Telegram support Whatsapp support

چند نکته خانه داری

خانه داری فقط با تجربه به دست نمی آید چه بسا کسانی تجربیات زیادی دارند اما نکاتی هست که از آن بی اطلاع هستند و ایننکات با به اشتراک گذاشتن دانسته ها به دست می آید پس شما که جوان تر و به اصطلاح کم تجربه هستید باور غلط ناتوانی در خانه داری را از خود دور کنید با خواندن این مطالب میتوانید خود را خانه داری ماهر بدانید.

download

1. اگر زعفران را با یخ داخل لیوان گذاشته و بگذاریم یخ آب شود زعفران رنگ بهتری میگیرد.

2. برای برطرف کردن چرک یقه پیراهن، قبل از قراردادن آن در ماشین لباس شویی می توانید روی یقه پیراهن صابون مالیده و پانزده دقیقه ای صبر کنید. سپس آن را داخل ماشین لباس شویی بیندازید تا تمیز تمیز شود.
3. چنانچه خانه شما از بوی غذا پر شده (به خصوص وقتی قرار است میهمان نیز داشته باشید!) از دود اسپند و یا دود خاكشیر استفاده كنید. با دود كردن دارچین هم می توانید بوی غذا را كاملاً از بین ببرید.

4. اگر می خواهید خط اتوی شما با دوام باشد در محل خط اتو از زیر، کرک ها وپرز ها را کاملأ بردارید ودر محل خط اتو در زیر و داخللباس مقداری صابون خشک بکشید ودر محل خط اتو در روی لباسیک پارچۀ مرطوب بگذارید و با اتوی داغ محل را اتو کنید.

5. اتفاق می افتد که پس از اتو کشیدن بر روی شلوار یا اشیاء اتو شده برق می افتد برای جلوگیری از این کار قبل از اتو کشیدن مقداری آب به همراه سرکه به محلی که می خواهید اتو بکشید بپاشید و هیچگاه اتو را مستقیمأ روی لباس نگذارید بلکه از روی یک پارچه کتانی اتو کنید.
برای جلوگیری از برق افتادگی روی لباسهای به خصوص تیره رنگ و از جنس های نخی، ابریشمی، رایون و مانند این ها دو راه وجود دارد:
۱) لباس را از قسمت داخلی اتوکشی کنید.
۲) از تکه پارچه ای نخی و نمدار استفاده کنید، به این ترتیب که هنگامی که از صاف قرار گرفتن لباس بر روی میز اتو مطمئن شدید، تکه پارچه نمدار را روی آن پهن کرده و اتوکشی را بر روی سطح آن پارچه انجام دهید. حال اگر باز هم مشکل برق افتادگی به خصوص بر روی درز ها با تمام این تمهیدات ایجاد شد تکه پارچه ای را خیس کرده و بر روی سطح برق افتاده بمالید در ضمن بقیه قسمت های لباس را با کمک پارچه ای ضخیم تر اتو کنید.
6. اگر احساس کردید اتو به پارچه شما می خواهد بچسبد برای جلوگیری از چسبیدن اتو از این روش استفاده کنید؛ اتو را روشن بگذارید پس از اینکه داغ شد مقداری صابون خشک را به کف آن بمالید وبعد آن را برروی سطح یک روزنامه یا مجله کافی به آرامی حرکت دهید.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 13 =

محصولات مرتبط در فروشگاه