Telegram support Whatsapp support

مکان مناسب برای عکاسی . . .

url

به عنوان یک عکاس فضای باز ، همیشه چشمانم به روی نقاط تازه پیرامون شهر برای عکاسی کاملاً باز است . یک عکس عالی می تواند از تصادفی ترین مکان ها بوجود آید . هرگز یک نقطه را دست کم نگیرید به این خاطر که می ترسید راحتی شما را به خطر بیندازد ، شجاع باشید .

اگر یک منطقه را مناسب دیدی حتما دنبالش برو !

آنچه در گشت زنی به دنبال مکان مناسب عکاسی به دنبالش هستم اینها هستند :

1 . رنگ

رنگ آن چیزی است که اغلب مرا به یک نقطه جدید می برد . نقاطی با رنگ زرد روشن، قرمز، آبی و نارنجی را اطراف شهر پیدا کرده ام . من جلب عکس گرفتن از مردم در برابر این نقاط رنگی شده ام . رنگ را بر روی دیوار ، زباله دان یا وسیله نقلیه ای یافته ام که عکس را منحصر بفرد می کنند .

ph1

2 . بافت

بعد از رنگ ، همیشه جلب بافت به عنوان عنصری از پس زمینه عالی بوده ام . حتی اگر قسمتی از لوله یا آجر یا پله باشد ، عاشق دیدن یک الگوی جالب هستم . این موارد را در عجیب ترین مکان ها یافته ام، اما یاد گرفته ام به دید خودم باور داشته باشم تا به بافت های مختلف برسم و فهمیده ام که قاب دوربین می تواند یک ناحیه خاص را به شکلی زیبا برش دهد (crop کند) .

ph2

3 . نور خورشید

اگر خورشید در مسیری اشتباه بر روی پس زمینه بتابد می تواند آن را تبدیل به یک شکست بزرگ کند . نگاهی به وقت روز و اینکه کجا خورشید پایین می اید بیندازید ، بنابراین می توانید برنامه ریزی کنید تا بیشترین نور طبیعی را بدون تشعشع داشته باشید . ساعات طلایی (یک ساعت بعد از طلوع و قبل از غروب) را هم فراموش نکنید .

ph4

4 . پس زمینه

زمانی که از موقعیت های یکسان به دفعات استفاده می کنید ژست گرفتن سخت می شود . به دنبال مکان هایی باشید که یک نوع فعالیت را برای گرفتن عکس های صمیمانه تر ممکن می سازد . گاهی اوقات پس زمینه به جلب توجه به موضوع کمک می کند و گاهی اوقات یک پس زمینه خالی برای این منظور بهترین مورد است . مثلا در یک دشت ، من به دنبال چند درخت پهلوی هم می گردم به طوری که پشت سر سوژه هایم قرار گیرند تا تمرکز روی فاصله پشت سوژه ها نباشد .

ph3

دفعه بعد که بچه های خود را به مدرسه می برید یا برای شام گرفتن بیرون می روید ، همراه با این نکات در ذهن خود به بیرون چشم بدوزید تا چند نقطه جدید را پیدا کنید و عکس های جالب توجه بگیرید .

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =

محصولات مرتبط در فروشگاه