Telegram support Whatsapp support

نکات مورد توجه در انتخاب زیور آلات

بزرگ‌تر و درشت‌تر بودن جواهر به معنای شیک‌تر بودن آن نیست. اگر صورت کوچک و ریز نقشی دارید و قصد استفاده از جواهرات درشت و سنگین را دارید، باید بدانید که به جای جذب کردن، مردم را از خودتان دفع خواهید کرد.

جواهرات تنوع بسیار گوناگونی دارند از جواهرات زنانه و مردانه گرفته تا جواهرات فشن، طرح حیوانات، اسب، دلفین، پرندگان و … و چیزی که اهمیت دارد تطابق داشتن آنها با ظاهر شماست.

 

 

نکات مورد توجه در انتخاب زیور آلات

 

برای آنکه بدانید کدام جواهر مناسب رنگ پوست شماست، قسمتی از پوست خود را که رگ‌های آن دیده می‌شود انتخاب کنید. مچ دست بهترین بخش است. به رنگ رگ‌هایی که زیر پوست دست‌تان پیداست توجه کنید، یا رنگ آنها گرم است و یا سرد.

پوست‌های که رنگ سرد دارند (رگ‌های آبی زیر پوست‌شان پیداست)، خیلی زود دچار آفتاب سوختگی می‌شوند. پوستشان تن صورتی، قرمز دارد و رنگ چشم‌هایشان معمولاً آبی روشن، سبزآبی، سبز خاکستری، خاکستری آبی است.
افرادی که رنگ‌ رگ‌های زیرپوستشان به سبزی می‌زند، پوست‌هایی با تن رنگ‌های گرم‌‌تر دارند، سخت‌تر دچار آفتاب سوختگی می‌شوند و معمولاً پوستشان به زردی و طلایی رنگ نزدیک‌تر است و تن زیتونی و قهوه‌ای کمرنگ دارد.
افرادی که رنگ پوست‌شان، رنگ سرد است باید از نقره، پلاتینیوم و طلای سفید استفاده کنند و افرادی که رنگ پوست‌شان، گرم است باید از طلای زرد، طلا و جواهرات سربی، مسی و برنجی استفاده کنند.
پوست‌های سرد باید از مرواریدهای سفید و الماس استفاده کنند و اگر از جواهرات سنگ‌دار استفاده می‌کنند، جواهراتی که سنگ‌های صورتی، بنفش، آبی، سبز و یاسی دارند، مناسب‌تر هستند.
پوست‌های گرم نیز از جواهراتی با مرواریدهای طلایی و سنگ‌های قهوه‌ای، نارنجی، قهوه‌ای، سبز، زرد و سبز- زرد، استفاده کنند

 

1- اگر پوست‌تان سفید یخی است، ترجیحا به جای طلای زرد از طلای سفید استفاده کنید. درخشندگی طلای سفید، زیبایی و جلوه پوست‌‌تان را بیشتر می‌کند.

2- اگر پوست‌تان گندمگون (رنگی مابین سفید و برنزه) است، استفاده از طلای زرد و ترکیب آن با طلای قرمز برای جلوه پوست‌تان مناسب‌تر است.

3- اگر پوست‌تان سفید یخی است، ترجیحا به جای طلای زرد از طلای سفید استفاده کنید. درخشندگی طلای سفید، زیبایی و جلوه پوست‌‌تان را بیشتر می‌کند.

4- اگر پوست‌تان برنزه یا سبزه تیره است، ترجیحا از زیورآلاتی استفاده کنید که ترکیبی از طلای سفید و زرد باشند

5- در مهمانی‌های رسمی اگر تنها نگین انگشتر و یا نگین آویز گردنبندتان همرنگ لباس یا مکمل رنگ لباستان باشد، مناسب‌تر است.

6- گردنبند پهن، اصطلاحا اسپرت است و استفاده از آن در محافل رسمی چندان مرسوم نیست. بهتر است که از این گردنبند‌ها در مهمانی‌های صمیمی و محافل دوستانه استفاده کنید. این را هم فراموش نکنید که اگر گردنبندتان پهن باشد و نگین‌های رنگی داشته باشد، چهره‌تان عبوس و گرفته به نظر می‌رسد.

7-وقتی از گردنبند پهن استفاده می‌کنید، بهتر است از گوشواره صرف‌نظر کنید‌، چون بخشی از فضایی که برای جلوه‌ی گوشواره‌تان لازم است، توسط پهنی و درخشندگی گردنبندتان از بین می‌رود. ضمنا بهتر است که رنگ سنگ‌های به کار رفته در جواهرتان با رنگ پوست‌تان هماهنگ ‌باشد.

