Telegram support Whatsapp support

نگهداری جواهرات فیروزه

نگهداری جواهرات فیروزه

بسیاری از مردم بر این باورند که فیروزه سنگی ست که برای انسان و به خاطر آرامش او آفریده شده است . حتی امروز نیز در دنیای مد، با وجود تعدد و تنوع جواهرات فیروزه با آن رنگ آسمانی و سحرآمیزش علاقه و اعتقاد بسیاری از مردم را به خود جلب کرده است .

 

نگهداری جواهرات فیروزه
 

فیروزه یگانه سنگی ست که در برابر انرژی های منفی محیط کائنات و اطرافیان مقاومت جاودانه ای دارد که اسم جهانی آن نامیده میشود .

نام های دیگر فیروزه

حجرالغلبه – حجرالجاه : یعنی هر که با خود داشته باشد بر دشمن پیروز گردد . حجر العین یعنی برای چشم و جلوگیری از چشم زخم مفید است .

فیروزه تنها سنگ معدنی است که به مواد روغنی حساسیت دارد، چون منافذش حالت تخلخلی دارد و مواد روغنی را جذب خودش می کند، به مرور ایام باعث تغییر رنگ فیروزه می شود و وقتی تغییر رنگ داد سبز مات می شود و به این ترتیب قیمت و کیفیت فیروزه کاهش پیدا می کند . تنها راه نگهداری این است که از مواد روغنی حتی کرم و عطر و ادکلن دور نگه داشته شود . حتی در کمدی که عطر و ادکلن است نباید فیروزه را نگه داشت، البته تغییر رنگ در نگین فیروزه در نتیجه تابش نور آفتاب، تبخیر آب طبیعی موجود در فیروزه یا حتی در اثر مواد شیمیایی موجود در مواد آرایشی بانوان نیز رخ می دهد .

در نتیجه بهتر است موقع شستن دست ها با مواد و شستن ظرف ها حتما انگشتر فیروزه را از دست خارج کنید اگر انگشترتان چرب شد بلافاصله آن را با آب گرم و پودر ماشین بشویید تا زود اثرات چربی پاک شوند . مهم ترین خطری که فیروزه را تهدید می کند، ایجاد خراش روی فیروزه، آب داغ و مواد شیمیایی خانگی است و دلیل آن نیز ترکیب هیدراتی در سنگ است . هرگز از تمیزکننده ها استفاده نکنید و از نزدیکی با مواد حاوی کلر نیز اجتناب کنید . آب و نور نیز در برخی شرایط باعث تغییر رنگ فیروزه می شود .

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 امتیاز, میانگین: 4٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =

20 دیدگاه

  1. سلام میشه رو سنگ فیروزه لاک بی رنگ ناخن بزنم که چربی بهش نرسه یا چون شیمیاییه تاثیر میذاره روش ؟

  2. سلام ممنونم از سایت بسیار خوبتون.من یه انگشتر دارم که سه سنگه یعنی هم سنگ عقیق قرمز وسنگ فیروزه اس چطوری شارژ فیروزه ام رو انجام بدم آیا اون دو سنگ دیگه هم نیاز به شارژ داره ؟ ممنونم از سایت خوبتون.

    • سلام. به دلیل اینکه نحوه شارژ سنگ ها با هم متفاوت است نیاز به شارژ جداگانه هر یک از سنگ ها در این انگشتر نیست. فقط کافیست به مدت چند دقیقه مقابل نور ملایم خورشید قرار دهید.

  3. با عرض سلام و خسته نباشید

    من انگشتر زیاد دارم که یکیش فیروزه عجمی هست و همرو داخل یک صندوقچه نگه میدارم ک قبلا ادکلن خورده و بومیده

    میخواستم ببینم نگه داریش تو اون صندوقچه آسیبی بهش میزنه؟

    • سلام دوست عزیز، عطر و ادکلن به صورت مستقیم روی فیروزه تاثیر بدی دارد.
      بهتر است داخل آن صندوقچه نباشد چون ممکن است روی رنگ آن به مرور زمان تاثیر بگذارد.

  4. با سلام یک سوال داشتم
    هنگامی که دست رو‌با مایع دستشویی میشوریم انگشتر مشکلی داره در دست باشه یا مایع دست شویی هم ضرر داره ؟؟؟

    • سلام دوست عزیز، فیروزه سنگ حساسی می باشد و باید از تماس مواد شیمیایی، اسیدی و شوینده ها با فیروزه جلوگیری شود.

  5. سلام آیا موم زنبوربرای فیروزه مفید است

  6. سلام
    انگشتر فیروزه ام چربی گرفته لطفا توضیح دهید
    چطور چربی گیری کنم

محصولات مرتبط در فروشگاه