Telegram support Whatsapp support
معروف ترین موزه های جواهرات جهان

معروف ترین موزه های جواهرات جهان

تماشای جواهرات و سنگهای قیمتی، نفیس و بی‌نظیر از جمله جواهرات متعلق به خانواده‌های سلطنتی بسیار جذاب و جالب به نظر می‌رسد و به همین دلیل نمایشگاه‌ها و موزه‌های جواهرات با استقبال عمومی مواجه است. در برخی از این نمایشگاه‌ها و موزه‌ها کلیه مراحل ساخت یک جواهر از مرحله استخراج تا تبدیل آن به یک قطعه ارزشمند برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته می‌شود. برای بازدیدی کوتاه از چند نمایشگاه و موزه برتر جواهرات در سراسر دنیا با ما همراه شوید!

اگر شما کلکسیونر جواهرات یا علاقه‌مند به سنگ‌های قیمتی و جواهرات هستید، می‌توانید بصورت حضوری یا آنلاین از این مکان‌های خاص دیدن کنید.

۱. موزه ویکتوریا و آلبرت (V&A)- لندن، انگلستان

موزه ویکتوریا و آلبرت، بزرگترین موزه هنرهای تزئینی در جهان است و در حدود ۶۰۰۰ قطعه از نفیس‌ترین جواهرات جهان در مجموعه طلا و جواهر آن نگهداری می‌شود. جواهرات مجموعه شامل قطعاتی از مصر باستان تا جواهرات مدرن امروزی ساخته دست هنرمندان و جواهرسازان معروف دنیا است. از جمله معروف‌ترین جواهرات این موزه می‌توان به لباس مزین به الماس ساخته شده برای کاترین کبیر، قفل دستبند ماری آنتوانت، گردنبند اهدائی ناپلئون بناپارت به دختر خوانده‌اش و …. اشاره کرد. بازدید از این موزه برای عموم رایگان است.

۲٫ خانه جواهرات- برج لندن، انگلستان

جواهرات متعلق به خاندان سلطنتی بریتانیا در موزه آلبرت و ویکتوریا نگهداری نمی‌شوند بلکه در خانه جواهرات برج لندن در معرض دید عموم قرار دارند.

۳٫ موزه ملی جواهرات- تهران، ایران

موزه ملی جواهرات ایران در داخل مجموعه بانک مرکزی و در خیابان فردوسی قرار دارد. این موزه بزرگترین مجموعه جواهرات دولتی در جهان به شمار می‌رود و جواهرات آن توسط پادشان ایرانی از قرن شانزدهم جمع‌آوری شده و از سال ۱۳۱۶ شمسی تحت تملک دولت است. از مجموعه جواهرات شگفت‌انگیز این مجموعه می‌توان به تاج، تخت، شمشیر، سپر و …. اشاره کرد که همگی با دقتی مثال‌زدنی از فلزاتی گرانبها ساخته و با جواهراتی ارزشمند تزئین شده‌اند. البته در این مجموعه سنگ‌های گرانبها و بسیاری اقلام دیگر نیز نگهداری می‌شوند که همگی دارای یک ویژگی مشترک هستند؛ دارای ارزشی بی‌مثال و بسیار زیبا.

۴٫ خزانه‌داری سلطنتی- وین، اتریش

این گنجینه در کاخ Hofburg قرار دارد و در آن مجموعه گرانبهایی از جواهرات برجا مانده از قرون گذشته نگهداری می‌شود. از میان جواهرات به نمایش گذاشته شده در این مجموعه می‌توان به تاج و عصای خاندان سلطنتی اتریش، تاج امپراطوری روم و سنگ‌های قیمتی مانند بزرگترین زمرد جهان اشاره کرد.

۵٫ ضرابخانه کرملین- مسکو، روسیه

این مکان در سال ۱۸۰۸ تاسیس شده و قدیمی‌ترین موزه شهر مسکو محسوب می‌شود. از جمله زیورآلات نگهداری شده در این موزه می‌توان به صندوقچه الماس، مجموعه سنگ‌ها و جواهرات قیمتی و همچنین قطعات تراش‌نخورده طبیعی اشاره کرد. از دیگر آثار در معرض نمایش این موزه نیز می‌توان الماس ارلو (Orlov؛ الماس ۱۸۹.۶۲ قیراتی ( ۳۷.۹۲۴ گرمی)، تاج سلطنتی روسیه، عاج سلطنتی Ivan the Terrible، مجموعه ۱۰ عددی تخم‌مرغ‌های Fabergé و …. را نام برد.

۶٫ دنیای کریستال سوواروسکی- واتنس، اتریش

این مجموعه از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور اتریش محسوب می‌شود. موزه (که برخی اوقات پارک موزه نیز خوانده می‌شود) در سال ۱۹۹۵ در یکصدمین سالگرد تاسیس سواروسکی، معروف‌ترین شرکت کریستال جهان، افتتاح شده است. این پارک دارای فضای ۷.۵ هکتاری است و تالارهای آن با کریستال‌های بی‌نظیر این شرکت طراحی شده و مهم‌ترین اثر این مجموعه آبشار بخش ورودی است.

۷٫ تور کارگاهی H.Stern- ریودوژانیرو، برزیل

شرکت جواهرات H.Stern در سال ۱۹۴۹ در ریودوژانیرو آغاز به کار کرد و محور اصلی فعالیت شرکت برگزاری کارگاه‌های آموزشی ساخت طلا و جواهر است. این تور جز جاذبه‌های مهم شهر ریو به شمار می‌رود که طی آن راهنمای تور مراحل مختلف ساخت طلا و جواهرات را از آزمایشگاه گوهرشناسی، طراحی، ساخت و محصول نهایی ارائه شده در پشت ویترین‌ها را به بازدیدکنندگان نشان می‌دهد.

۸٫ گالری جواهرات سلطنتی سوئد-استکهلم، سوئد

این موزه در طبقه زیر زمین کاخ سلطنتی استکهلم جواهرات ارزشمند و نفیسی را در معرض دید عموم قرار داده است که شامل تاج‌ها، عصاها و گوی‌های سلطنتی است و از بهترین فلزات ساخته و با گرانبهاترین سنگ‌ها تزئین شده‌اند.

۹٫ موزه طلا- بوگوتا، کلمبیا

موزه طلا یا Museo del Oro که محل نگهداری نزدیک به ۵۵۰۰۰ قطعه طلا و جواهر ساخت منطقه آمریکای جنوبی (کشورهای اسپانیایی زبان) است که ۶۰۰۰ قطعه در معرض نمایش قرار دارند. بطور طبیعی بسیاری از قطعات طلا با جواهرات پوشیده شده‌اند. معروفترین قطعه این موزه از جنس جواهر نیست بلکه قطعه‌ای بنام قایق Muisca است که از جنس طلا در ابعاد ۱۰.۱ × ۱۹.۵ سانتی‌متر ساخته شده است.

۱۰٫ موزه الماس آمستردام- آمستردام، هلند

این موزه در سال ۲۰۰۷ تاسیس شده و دارای مجموعه عظیم و بی‌نظیری از جواهراتی است که پیشینه غنی از تاریخچه الماس‌ها و استخراج آن‌ها را به نمایش می‌گذارد. از جمله آثار معروف این موزه می‌توان به الماس کاتانا، الماس رامبراند و جمجمه میمون اشاره کرد. موزه الماس در مرکز شهر آمستردام قرار دارد.

منبع: کجارو

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید .

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 19 =

محصولات مرتبط در فروشگاه