8-موقع انتخاب دستبند دقت کنید که دستبندتان تنگ نباشد و ضمنا آنقدر هم بزرگ نباشد که با کاهش وزن‌تان توی دست لق بزند یا از دست‌ بیفتد. اگر دست‌تان نسبتا چاق است، دستبندی انتخاب کنید که کیپ دست‌تان نباشد. دستبندهای تنگ، دست‌تان را چاق‌تر از آن چیزی که هست، نشان می‌دهند. در انتخاب دستبند باید راحتی دست را هم در نظر بگیرید. اگر دستبندتان باعث درد یا حس گرفتگی در مچ دست‌تان می‌شود، همیشه حس ناخوشایندی خواهید داشت و از خریدتان ناراضی خواهید بود.

9-اگر گوشواره‌ای با آویز بلند دارید، بهتر است از گردنبند صرف‌نظر کنید تا جلوه‌ی گوشواره‌تان بیشتر شود. اگر گردنی کشیده و بلند دارید و اگر موهایتان کوتاه است یا اگر موهای بلندی دارید که همیشه جمع می‌کنید، بهتر است از گوشواره‌های بلند و پهن استفاده کنید. اگر گوش‌های کوچکی دارید، ترجیحا از گوشواره‌های چسبان استفاده کنید.

10-از طرح‌های جدید طلا و جواهر می‌توان به این موارد اشاره کرد: طرح‌های شوپارت ، که در آنها چندین جواهر در یک محفظه شیشه‌ای به صورت معلق قرار می‌گیرند. کارهای مرصع کاری پنهان،که یک نگین بزرگ از به هم پیوستن چندین نگین کوچک‌تر تشکیل می‌شود به نحوی که از دور فقط یک تکه بزرگ نگین به نظر می‌رسد. و توری‌های بسیار نازک و ظریف، که برگرفته از طرح‌های ایتالیایی و سوییسی است.

11- ـ خطر بروز حساسیت‌های پوستی در استفاده از انگشتر، گردنبند، گوشواره و دستبند وجود دارد. اگر با نشانه‌هایی از حساسیت پوستی مواجه شدید، حتما برای درمان به پزشکان مراجعه کنید.

12-و بالاخره اینکه، اگر طلا و جواهرتان را با استانداردها و معیارهای انتخابی خودتان بخرید، مطمئنا علاقه بیشتری به آن پیدا خواهید کرد و در نهایت هم از خرید خودتان راضی و خشنود خواهید بود. اسیر مد بودن و تقلید کورکورانه از مد روز، باعث می‌شود حس مالکیت و علاقه‌تان نسبت به آنچه خریداری کرده‌اید، به مرور از بین برود

 
گوشواره‌های آویزان و قطره‌ای شکل به شما کمک می‌‌کند تا صورت‌تان کشیده‌تر به نظر برسد.

افرادی که صورت‌شان مثلثی شکل و یا گرد است از گوشواره‌های بیضی شکل و گوشواره‌های گوشه‌دار استفاده کنند
افرادی که صورت مستطیلی شکل دارند از گوشواره‌های کوتاه و گرد استفاده کنند که متضاد شکل کشیده صورت‌شان است. افرادی که صورت تخم‌مرغی شکل دارند از گوشواره‌های آویزان و گوشه‌دار استفاده کنند.

صورت‌های بیضی شکل، که معمولاً آن را ایده‌آل‌ترین حالت و فرم چهره می‌دانند معمولاً محدودیتی برای انتخاب شکل جواهرات ندارند

«گوشواره‌های گرد و نگینی که به لاله گوش می‌چسبند برای آنها مناسب‌اند اما گوشواره‌های سه گوش برای این افراد بهترین انتخاب است.

 

چهره‌های گرد:
چهره‌های همیشه جوان هستند. این افراد باید از گردن‌بندهایی استفاده کنند که شکل صورت‌شان را کمی کشیده‌تر نشان دهد. از گوشواره‌های آویزان استفاده کنند گوشواره‌های مستطیل شکل نیز با چهره آنها هماهنگ است. برای این افراد گردن‌بندهای بلند که به صورت‌شان نزدیک نیست، ایده‌آل‌ترین گردن‌بندها هستند.

چهره‌های مستطیلی:
چهره‌های دراماتیک هستند و بهتر است که از جواهرات گرد استفاده کنند. گوشواره‌های کوتاه برای آنها بهترین انتخاب است و باید از گردن‌بندهایی استفاده کنند که از قاب چهره‌شان فاصله چندانی ندارد و در واقع به صورت‌شان نزدیک‌تر است.

چهره‌های قلب شکل:
این نوع از چهره‌ها بسیار زیبا به نظر می‌رسند چانه‌ایی کوچک و ظریف که با گردن‌بندهای کوتاه تناسب دارد. گوشواره‌های آویزان مخصوصاً به شکل مثلث برای آنها بهترین انتخاب است.

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (2 امتیاز, میانگین: 5٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 10 =

محصولات مرتبط در فروشگاه