Telegram support Whatsapp support
الماس
الماس

معرفی کامل الماس

الماس جواهری که اسم آن را بسیار شنیده اید و به خوبی می دانید که الماس با زیبایی و همچنین گرانقیمت بودن همراه است. این سنگ قیمتی به دلیل کمیاب بودن همیشه جزء بهترین گزینه ها برای استفاده در جواهرات و زیورآلات می باشد، شاید بهتر باشد با این سنگ قیمتی آشنا شویم و از زوایای مختلف به زیبایی و تاثیرات آن بر بدن انسان و روح و روان بنگریم.

الماس
الماس

الماس: الماس کربن خالص و بی رنگی است که به رنگهای قهوه ای مایل به زرد، نارنجی روشن و حتی سیاه دیده می شود و از دهانه آتشفشانهای قدیمی به دست می آید. محل استخراج این سنگ در کشورهای آفریقا، هندوستان، برزیل و سیبری است.

تاثیر بر بدن انسان: این سنگ یک درمانگر اساسی و واقعی تلقی می شود. دارای نیروی بسیار، تصفیه کننده اعضای بدن و تقویت کننده عضوهای دفع کننده از جمله مثانه و کلیه ها است. به علاوه از به وجود آمدن سنگ کلیه، مثانه و کیسه صفرا جلوگیری می کند. همچنین الماس برای بیماری معده و روده بسیار موثر است، به خصوص تعیین کننده بیماریهای استخوانی و غدد می باشد و غده تیموس را تحریک می کند. همین طور برای بیماری های صرع و عدم تعادل بسیار مفید است. الماس باعث نیرو بخشیدن به مغز و دو نیم کره آن و همچنین مخچه، سیستم های ماهیچه ای به طور کامل، اعصاب و انشعابات آن می شود. این سنگ باعث رفع مسمومیت،‌تسکین نقرس، تقویت چشم ها و مصونیت بدن نیز می شود.

 اثر بر روح و روان: سنگ الماس برای تصفیه و پاک کردن اندیشه و ذهنیات ما بسیار سودمند است. زیرا سنگ در محل هایی که ناالصی و ته نشینی وجود دارد اثر می کند و آنجا را تصفیه می کند. الماس باعث تعادل، استقرار و ارج نهادن در ما می شود و همچنین حس حسادت را در ما کنترل می کند و عدم اطمینان به دوست یا شریک را از بین می برد. الماس به ما یاد می دهد در زندگی شکست ناپذیر باشیم، همچنین ما را از اشتباهاتمان آگاه می سازد. خطر خودخواهی و غرور را از بین می برد به طوریکه این سنگ برای اعیان و اشراف بسیار لازم است، و توصیه می شود الماسهای یشم را همیشه با خود داشته باشند.

خصوصیات: بهتر است برای معالجه و پیشرفت از یک الماس نتراشیده در منزل خود استفاده کنید. این سنگ تحمل هیچگونه خراشیدگی یا تراش دادن را ندارد و می توان با قیمت مناسب آن را تهیه کرد.

الماس
الماس

فروش و نگهداری: الماس به صورت نتراشیده بسیار در دسترس است، اما صیقلی آن نیز دیده می شود، که بسیار با ارزش و گرانقیمت است. شما باید با این گوهر با ارزش محتاطانه رفتار کنید. هر بار بعد از استفاده، آن را سریعا زیر آب بشوئید و در زمانی کوتاه در زیر نور خورشید قرار دهید.

الماس)):سنگی با ظاهر درخشان و دلفریب،نصیب هر آدمی در دنیا نخواهد شد.در هر زمانه مردم به آن علاقه نشان داده و قدر آن را دانسته اند به خاطر طرح و رنگ و نقش و ظاهر زیبایش بر تمامی جواهرات ارجحیت دارد به زبان پنجابی به آن هیرا و در زبان انگلیسی به آن دیاموند میگویند و در زبان فارسی و عربی به آن الماس میگویند.
((اقسام الماس)): در کتب قدیمی از فوائد و برکات الماس مطالب زیادی وجود دارد مردم هند تنها به صرف زینت از الماس استفاده نمیکنند بلکه عقیده دارند که همراه داشتن الماس باعث شادمانی آنها شده و راحت می توانند فکر کرده و مسائل را برای خود تجزیه و تحلیل نمایند. مردم هندوستان اشکال غیر معمولی مخصوصا الماس سیاه رنگ را نحس و شوم میدانند و معمولا از آن استفاده نمیکنند.
حکمای عرب و فارس آن را چهار نوع میدانند:

