Telegram support Whatsapp support
گنج به خاک سپرده شده

گنج به خاک سپرده شده

گنج به خاک سپرده شده

یک باستان شناس از کلچستر، که عضو یک موسسه خیریه بود، در طول حفاری در زیر فروشگاه ویلیامز و گریفین در مرکز شهر، گنج به خاک سپرده شده را کشف کرد .
این گنج شامل ۳ دستبند تزئینی طلا، ۲ دستبند نقره، یک گردنبند زنجیر نقره، یک کیسه کوچک حاوی سکه، بازوبند نقره و یک جعبه جواهرات کوچک قابل توجه حاوی ۴ حلقه طلا و ۲ جفت گوشواره است . باستان شناسان اظهار داشتند که این کشف شگفت انگیز، اولین کشف از فلزات گرانبها در شهر بریتانیا می باشد .
این نکته برای شهر و کشوری که در آن بسیار به ندرت جواهرات باستانی یافت می شود، جالب و مهیج است .

این گنجینه یک سابقه باستان شناسی خواهد داشت زیرا در زیر آوار کاخ ملکه بودیکا (ملکه ای بریتانیایی که بر علیه امپراتوری روم به پا خاست) کشف گردیده و همین امر معرف داستانی باستانی و هیجان انگیز در پس زمینه این گنجینه جواهرات است .

گنج به خاک سپرده شده
تصویر 1 – گنجینه

شورش ملکه

شورش ملکه بودیکا هنگامی رخ داده است که انگلیسی ها بر علیه اشغال کشور خود توسط روم قیام کردند . شورش بسیار وحشیانه بود . شواهد باستان شناسی نشان می دهد که ساختمان ها در لندن، کلچستر و سنت آلبانز به آتش کشیده و بسیاری از ساکنان شهرها قتل عام شدند .

به ناگه اعضای ارتش روم جنگ را کنار گذاشتد و برای باقی ماندن بریتانیا در تملک امپراتوری روم تلاش نمودند .کشف این جواهرات به دلیل داستان و سابقه تاریخی که دارد بسیار ارزشمند است، به نظر می رسد که مالک و یا شاید یکی از بردگان، طلا و جواهرات را در داخل خانه خود برای حفاظت در مراحل اولیه از شورش بودیکا، دفن کرده باشد .
خاک مکانی که در آن طلا و جواهر کشف شده هنوز هم در آزمایشگاه های حفاظت کاوش های باستان شناسی در حال بررسی شدن است و محققان می گویند که می توان مصنوعات بیشتری هم از این منطقه یافت .

گنج به خاک سپرده شده
                                             تصویر 2 – گنجینه

عقیده باستان شناسان

باستان شناسان معتقدند که هر فردی که طلا و جواهرش را به خاک سپرده بوده است پس از نجاتش از آتش سوزی دیگر قادر به وارد شدن به آن خانه و شهر های اطرافش نبوده است . قبل از کشف این خرده ریزها، باستان شناسان همچنین استخوان های انسان، در خرابه های به جا مانده از آن آشوب، یافتند .

به گفته دانشمندان، ۲ عدد از استخوان ها نشانه هایی از زخم شمشیر را داشته اند که این نشان می دهد کسی در داخل خانه در حال جنگیدن بوده و همانجا مرده است .

باستان شناسان بیان داشتند طلا و جواهرات یافت شده، به شهر کلچستر موزه ایپسویچ تحویل داده خواهد شد .

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید .

فروشگاه جواهری بینا اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی نقره در ایران میباشد

0915-1000-800

همچنین میتوانید با فالو کردن پیج جواهری بینا از جدید ترین تخفیفات با خبر شوید

https://www.instagram.com/javaheri_bina

شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود در مورد این مقاله را در قسمت دیدگاه این صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

برای مشاوره و خرید هرچه بهتر از اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی جواهرات نقره به سایت جواهری بینا مراجعه کنید

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =

محصولات مرتبط در فروشگاه