Telegram support Whatsapp support

معرفی برند «دیور»

کریستین دیور «Christian Dior» یک طراح مد فرانسوی بود که به‌ عنوان یکی از معروفترین بنیانگذاران خانه مد در دنیا شناخته می‌شود و با نام «دیور» نیز معروف است.

کریستین دیور در گرانویل، یک شهر ساحلی در سواحل نرماندی فرانسه به ‌عنوان دومین فرزند از پنج فرزند موریس دیور به دنیا آمد.

پدرش ثروتمند و یک تولید کننده کود بود و همسر او ایزابل کاردامونه نام داشت.

دیور پس از تولد تا سن ده سالگی در نورماندی فرانسه ماند و در ده سالگی به همراه والدین خود به پاریس رفت.

پس از تحصیل در علوم سیاسی، در ارتش به خدمت پرداخت.

کریستین دیور طراحی لباس را تا سال ۱۹۳۵ شروع نکرده بود، در این سال او به پاریس برگشت و شروع به فروش طرحهای اولیه خود کرد. رابرت پیگرت، طراح لباس، او را در سال ۱۹۳۸ استخدام کرد.

در طول جنگ جهانی دوم، دیور در جنوب فرانسه خدمت می‌کرد. سپس در سال ۱۹۴۱ دوباره به پاریس بازگشت و در سالن طراحی بزرگتری برای لوسین للونگ مشغول به کار شد. دیور در سال ۱۹۴۶ با پشتیبانی مارشال بوشاک، صاحب کارخانه منسوجات، سالن مد خود را افتتاح کرد.

دیور، درحالی‌که در مونتکاتینی ایتالیا تعطیلات خود را سپری می‌کرد، در ۲۳ اکتبر سال ۱۹۵۷ درگذشت. برخی از گزارش ها می‌گویند که او از حمله قلبی پس از خفگی براثر گیرکردن استخوان ماهی در گلویش درگذشته‌ است.

مجله تایم اعلام کرد که او در اثر حمله قلبی پس از کارت بازی درگذشته‌است. به هر حال تاکنون مرگ وی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و علت درگذشت دیور همچنان صراحتاً اعلام نشده ‌است. مرگ نابهنگام دیور در سال ۱۹۵۷ دنیای مد را از یک رهبر بزرگ صاحب سبک محروم کرد. کریستین دیور تنها یک دهه تحت نام تجاری خود طراحی کرد، اما تأثیر او در مد، تا سالها پس از مرگش باقی‌ ماند.

لوگوی دیور یکی از به یاد ماندنی ترین لوگوها در دنیای مد و فشن است. این لوگو شامل نام این شرکت است. رنگ سیاه و سفید آن نیز نشان دهنده نوآوری، ظرافت و لوکس بودن آن است.

christian-dior-logo
دیور محصولات خود را در گروه های مختلفی مانند لباس، کفش، کیف، جواهرات، عطر و محصولات زیبایی تولید می کند که ما در این بخش مجموعه لوکس جواهرات آن را به شما معرفی می کنیم. جواهرات دیور متنوع و در عین حال ساده، زیبا و منحصر بفرد هستند.

ویکتوریا دو کاستلانه، طراح جواهرات فرانسوی است که ابتدا کار خود را با برند شنل آغاز کرد اما از سال ۱۹۹۸ تاکنون مدیریت بخش جواهرات برند دیور را به عهده گرفته است. او برای طراحی های خود از طبیعت مانند گل و گیاه الهام می گیرد و برای ساخت آنها نیز از سنگ های مختلفی مانند الماس، یاقوت سبز، کلسدونی، جید و… استفاده می کند. او قبل از آغاز مراحل ساخت، طرح هایش را به صورت سیاه و سفید روی کاغذ پیاده می کند، رنگ های به کار رفته در طراحی های او نیز هر کدام نشان دهنده سنگی به خصوص است.

گالری تصاویر جواهرات برند Dior :

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =

محصولات مرتبط در فروشگاه