Telegram support Whatsapp support

گران قیمت ترین الماس صورتی جهان

گران قیمت ترین الماس صورتی جهان

گراف صورتی یکی از نادرترین الماس های جهان است. این الماس صورتی وزنی معادل ۲۴٫۷۸ قیراط دارد. هری وینستون (جواهر شناس معروف آمریکایی) درباره این الماس می گوید: این یکی از بزرگترین الماس هایی است که تا به حال کشف شده است. این الماس قبل از اینکه برای فروش گذاشته شود جز ۱۰ الماس گران قیمت جهان محسوب میشده است.

گران قیمت ترین الماس صورتی جهان
در سال ۲۰۱۰ این گوهر که بر روی انگشتری قرار داشت توسط شرکت سوتبی در سوئیس به حراج گذاشته شد و به قیمت ۴۶ میلیون دلار (۲۹ میلیون یورو) به فروش رفت.

گران قیمت ترین الماس صورتی جهان
این سنگ قیمتی توسط موسسه گوهر شناسی آمریکا (GIA) در دسته صورتی پر رنگ (Fancy intense pink) دسته بندی شده است. این رنگ جز رنگ های کمیاب محسوب می شود و تنها دو درصد از الماس های جهان دارای این رنگ هستند. در مورد گذشته الماس Graff Pink اطلاعات زیادی در دست نیست، ولی میدانیم این سنگ در سال ۱۹۵۰ توسط جواهرفروشی هری وینستون به فردی برای کلکسیون شخصی فروخته شد.
گران قیمت ترین الماس صورتی جهان
به تازگی یک بریتانیایی میلیاردر ۷۲ ساله به نام لورنس گراف این الماس را برای کلکسیون شخصی خود خریده است و از آنجایی که تا به حال نامی برای آن در نظر گرفته نشده بود نام Graff Pink را بر روی آن گذاشت. وی اعلام کرد: این شگفت انگیزترین الماسی است که در زندگی حرفه ای ام دیده ام و از خرید این گوهر بی نظیر بسیار خوشحال هستم.

منبع: طلا

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 7 =

محصولات مرتبط در فروشگاه