۱٫نشادری=به رنگ نشادر    ۲٫کیراسی=به رنگ نقره ای   ۳٫کدونی=به رنگ سفید یا بی رنگ   ۴٫حدیدی=به رنگ آهن
حکمای یونانی نیز آن را چهار نوع میدانند:

۱٫شفاف فرعونی   ۲٫زرد تبتی   ۳٫بلوری-آسمانی   ۴٫سبز- زبرجدی
و مردم اروپا نیز انواع نامرغوب الماس را سه نوع می دانند:

۱٫بورت   ۲٫کاربونیدو   ۳٫بورن ،در هر سه نوع کربن وجود دارد.
((صلابت الماس)):خداوند الماس را بسیار سخت خلق کرده است که هیچ شیئی نمیتواند از این حیث با آن برابری کند الماس را اگر بر سندان بکشید آن را نازک و ظریف جدا می کند که مشکل به نظر می آید،برای شناخت آن اگر سنگی را یاقوت و نیلم نتواند ببرد آن سنگ الماس است.

الماس
الماس

((رنگ الماس)):معمولا الماس بی رنگ است اما انواع دیگر الماس به رنگهای زرد- سبز روشن –زرد مایل به سبز – سیاه مایل به سبز-آبی خاکستری-سرخ و سیاه رنگ نیز وجود دارد.الماس زرد نسبت به الماس سبز بیشتر وجود دارد،الماس نیلگون کمیاب و گرانقیمت میباشد،از نظر ارزش به ترتیب به این شکل است:۱٫نیلگون  ۲٫سرخ  ۳٫سبز  ۴٫سفید  ۵٫زیتونی ،از همه گرانقیمت تر و نایاب تر الماس نیلگون است اما الماسی که آبی روشن مایل به مهتابی زیاد بوده و از همه بی ارزشتر است.
((درخشندگی و قدرت برقی مغناطیسی الماس)): قدرت انعکاس و قوت انظاری یعنی دوربینی آن بسیار زیاد است به همین دلیل از آن در دوربین استفاده می نمایند قدرت برقی آن خیلی زیاد نیست،این طاقت فقط در اثر گرمی با فسفر پیدا نمیشود،این قدرت برقی در رو شناوی ظاهر میشود چنانچه در زیر شعاع آفتاب این قوت ظاهر شده و اگر از نور گرفته شود بعد از مدتی محو خواهد شد این قدرت بر کاغذ یا چرم و هر چیزی زائل نخواهد شد.(نن کندکتر آف الکتریسیته این است)
(ترکیبات کیمیایی و طریقه ی شناخت)): الماس از کربن خالص درست میشود،یک کاغذ سفید برداشته شود به همان اندازه ی الماس کمی بیشتر یک سوراخ در کاغذ درست کنید بعد الماس را زیر آن گرفته در دور کاغذ شما متوجه یک قوس و قزح خواهید شد.اگر رنگها به شکل منشوری و جدا جدا نمایان شود جواهر شما الماس است.
((افعال طبی)): حکمای یونانی چنان گویند مزاج الماس گرم و خشک بوده و درجه ی کم آن مزاج سرد و خشک دارد.استفاده ی تعلیق از آن یعنی گردنبند تقویت کننده ی قلب است،در کتاب مخزن الادویه نوشته شده اگر الماس را به شکم ببندید ناراحتی و مشکلات دستگاه گوارش را دور کرده و هضم را آسان میکند،همچنین معده را تقویت می نماید.اگر بیماران فلج لقوه،رعشه،جذام،جذر،صرع و کسانی که بیماریهای پوستی دارند اگر در چشمه ی معدن الماس غسل کرده حمام کنند بیماری آنها درمان می گردد.اگر به شکل مثلث از الماس استفاده کرده بیماری صرح را درمان می نماید از پودر آن اگر دندانها را مسواک کنند دندانها سفید و براق شده و بسیار محکم و سخت خواهد شد،ام هرگز این کار را نکنید چون الماس زهر خطرناکی است و اگر داخل معده گردد آدمی را هلاک می نماید احیانا اگر با این مسئله رو به رو شدید علاج آن استفاده از شیر تازه ی گاو می باشد تا اینکه بهبودی کامل پیدا کرده از ماهی استفاده گردد.تا بیمار کاملا بهبود یابد،راه دیگر پادزهر برای الماس چند عدد ساس را داخل شیر انداخته و همراه شیر باید خورد تا بهبودی یافت،الماس ناخالص باعث جذام،ذات الجنب و یرقان می گردد.کشته ی الماس یبوست های بسیار سخت را درمان مینماید برای قوت باه و زیادی عمر و تندرستی بسیار مفید است.

