Telegram support Whatsapp support
فاکتورهای ارزیابی الماس صورتی

موارد ارزیابی کیفیت الماس صورتی

بررسی فاکتور های ارزیابی الماس های صورتی

مقدمه:

برای داشتن یک الماس صورتی خوشرنگ و زیبا اندازه الماس و رنگ الماس را در نظر داشته باشید این دو فاکتور مهمترین عامل تعیین کننده‌ی قیمت الماس صورتی هستند. البته الماس‌های صورتی در ردیف کمیاب ترین نمونه‌های الماس در جهان می باشد و در نتیجه قیمت الماس صورتی نیز به طور عجیبی بالاست. برای اینکه بیشتر با این الماس خوش‌رنگ و زیبا آشنا شوید و فاکتور های مهم ارزیابی الماس های صورتی را بدانید از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب با بلاگ جواهری بینا همراه باشید…

 

جدیدترین انگشترهای مردانه

برای مشاهده جدیدترین انگشتر های مردانه در جواهری بینا کلیک کنید

الماس صورتی

الماس صورتی (Pink diamond) یکی از انواع الماس های طبیعی و کمیاب الماس رنگی در جهان می باشند که دارای ارزش و بهای بسیار زیادی هستند.

الماس صورتی اصل در واقع در زیرمجموعه‌ی الماس‌های با رنگ فانتزی قرار می گیرد.

رنگ الماس‌های صورتی، به‌میزان رنگ‌دانه‌های صورتی موجود در آن بستگی دارد. هر چقدر این ذرات رنگ بیشتری داشته باشند، پررنگ‌تر دیده می‌شوند و در نتیجه جذابیت و قیمت بالاتری هم دارند.

نظریه های مختلفی در مورد رنگ الماس صورتی وجود دارد. اما بیشترین توافق این است که وقتی سنگ الماس در زمان شکل‌گیری تحت فشار زیادی قرار می‌گیرد رنگ آن از سفید و شفاف به رنگ صورتی تغییر پیدا می‌کند. برای اثبات این مطلب هم یک آزمایشی در معدن Argyle واقع در کیمبرلی در غرب استرالیا صورت گرفت که در نتیجه‌ی این آزمایش یک شوک مواج مثل زمین‌لرزه سبب شد تا الماس‌های بی‌رنگ به سمت سطح زمین حرکت کنند و ساختار مولکولی آنها تغییر کند و به رنگ صورتی در بیایند.

 

انگشتر الماس مردانه

انگشتر الماس روسی ( موزانایت ) فاخر و دوربرلیان _کد:۲۴۲۴۶

موارد ارزیابی کیفیت الماس صورتی

رنگ  در الماس ها 3 جزء اصلی دارد که در این قسمت مورد ارزیابی قرار میگیرد :

  • رنگ
  • اشباع رنگ
  •  تناژ آن

الماس صورتی

رنگ

رنگ همان چیزی است که این الماس با آن شناخته می‌شود؛ رنگ اصلی در این الماس ها مسلما همان صورتی است. با این حال رنگ های ثانویه ای نیز در آن مشاهده می شود. در کل می توان گفت رنگ های ثانویه ی موجود که رنگ اصلی را افزایش می دهد به ارزش آن می افزاید . در حالیکه اگر رنگ های ثانویه آن را از رنگ اصلیش منحرف کند از ارزشش می کاهد.

رنگ های زمینه ی دیگر بنفش ٬ قهوه ای و نارنجی هستند. باید توجه داشته باشید که رنگ زمینه ای بنفش و نارنجی به مراتب ارزشمندتر از قهوه ای و زرد هستند.

جالب است بدانید که تقریبا الماس صورتی که هیچ رنگ دومی در خود نداشته باشد در دنیا وجود ندارد و به همین خاطر اگر این مدل الماسی یافت شود، با قیمت فوق العده گران‌تر از بقیه مدل‌ها خرید و فروش خواهد شد.

