Telegram support Whatsapp support

گران ترین گردنبندهای جهان

طلا و جواهرات همیشه مورد توجه افراد بوده است و استفاده از سنگهای قیمتی و زیبا قدمت تاریخی دارد. استفاده از گردنبند به منظور افزایش زیبایی و نمادی از عشق و محبت مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال دلیل استفاده و اهمیت هر چه که باشد باید گفت که گردنبند در فرهنگ و تمدن پیشینیان ما وجود داشته است.هر گردنبندی به یک جواهر تاریخی تبدیل نمی شود بلکه بیشتر به خاطر صاحب آن ارزش چندین برابر پیدا می کند. در اینجا ده تا از گران ترین گردنبندهای جهان و دلیل اهمیت آنها را به شما معرفی می کنیم:

رد اسکارلت (Red Scarlet) قیمت ۵٫۱ میلیون دلار

این گردنبند توسط مشهورترین جواهرساز جهان، جیمز دبلیو کارنز (James W. Currens) طراحی و ساخته شده است. این گردنبند در حراج سال ۲۰۱۲ به قیمت ۵٫۱ میلیون دلار فروخته شده است. این گردنبند منحصر به فرد از بیست و شش یاقوت سرخ برمه ای با وزن های متفاوت ۱٫۲۷ تا ۵٫۳۸ قیراط تشکیل شده است و هر یاقوت با خوشه ای از الماس گلابی شکل سفید احاطه شده است. الماس ها و یاقوت ها طوری قرار گرفته اند که به این گردنبند حالتی گل مانند بخشیده است. این سنگ های قیمتی بر روی پلاتین و طلای سفید هجده عیار جای گرفته است.

گردنبند قلب اقیانوس (Heart of the Ocean) قیمت ۲۰ میلیون دلار

این گردنبند به خاطر الماس آبی رنگ و قلب شکل خود بسیار مشهور است.این گردنبند از گردنبند رز در فیلم تایتانیک الهام گرفته شده است و جواهرسازان مطرحی چون اسپری و جرارد (Asprey & Garrard) و هری وینستون (Harry Winston) نسخه های زیبایی از این گردنبند طراحی کرده اند، که نسخه اسپری و جرارد در حراج ساتبی (Sotheby’s) بیش از ۲/۲ میلیون دلار فروخته شد و نسخه مربوط به هری وینستون ۲۰ میلیون دلار قیمت دارد.

گردنبند ماری آنتوانت (Marie Antoinette) قیمت ۳٫۷ میلیون دلار

این گردنبند به نام ماری آنتوانت ملکه فرانسه نام گذاری شده است.این گردنبند توسط دو بیرز (De Beers) طراحی و ساخته شده است. گردنبند ماری آنتوانت دو الماس زرد ۷٫۰۶ و ۵٫۲۴ قیراطی و یک الماس صورتی ۱٫۸۴ قیراطی دارد. این سنگ های سه گانه توسط ۱۸۱ قیراط الماس کوچک و پلاتین احاطه شده است. الماس اصلی این گردنبند ۸٫۰۵ قیراط است و مانند یک لنگر گردنبند را مستقیم نگه داشته و شکل کلی آن را حفظ می کند.

الماس آویز کریستی (Christie) قیمت ۴٫۸ میلیون دلار

این گردنبند در حراج سال ۲۰۰۱ فروخته شده و از الماس آویز به شکل گلابی به همراه الماس های گرد کوچک تشکیل شده است. شکل کلی این گردنبند با زنجیر طلای سفید ساده کامل می شود. الماس گلابی شکل این گردنبند ۴۷٫۴۹ قیراط است.

گردنبند خانم وینستون (Mrs. Winston) قیمت ۵٫۸ میلیون دلار

این گردنبند توسط جسیکا آلبا، بازیگر خوش سیمای هالیوودی در مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۳ مورد استفاده قرار گرفته است. الماس های سفید این گردنبند ۱۸۷٫۵ قیراط وزن دارد وبیشتر الماس های گلابی شکل آن در مرکز گردنبند قرار گرفته است.

گردنبند الماس نشان کریستی (Christie) قیمت ۸٫۱۴ میلیون دلار

پنجاه و دو الماس گرد با وزن ۱۰۴٫۸۴ قیراط این گردنبند زیبا را تشکیل داده است. تمامی سنگ های این جواهر از نظر کیفیت و وضوح توسط کریستی تضمین شده است. در دنیا تنها چند نمونه اندک مانند این گردنبند وجود دارد که به همین اندازه درخشش داشته باشد. این گردنبند در سال ۲۰۱۳ به قیمت ۸٫۱۴ میلیون دلار فروخته شده است و یکی از بزرگترین حراج های کریستی در زمینه گردنبند به شمار می رود.

گردنبند یاقوت نشان اتسترا (Etcetera) قیمت ۶٫۴ میلیون دلار

 

این گردنبند در حراج کریستی هنگ کنگ در سال ۲۰۱۳ به قیمت ۶٫۴ میلیون دلار فروخته شده است. این جواهر منحصر به فرد گران ترین گردنبند یاقوت نشان دنیا است. این گردنبند از ۸۷٫۷۸ قیراط یاقوت برمه ای و الماس های بیضی و گلابی شکل تشکیل شده است.

گردنبند الماس زرد لویو (Leviev) قیمت ۱۰ میلیون دلار

این گردنبند استثنایی از ۷۷٫۱۲ قیراط الماس زرد و یک رشته الماس سفید تشکیل شده است.این شاهکار محصول طراحی خانه جواهرات لو لویو (Lev Leviev) است. لویو شخصا در یکی از معادن خود این سنگ زیبا را کشف کرده است و آن را به یکی از بزرگترین الماس های به صورت اژر (asscher) برش خورده تبدیل کرده است.

گردنبند الماس بی نظیر (Incomparable) قیمت ۵۵ میلیون دلار

قیمت بالای این گردنبند بیشتر به دلیل الماس ۴۰۷٫۴۸ قیراطی قهوه ای زرد بی عیب و نقص آن است. در این گردنبند ۹۱ الماس سفید و طلای صورتی نیز به کار رفته است. وزن کلی این جواهر بی نظیر ۶۳۷ قیراط است. این گردنبند از نظر زیبایی شناسی به خوشه مو تشبیه شده است. طراحی نامنظم، نامتقارن، طراحی منحصر به فرد و داستان پشت این گردنبند نیز دلیل اهمیت و قیمت بالای آن است. گفته می شود که بیش از سه دهه پیش یک دختر فقیر این الماس را در کنگو در یک معدن پیدا کرده است.
گردنبند قلب پادشاهی (Heart of the Kingdom) قیمت ۱۴ میلیون دلار
این گردنبند زیبا توسط جرارد و کمپانی (Garrard and Company) طراحی شده است. این گردنبند از ۱۵۵ قیراط الماس سفید گلابی و دایره شکل تشکیل شده است که یکی از بزرگترین یاقوت های برمه ای بر روی آنها جای گرفته است.  وزن یاقوت این گردنبند ۴۰٫۶۳ قیراط است. یکی از دلایل منحصر به فرد بودن این گردنبند رنگ سرخ یاقوت قلب شکل آن است. این گردنبند را به شکل تاج نیز می توان استفاده کرد و این امر بهای آن را افزایش داده است.

منبع: نمناک

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید .

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + پنج =

محصولات مرتبط در فروشگاه