Telegram support Whatsapp support
نقش انگشتر پیامبر اکرم(ص)
نقش نگین انگشتر پیامبر

نقش انگشتر پیامبر اکرم(ص)

نقش انگشتری پیامبر اکرم (ص) چه بوده است؟

نقش انگشتری پیامبر اعظم (ص) به روایت ائمه اطهار(علیهما السلام) و اصحاب پیامبر اکرم(ص)

نقش نگین انگشتر پیامبر
نقش نگین انگشتر پیامبر

۞ عبدالله بن سنان می گوید با امام علی(ع) راجع به انگشتر پیغمبر (ص) صحبت می کردیم،آن حضرت فرمود:

آیا دوست داری که آنرا به تو نشان دهم؟ عرض کردم: بله. پس دستور فرمود تا کیسه ای مهر کرده از درون خانه بیاوردند،حضرت درِ آنرا باز فرمود و انگشتر از آن بیرون آورد که جنس آن نقره بود و نگینی سیاه رنگ داشت و برروی آن نوشته شده بود: « مُحَمَّدٌ رَسولُ اللهِ ».(کافی:6/474،بحار:16/122،وسائل:5/79،مستدرک:3/283)

 

۞ روایت شده وقتی نام و آوازۀ پیامبر (ص) و ادعای نبوت ایشان به گوش نجاشی پادشاه حبشه رسید،به اطرافیانش گفت:

من باید این مرد را آزمایش کنم؛ برای او هدایایی می فرستم و صحت یا کذب ادعایش را می فهمم. آنگاه هدایای گرانبهایی مانند نگین یاقوت و عقیق را برای پیامبر فرستاد. چون این هدایا به پیامبر(ص) رسید،ایشان این هدایا را میان اصحاب تقسیم کرد و برای خود نگین عقیق سرخی را برداشت.

پس نگین عقیق را به امیرمؤمنان (ع) داد و فرمود آنرا پیش کسی ببر تا بر روی آن چیزی بنویسید که دوست دارم؛ در یک سطر بنویسید: « لاإله إلّا الله »، پس امیرمؤمنان (ع) نگین را به حکاک داد و به او فرمود بر روی آن دو جمله در دو سطر بنویس: یک سطر کلمۀ « لاإله إلّا الله » را بنگار که پیامبر (ص) دوست دارد و یک سطر هم کلمۀ « محمّد رسولُ الله » را بنگار که من دوست دارم.

حضرت علی (ع) بعد از مدّتی نگین را از حکاک گرفت و خدمت پیامبر آورد. پیامبر اکرم (ص) دیدند که بر روی آن سه سطر نوشته شده است.

رسول خدا (ص) فرمود: یا علی! به تو گفتم که بر آن یک سطر بیش ننویس و حال آنکه بر آن سه سطر نوشته شده است. حضرت علی (ع) عرض کرد یا رسول الله،به حقیقتت قسم،به حکاک امر نکردم مگر آنچه شما دوست دارید « لا إله إلّا الله » و آنرا که خود دوست داشتم « محمّد رَسول الله ».

پس در این هنگام جبرئیل نازل شد و عرض کرد: یا رسول الله! خداوند عزوجلّ بر تو سلام می فرستد و می فرماید: ای پیامبر امر کردی که بنویسد بر سنگ عقیق آنچه را دوست داری و علی هم امر کرد بنویسد آنچه را دوست دارد و من هم نوشتم بر آن آنچه برا دوست دارم و آن کلمۀ « عَلی وَلیُ الله » است. (مستدرک:3/306و307)

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (2 امتیاز, میانگین: 3٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =

محصولات مرتبط در فروشگاه