Telegram support Whatsapp support
مدال یشم
مدال یشم

یشم، از امپراطوری چین تا ملکه اروپا

گوشواره یشم

مهم ترین معدن یشم در برمه قرار دارد که از دویست سال گذشته یشم سلطنتی شفاف چینی را تأمین می کند. این سنگ به عنوان سنگ حامی به کار می رود و به همراه داشتن یشم و یا قرار دادن در محل کار یا گوشه ای از اتاق نیروهای منفی را از محیط دور می کند و شادی و آرامش خاصی به روح می بخشد. در دوران سلسله هان که عصر طلایی تاریخ چین محسوب می‌شود، سنگ یشم در نظر امپراطوران آن دوره جایگاه ویژه‌ای داشته است. این سنگ برای آنها نماد قدرت پادشاهی بوده، نیرویی مقدس داشته و به امپراطور جاودانگی می‌بخشیده است. این پادشاهان معمولا با لباس‌هایی از یشم به خاک سپرده می‌شدند و برخی از آنها پا را فراتر گذاشته و گاهی نوشیدنی تهیه شده از یشم ساییده شده و شبنم صبحگاهی را به عنوان اکسیر زندگی ابدی می‌نوشیدند.

انگشتر
انگشتر یشم

اساطیر و خرافاتی از این دست هیچگاه به شهرت یشم خدشه‌ای وارد نکرده است و داستان‌های بسیاری در رابطه با این سنگ زیبا به دوران ما نیز رسیده است و هنوز هم بسیاری یشم بویژه سبز رنگ آن را نمادی از خوش شانسی، ثروت، خوشبختی و آرامش  تلقی می‌کنند.

انگشتر
انگشتر یشم

پالت رنگی یشم بسیار متنوع است و در انواع ارغوانی، زرد، سفید و مشکی نیز دیده می‌شود. یشم سیاه به ندرت در جواهرات مورد استفاده قرار گرفته و مثل همیشه کارتیه و دی گریزونو از پیشگامان در این زمینه هستند که از یشم و الماس ترکیب‌های منحصربفردی ایجاد کرده‌اند. یشم سیاه با کیفیت بسیار بالا در برابر نور بسیار قوی سایه‌هایی از رنگ سبر را نیز نشان می‌دهد.

سرویس یشم
سرویس

همانند جوامع غربی در کشور چین نیز رنگ بنفش نمادی از قدرت است و به نوعی فرخنده و خجسته محسوب می‌شود. این رنگ بر روی پوست غربی‌ها نمایی بی‌نظیر دارد، از همین رو بسیاری از جواهرسازان نظیر، سوزان سیز« Suzanne Syz» و دیوید مارشال و جواهرسازان هنگ کنگی ساموئل کونگ و ادوارد چیو مجموعه‌های جدید جواهرات خود را به یشم ارغوانی و بنفش اختصاص داده‌اند.

گوشواره یشم
گوشواره

یَشم یکی از سنگ‌های بهادار و سنگی سیلیسی است که معمولاً به رنگ سبز یافت می شود البته به رنگ های قرمز، زرد، قهوه‌ای  است. گونه آبی آن کم‌یاب است.

دستبند
دستبند یشم

سایه‌های سفید یشم در النگوهای مجسمه‌ساز جواهرساز خلاق والاس چن « Wallace Chan» در ترکیب با الماس و تیتانیوم نیز زیبایی خاص خود را دارد. والاس چن می‌گوید: «این نوع از یشم تاریخچه‌ای بسیار غنی دارد که منعکس‌کننده اهمیت تاریخی موتیفی است که من می‌خواستم طراحی کنم، این موتیف بر اساس دستبندهای مخصوص محافظت‌کننده از ارواح شریر طراحی شده است که قدمتی چند هزار ساله دارد».

گوشواره یشم
گوشواره

گوشواره‌های یشم ارغوانی یخی سوزان سیز و دیوید مارشال بر اساس هنر سنتی کنده‌کاری چینی در ترکیب با تکنیک‌های مدرن چینش سنگ‌های قیمتی رنگی و الماس طراحی و ساخته شده است و نشان‌دهنده استفاده مدرن از این سنگ اساطیری است.

گردنبند یشم
گردنبند یشم

گردنبند سینه‌ریز شکل میشل اونگ « Michelle Ong» که به جواهرات فراعنه شباهت دارد ترکیب بی‌نظیری از یشم سبز، ارغوانی و زرد است. ترکیب رنگی زیبای این گردنبند شاید بهترین شکل استفاده از یشم در جواهرات امسال باشد. او می‌گوید: «یشم می‌تواند به شکل لطیفی آوانگارد جلوه کند، این جلوه با ترکیب رنگ‌های گرم و سایه‌های رنگی سرد سنگ‌هایی چون زمرد و الماس زیبایی مدرن این سنگ را افزایش می‌دهد.»

گل سینه یشم
گل سینه

جهت درمان سردرد های مزمن و میگرن قطعه ای از سنگ یشم را درمقابل نورخورشید قرار داده و بعد به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر روی پیشانی خود قرار دهید.

گوشواره یشم
گوشواره
گوشواره یشم
گوشواره
گوشواره یشم
گوشواره
مدال یشم
مدال یشم
اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + هفت =

محصولات مرتبط در فروشگاه