Telegram support Whatsapp support
کریسمس در پاریس
کریسمس در پاریس

کریسمس در ۱۰ کشور معروف جهان

بلاخره انتظارها به پایان رسید و سال میلادی جدید آغاز شد، سایت جواهری بینا سال میلادی جدید را به تمام هموطنان و جهانیان تبریک میگوید، امیدواریم که امسال سالی سرشار از شادی و نشاط و پیشرفت در تمام عرصه ها برای شما خوانندگان محترم باشد.  مثل همیشه اکثر کشورهای جهان کریسمس را با جشن های بزرگ و فوق العاده انجام می دهند و تمام شهر را با حال و هوای کریسمس تزئین و چراغانی می کنند. جشن کریسمس بیش از هر چیز دیگر با درختان کاج تزئین شده و بابانوئل و کیسه‌ی پر ازهدایایش شناخته می‌شود.  اما کریسمس در اصل زمانی است برای دور هم جمع شدن خانواده‌ها، زمانی برای فراموش کردن روزمرگی و استرس‌های حاکم بر زندگی و توجه به زیبایی، شور و هیجان و لذت با هم بودن.

اگرچه جشن کریسمس را پشت سر نهادیم، ولی دیدیم  بد نیست با شماری از مقاصد گردشگری پرطرفدار امسال که بهترین گزینه برای برگزاری این جشن و نیز مراسم سال نو میلادی است، آشنا شویم. در مرور این شهرها، همراه ما باشید.

سیاتل، ایالات متحده

کریسمس در سیاتل
کریسمس در سیاتل

شهر سیاتل یکی از گزینه‌های بسیار عالی برای گذراندن تعطیلات سال نو میلادی است. شهری زیبا و پرجنب و جوش که مجموعه‌ای قابل توجه از رویدادها و مراسم‌های تماشایی، خاطراتی خوب را از آغاز سال نو در اذهان باقی خواهد گذاشت.

هر چند حتی پیش از آغاز سال نو نیز، این شهر به پیشواز رفته و از ماه دسامبر تقریبا هر روز شاهد برگزاری مراسم و جشنواره‌های سرگرم کننده‌ی متعددی هستیم.

اما از زمان برگزاری جشن کریسمس، اجرای کنسرت‌های متعدد خیابانی نیز به این گنجینه افزوده می‌شود. همچنین اجرای تصنیف و موسیقی‌های باواریایی و سلتی نیز بخشی دیگر از جذابیت‌های این زمان از سال در شهر سیاتل است.

کیوتو، ژاپن

کریسمس در کیوتو - ژاپن
کریسمس در کیوتو – ژاپن

همان‌گونه که می‌دانید، ژاپنی‌ها هم به برگزاری جشن  کریسمس علاقه نشان می‌دهند.  به همین دلیل در این زمان  شهر کیوتو نیز برای تزئین و آراستن خیابان‌ها وارد عمل می‌شود. هر چند میزان شکوه و درخشش این تزئینات در مقایسه با شهر توکیو، اندکی کم فروغ‌تر به نظر می‌رسند، ولی در نهایت چیزی از زیبایی مناظر این شهر در روزهای منتهی به سال نو کاسته نمی‌شود.

ویلنیوس (Vilnius)، لیتوانی

کریسمس در ویلنیوس - لیتوانی
کریسمس در ویلنیوس – لیتوانی

پایتخت لیتوانی عاشق ایام تعطیلات کریسمس و سال نو است. دست‌اندرکاران تمام سعی و خلاقیت خود را به کار می‌گیرند تا چشم‌انداز این شهر در این دوره، فراموش‌نشدنی و خیال‌انگیز باشد. از جمله این تزئینات، درخت باشکوه کریسمس است که ظاهری متفاوت و رویایی به خود گرفته است.

درختی زیبا که در میدانی معروف و در نزدیکی بنایی تاریخی برپا شده  و هم مردم محلی و هم گردشگران را شگفت‌زده و مجذوب خود می‌کند.

رم، ایتالیا

کریسمس در رم - ایتالیا
کریسمس در رم – ایتالیا

شهر تاریخی، دلفریب و رویایی رم و نیز شهر واتیکان، شاید نیاز چندانی به پیرایه‌های آن چنانی برای برگزاری جشن کریسمس و سال نو نداشته باشند، چرا که هر کدام گنجینه‌ای هستند از آثار هنری، معماری و باشکوه تاریخی که همچون جواهراتی درخشان، هر دو را به زیبایی هر چه تمام آراسته‌اند.

اما این دو شهر نیز با آغوشی باز به استقبال ایام جشن و تعطیلات رفته و به ویژه درخت تزئین‌شده‌ی کریسمسی که در نزدیکی میدان کولسئوم با شکوه تمام قدبرافراشته، بخشی تماشایی از این دکوراسیون دیدنی را به خود اختصاص داده است.