اشباع رنگ

دومین فاکتور مهم برای ارزیابی کیفیت الماس اشباع رنگ یا شدت رنگ می باشد. به عنوان یک قاعده کلی، هر چه رنگ در الماس شدیدتر باشد ٬ ارزشمندتر است.

بنابراین، الماس هایی که دارای رنگ صورتی به مراتب پررنگ تری هستند، نسبت به مواردی که دارای رنگ روشنتری هستند، ارزش بیشتری دارند.

گرانترین الماس های صورتی آنهایی هستند که رنگ آن نزدیک به قرمز است (به هر حال، الماس های قرمز طبیعی جزء کمیاب ترین الماس های رنگی هستند).

انگشتر الماس به همراه حرز

انگشتر الماس همراه با حرز ۱۴ معصوم _کد:۲۲۸۴۰

تناژ

تناژ به شما میگوید میزان روشن و تاریک بودن رنگ در الماس های فانتزی چه میزان است. این که چه تناژی انتخاب می کنید بسته به سلیقه شخصی خودتان دارد.

الماس های صورتی با استفاده از دسته های زیر ارزیابی می شوند:

  • صورتی کمرنگ
  • صورتی بسیار کمرنگ
  • صورتی روشن
  • صورتی بسیار روشن
  • صورتی فانتزی
  • صورتی فانتزی روشن
  • صورتی فانتزی تیره

اگر یک رنگ ثانویه هم وجود داشته باشد، آن را نیز در درجه بندی مورد بررسی قرار می دهند .

به طور کلی الماس های فانتزی بزرگتر کمیاب تر هستند.به همین دلیل قیمت هر قیراط آن به مراتب بیشتر است. بنابراین، اگر شما قصد خرید یک الماس صورتی بزرگتر از 0.3-0.4 قیراط داشته باشید، آماده باشید که به طور قابل توجهی بیشتر از قیمت سنگ  های کوچکتر هزینه ای بپردازید.

 

گردنبند الماس زنانه

گردنبند الماس زنانه همراه با زنجیر مانی مدل شاپرک _کد:۱۳۷۹۳

نکته مهم در خرید الماس صورتی

توجه داشته باشید که شفافیت و وضوح الماس به خلوص و عاری بودن آن از نواقص ارتباط دارد بنابراین، در تعیین کیفیت الماس نواقص و عیوبی که در دل آن است نیز باید در نظر گفته شود. رتبه شفافیت رنگ های الماس از بی‌عیب و نقص تا درجه ۳ که ناقص است متغیر است.

الماس‌های صورتی مانند دیگر نمونه‌های الماس، در مقابل انواع فرسایش و خرابی، پاکسازی با دستگاه اولتراسونیک و یا دستگاه بخار می‌توانند مقاومت کنند. اما باتوجه به ارزش آن‌ها، احتیاط بیش‌تری در انجام این کار لازم است.

اگرچه ارزیابی وضوح الماس های صورتی همانند سنگهای بی رنگ است، اما این ویژگی برای الماس های فانتزی خیلی مهم نیست زیرا نقص آنها به علت رنگ آمیزی سنگ کمتر قابل مشاهده است.

الماس های صورتی با نقص های کمتر گران تر هستند. با این حال، باید بگوئیم جواهراتی که با الماس صورتی اصل ساخته می‌شوند قیمت بالائی دارند.

 

 

فروشگاه جواهری بینا اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی نقره در ایران میباشد.

0915-1000-800

همچنین میتوانید با فالو کردن پیج جواهری بینا از جدید ترین تخفیفات با خبر شوید.

https://www.instagram.com/javaheri_bina

شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود در مورد این مقاله را در قسمت دیدگاه این صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

برای مشاوره و خرید هرچه بهتر از اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی جواهرات نقره به سایت جواهری بینا مراجعه کنید.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 امتیاز, میانگین: 5٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 8 =

محصولات مرتبط در فروشگاه