Telegram support Whatsapp support

ملک عبدالله پادشاه عربستان درگذشت.

ملک عبدالله پادشاه عربستان در سن نزدیک به ۹۱ سالگی درگذشت. پس از مراسم تشییع در قبرستان “العود” شهر ریاض و در مکانی که مخصوص پادشاهان این کشور است دفن شد.

khak1

پیش از آن نیز نماز میت بر ملک «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور در مسجد «جامع ترکی بن عبدالله» در ریاض پایتخت عربستان اقامه شد. در این مراسم،  امیرکویت، شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیرقطر ، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ، نخست وزیر پاکستان ، عمرالبشیر رئیس جمهور سودان، دیمیتری مدودف نخست وزیر روسیه حضور داشتند.

دفتر پادشاه عربستان سعودی در نخستین ساعات روز جمعه (3 بهمن‌ماه) در بیانیه‌ای اعلام کرد ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه این کشور در سن 91 سالگی در ساعت یک بامداد (به وقت محلی) درگذشت. براساس این بیانیه، شاهزاده سلمان ولیعهد نیز به عنوان پادشاه جدید معرفی و با وی بیعت شد. علاوه بر این، شاهزاده مقرن نیز به عنوان ولیعهد جدید اعلام شد.
khak2 khak3 khak4
ملک عبدالله در چند هفته اخیر به علت ابتلا به عفونت ریه در بیمارستان بستری شده بود. او در سال 2005 و پس از مرگ برادرش، ملک فهد، پادشاه عربستان سعودی شد؛ «ملک عبدالله»  91 ساله  نزدیک به 10 سال حکومت عربستان سعودی را پس از مرگ برادرش «ملک فهد» از سال 2005 بر عهده داشت.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 9 =

محصولات مرتبط در فروشگاه