنایع دستی جهان در شهر اصفهان در مهرامسال خبر داد و افزود:در این مجمع عمومی نمایندگان صنایع دستی کلیه قاره ها گرد هم می آیند و در این میان نمایشگاه بزرگی از صنایع دستی همه کشورها برگزار خواهد شد.

امید شیوا با بیان اینکه این گردهمایی تحولی بزرگ در صنایع دستی است گفت:امید است از این فرصت برای معرفی و صدور محصولات صنایع دستی کشورمان به سایر کشورها استفاده شود.

مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی خراسان رضوی هم در این نشست گفت:پیش از این پیشنهاد پیوستن مشهد به عنوان شهر جهانی سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی به شورای جهانی در قالب پروپوزال ارائه شد که خوشبختانه منجر به جلب نظر این شورا و اعزام هیئت مذکور شد.

حسین زارع صفت با اشاره به نقش مشهد در حوزه گردشگری و زیارت از انتخاب عنوان دبیرخانه ملی سوغات سفر و زیارت برای مشهد در سال گذشته یاد کرد و افزود: امسال نیز دومین نمایشگاه ملی سوغات سفر و زیارت در مشهد برگزار می شود.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 امتیاز, میانگین: 4٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − چهار =

محصولات مرتبط در فروشگاه