انگشتر الماس
انگشتر الماس

تاثیرات الماس : در کتاب مخزن اکسیر چنین نوشته شده که استفاده ی از الماس بیماری را دور و به جسم آدم صحت کامل می دهد،ترس و خوف را از آدمی دور مینماید زنانی که بیماری زنانه دارند اگر الماس را به زانوی خود ببندند بیماری از آنها دور میشود،اگر بر بازو بسته شود بر تمامی دشمنان غلبه و آنان را تباه خواهد نمود،در میان زن و شوهر محبت ایجاد می گردد.طالع هر شخصی برج حمل باشد استفاده از الماس وقار و عزت او را در برابر خلائق چند برابر می نماید.استفاده از الماس قدرت اراده را زیاد و حافظه را قوی و عقل را زیاد می نماید.فکر و ناراحتی را از آدم دور می نماید،قدرت بدنی و باه را قوی می نماید،تعلق الماس به ستاره ی شمس است که دارای قدرت و صحت می باشد.بنابراین کسی که از آن استفاده می کند از حوادثی که بر اثر برق بوجود می آید مصون است.بستن آن بر روی معده دل پیچه درد شکم و معده را دور می نماید،قلب را تقویت کرده و دفع کننده ی خوف و هراس می باشد،سحر و جادو را از آدمی دور کرده و حفاظت می نماید،زایمان را آسان می کند،در زمان خواب اگر همراه بوده یا بر روی سر بسته شود خواب و خیالات بد را دور می کند هیچ جانور موذی و گزنده ای به آدمی آسیب نمی رساند،صرع را از آدمی و بچه ها دور کرده و از آفات آدمی را محافظت می نماید،متولدین برج حمل-اسد و میزان با استفاده از آن خوش شانسی برکت،عقل و دانش،قدرت و خوشبختی را یار خود خواهند نمود.
رنگ خاکه: سفید

سختی در مقیاس موهس: ۱۰ (۱۴۰ برابر کرندوم)

وزن مخصوص: ۵۰/۳ – ۵۳/۳

سیستم کریستالین: کوبیک

ترکیب شیمیایی: C، کربن کریستالین نشده

شفافیت: شفاف تا کدر

ضریب شکست: ۴۱۷/۲ – ۴۱۹/۲

دیسپرژن: ۰۴۴/۰

فلورسنسی: بسیار متغیر، بیرنگ و زرد، معمولاً آبی قهوه ای و مایل به سبز، معمولاً سبز

منبع: مکان های بسیاری سرتاسر دنیا، بیشتر در بوتسوانا، روسیه، استرالیا، جنوب آفریقا، کانادا و جاهای بسیار دیگر.

ساختار: الماس ها در عمق ۱۵۰ کیلومتری زمین حدود ۳ میلیون سال پیش شکل گفته اند. فشار و حرارت مورد نیاز برای بلورین شدن کربن فقط در آن عمق مهیا است. الماس ها با سرعت خیلی زیادی با خمیره کیمبرلیت به سطح زمین آمده اند.نام « الماس» به سختی آن اشاره می کند و از لغت “Adamas” به معنی غیر قابل تسخیر می آید. با توجه به خواص نوری و سختی بالا و کمیاب بودن آن الماس به عنوان پادشاه سنگ های جواهری شناخته شده است. یک الماس بی رنگ ظاهراً شبیه Rock Crystal ، بریل جواهری، سروزیت، سفایر شئلیت، اسفالریت، توپاز و زیرکن است.

