Telegram support Whatsapp support
کشف دم دایناسور در یک قطعه سنگ کهربایی

کشف دم دایناسور در یک قطعه سنگ کهربایی

کشف دم دایناسور در یک قطعه سنگ کهربایی !! :

این نخستین باری است که یک بخش از بدن دایناسور با این کیفیت در سنگ کهربا پیدا شده است . دانشمندان موفق شدند دم یک دایناسور را که در سنگ کهربا فسیل شده بود، در منطقه‌ای در کشور میانمار کشف کنند
این نخستین باری است که دانشمندان موفق شدند بافت بدن دایناسور را که به استخوان آن چسبیده است پیدا کنند . این اتفاق درهای جدیدی را در علم زیست‌شناسی می‌گشاید و دانشمندان می‌توانند در مورد موجودات منقرض شده که ۱۶۰ میلیون سال قبل زندگی می‌کردند، بررسی‌های بهتری انجام دهند .

کشف دم دایناسور در یک قطعه سنگ کهربایی

مطالعات اولیه روی دم دایناسور نشان داد بخش قهوه‌ای بلوطی این دم در قسمت فوقانی بدن جانور قرار داشده است و بخش سفیدرنگ آن هم در آب بوده است .
رایان مک‌کلار مدیر موزه سلطنتی ساسکاچوان کانادا در این خصوص گفت : « این نخستین باری است که ما یک بخش از بدن دایناسور را با این کیفیت در سنگ کهربا پیدا کردیم . این اتفاق یکی از بزرگترین کشف‌های بشر محسوب می‌شود.

لیدا زینگ از دانشگاه علوم زمین‌شناسی پکن که مدیریت این تحقیقات را برعهده دارد، می‌گوید که قدمت این سنگ کهربایی ۹۹ میلیون سال است و شخصی که این قطعه سنگ را در اختیار داشت، آن را صیقل داده بود تا به عنوان بخشی
از جواهرات به فروش برساند . فروشنده سنگ بر این باور بود که این یک سنگ معمولی است . به هر حال با بررسی‌های دقیق‌تر مشخص شد آنچه که در این سنگ قرار دارد دم دایناسور است که البته به اندازه یک گنجشک بوده است .

کشف دم دایناسور در یک قطعه سنگ کهربایی

منبع : فارس

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید .

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + بیست =

محصولات مرتبط در فروشگاه