واشنگتن، ایالات متحده

کریسمس در واشنگتن - ایالات متحده
کریسمس در واشنگتن – ایالات متحده

درخت پرتلألو و درخشانی که درست در مقابل نمای کاخ سفید قرار گرفته است، به تنهایی منظره و چشم‌انداز این منطقه را همچون تابلویی باشکوه به نمایش می‌گذارد. اما در عین حال کل شهر و خیابان‌ها با هزاران چراغ و تزئینات رنگارنگ کریسمس آراسته شده و چیزی ازنمایش شکوه و جلال کم نمی‌گذارد.

در گوشه و کنار شهر جایگاه‌های متعددی برای اسکیت‌بازی فراهم شده و فعالیت و جنب و جوش در همه جا قابل مشاهده است. همچنین رستوران‌ها نیز در این ایام سنگ تمام  گذاشته و لذیذترین وعده‌های خوراک‌های کریسمس را به میهمانان خود پیشکش می‌کنند.

نیویورک سیتی، ایالات متحده

کریسمس در نیویورک سیتی - ایالات متحده
کریسمس در نیویورک سیتی – ایالات متحده

شهر معروف آمریکا و یکی از مقاصد گردشگری مورد علاقه بازدیدکنندگان از اقصی نقاط جهان، برای کریسمس نیز به بهترین شکل ممکن آماده می‌شود. شرکت‌های معروف و بزرگ این شهر در طول ایام کریسمس و سال نو، با درختان باشکوه و تزئینات متعددی که در کنار دفاتر خود برپا می‌کنند، هم توجه شهروندان و هم بازدیدکنندگان را معطوف به خود کرده و هم نقشی مهم در جریان پویا، زنده و پر تب و تاب این ایام از سال ایفا می‌کنند.

سیب بزرگ (نام مستعار شهر نیویورک)، تأکیدی مهم بر باشکوه برگزار کردن جشن‌های این زمان از سال دارد.

سنگاپور

کریسمس در سنگاپور
کریسمس در سنگاپور

سنگاپور اما از همه لحاظ به برگزاری جشن‌های این ایام توجه کرده و باشکوه‌ترین مراسم را برگزار می‌کند. در این زمان، مردم به بهانه‌ی جشن و شادمانی، به انجام فعالیت‌های مورد علاقه‌ی خود سرگرم می‌شوند، صرف خوراکی‌های خوشمزه و خرید کردن از جمله سرگرمی‌های پرطرفدار این زمان از سال در سنگاپور است.

توکیو، ژاپن

کریسمس در توکیو - ژاپن
کریسمس در توکیو – ژاپن

باز هم چشم بادامی‌ها و باز هم مراسمی پرشکوه. توکیو را باید یکی از بهترین مقاصد گردشگری تعطیلات بین جشن کریسمس و سال نو دانست. هر چند ژاپن در شمار کشورهای مسیحی جهان قرار ندارد، اما راهی فوق‌العاده تأثیرگذار برای همگام کردن خود با کشورهای مسیحی و نقش‌آفرینی در رویدادهای تقویم آنها پیدا کرده است.

در این ایام توکیو بسیار باشکوه و زیبا است، ابرشهری تماشایی که غرق در نور چراغ‌های رنگارنگ و تزئینات کریسمس، همچون نگینی دلفریب می‌درخشد.

 پاریس، فرانسه

کریسمس در پاریس
کریسمس در پاریس

عروس شهرهای جهان در ماه‌های منتهی به جشن کریسمس و سال نو، روزی تلخ و خون‌بار را پشت سر نهاد. مجموعه عملیات‌های هماهنگ  و تروریستی صورت گرفته، چهره‌ی شهر را دگرگون کرده و فضایی خشک و امنیتی را بر آن حکمفرما کرد. اما اکنون در نزدیکی سال نو و نیز در روزهای بعد از جشن کریسمس، مردم دوباره به زندگی بازگشته و شور و حرارت فرانسوی در همه جا قابل مشاهده است. گالری معروف لافایت ( Lafayette)، هر سال با بر پا کردن درخت کریسمسی باشکوه، به استقبال این زمان از سال می‌رود.  امسال این درخت در مرکز مجموعه تزئیناتی زیبا، رویایی و سحرانگیز قرار گرفته و درخشش به مراتب بیشتر یافته است.

دیزنی‌لند نیز تمام تلاش خود را برای نمایش خیره‌کننده به کار بسته و هنر تزئین و دکوراسیون را به زیبایی به تصویر کشیده است. اما همچنان این سمبل و نماد شهر پاریس است که گوی سبقت را از سایر رقبا ربوده، بله برج ایفل در این ایام بهترین آرایش و تزئینات را به خود اختصاص داده و معرفی خوب برای شهر نور و زندگی است.

 لندن، انگلستان

کریسمس در لندن
کریسمس در لندن

یکی از زیباترین شهرهای اروپا خود را برای برگزاری جشن و شادمانی آماده کرده است. درخت کریسمس واقع در “میدان ترافالگار” (Trafalgar square) یکی از بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین درختان کریسمس این شهر است.

هر چند در این ایام پایتخت نه فقط با درختان رنگارنگ، که با هزاران آذین و پیرایه تزئین شده  و چشم‌اندازی خیره‌کننده پیدا کرده است.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − نه =

محصولات مرتبط در فروشگاه