به جز اینها سنگ های مصنوعی متفاوتی وجود دارند که بدل الماس هستند به خصوص استرونیتوم تیتانیت ( فابولیت)، GGG YAG، لینوبیت و کوبیک زیرکنیا (CZ) را باید ذکر کرد. تعدادی آزمایش می تواند به راحتی الماس را از بدلی هایش جدا کند. همانند دوتایی بودن صفحات در مویزنایت مصنوعی ویا اتصال صفحات نرمتر وگردتر

 برخی الماس های معروف عبارتند از:

کولینان І: ۲/۵۳۰ قیراط    کولینان ІІ: ۴۰/۳۱۷ قیراط

مغول کبیر: ۲۸۰ قیراط

نیزام: ۲۷۷ قیراط
سنتاری: ۸۵/۲۷۳ قیراط
جوبیلی یارتیز: ۳۵/۲۴۵ قیراط
دی بیرز: ۵۰/۲۳۴ قیراط
ارلف: ۶/۱۸۹ قیراط
ویکتوریا: ۵۰/۱۸۴ قیراط
ریجنت یاپیت: ۵۰/۱۴۰ قیراط /
تیفانی: ۵۱/۱۲۸ قیراط
جونکر: ۳۵/۱۲۵ قیراط
کوه نور: ۹۲/۱۰۸ قیراط

انگشتر الماس
انگشتر الماس


الماس کولینان

جواهرشناسی : رنگ‌ سفید در الماس‌ بهترین‌ رنگ‌ است‌ و هر چه‌ به‌ طرف‌ زردی‌ و تیرگی‌ پیش‌ برود سنگ‌ نامرغوب‌ محسوب‌ می ‌شود. امروزه‌ در تمام‌ دنیا دو سیستم‌ درجه‌ بندی‌ برای‌ رنگ‌ الماس‌ کاربرد دارد که‌ بیشتر مورد استفاده‌ قرار می ‌گیرند و در شناسنامه‌ الماس‌ درج‌ می‌ شود:رنگ ‌بندی‌ در سیستم‌ حروف‌ که‌ از حرف‌A شروع‌ و به‌Z ختم‌ می ‌شود. در این‌ سیستم‌ سه‌ حرف‌A ، B وC رنگ‌های‌ نادر و کمیاب‌ هستند و برلیان‌های‌ رایج‌ ازD شروع‌ می ‌شوند. بنابراین‌ سه‌ حرف‌D ، E وF رنگ‌ کاملاً سفید و دلخواه‌ و بسیار مرغوب‌ قلمداد می‌ شوند و سه‌ حرف‌ G ،H و I رنگ‌ خوب‌ و نزدیک‌ به‌ سفید؛ از حرف J به‌ بعد نیز سنگ‌ به ‌طرف‌ زردی‌ پیش‌ خواهد رفت. ناگفته‌ نماند بعضی‌ از برلیان‌های‌ رنگی‌ که‌ به‌ آنها FANCY گفته‌ می‌ شود و رنگ‌هایی‌ مانند زرد طلایی ، صورتی‌ یا سبز دارند ، قیمت‌های‌ متداول‌ در مورد آنها صدق‌ نمی ‌کند و تابع‌ قیمت‌های‌ استثنایی‌ است. این‌ سنگ‌ها بسیار گرانبها و طالب‌ آن‌ کلکسیونرها هستند.سیستم‌ رنگ ‌بندی‌ که‌ در گذشته‌ استفاده‌ می‌شد؛ در این‌ سیستم‌ برلیان‌های‌ بی ‌رنگ‌ که‌ کمی‌ آبی‌ باشندJAGER ، برلیان‌ های‌ کاملاً سفید RIVER ، برلیان‌هایی‌ که‌ کمی‌ رنگ‌ زرد دارند WESSELTON ، برلیان‌های‌ زرد کمرنگ CAPE و برلیان‌های‌ زرد پررنگ‌PREMIER نامگذاری‌ شده‌اند.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 امتیاز, میانگین: 5٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + یک =

محصولات مرتبط در فروشگاه