Telegram support Whatsapp support

هشدار جدی برای آجیل عید

این هشدار را جدی بگیرید!!!

هشدار جدی برای آجیل عید…

2

صرفاً نتایج آزمایشگاهی می‌توانند سم آفلاتوکسین ناشی از رشد قارچ را در آجیل مشخص کنند.

سازمان غذا و دارو هشدار داد: مراقب سلامت آجیل شب عید باشید؛ کپک‌هایی که سم سرطانزا می‌شوند

معاون اداره‌کل فرآورده‌های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در خصوص اطمینان از سلامت آجیل‌های شب عید، توضیحاتی ارائه نمود. دکتر سهیل اسکندری در این باره گفت: یکی از اقلام مواد غذایی همین آجیلی است که مصرفش در عید نوروز عمومیت می‌یابد از آنجا که این محصول به دلیل شرایط نامساعد نگهداری و قرار گرفتن در معرض کمترین رطوبت، مستعد کپک زدن است و ممکن است کپک‌هایی روی آن دارای سم خاصی به نام «آفلاتوکسین» تولید نماید که سرطانزاست.

وی افزود: از نظر سازمان غذا و دارو، مصرف‌کننده این قبیل خوراکی‌ها باید قبل از خوردن اطمینان کافی از سلامت و بهداشت فرآورده را به دست آورد، افزود: این آگاهی زمانی حادث می‌شود که واحد تولیدی طبق دستوالعمل‌های مشخص ارگانی نظارتی، بر فرآورده‌های مذکور نظارت عالیه داشته باشد در این صورت و پس از اخذ مجوزهای بهداشتی تولید و بسته‌بندی، امکان کنترل و ردیابی‌اش نیز وجود خواهد داشت.

معاون اداره‌کل فرآورده‌های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در خصوص آجیل‌هایی که به صورت فله‌ای عرضه می‌شوند نیز اظهار داشت: به دلیل اینکه سازمان غذا و دارو نظارتی روی آن ندارد توصیه هم نمی‌شود اما در صورت ضرورت خرید، نیاز به دقت نظر بیشتری دارند چراکه ممکن است این‌گونه محصولات به دلیل عدم کسب امتیازات بهداشتی لازم، مرجوعی و مردودی بوده و با قیمت پائین در بازار مصرف عرضه شود.

اسکندری با بیان اینکه صرفاً نتایج آزمایشگاهی می‌توانند سم آفلاتوکسین ناشی از رشد قارچ را مشخص کنند و از طریق طعم، رنگ، بو و خصوصیات حسی آن نمی‌شود متوجه آجیل‌های مشکل‌دار شد، پیشنهاد کرد: ساده‌ترین راه ممکن، همان مشاهده سیب سلامت سازمان غذا و دارو است که به منزله پروانه بهداشتی تولید و بسته‌بندی بر روی محصول درج می‌شود.

منبع:سیمرغ

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =

محصولات مرتبط در فروشگاه