Telegram support Whatsapp support

جواهر درمانی با سنگ یشم یا جید

یشم به‌عنوان محترم‌ترین سنگ در مشرق زمین شناخته شده‌است. در مشرق زمین یشم را به‌عنوان مظهری از صلح و آرامش می‌شناسند. زیرا دارای اثرات آرام‌بخش فوق‌العاده‌ای است.
یشم دارای اثرات عمیقی است و در طول زمان موجب بالا بردن آگاهی افراد می‌شود، تاثیرات منفی را به خود جذب نمی‌کند ولی ارتعاشات درمان‌کننده‌ای را به‌طور مداوم از خود منتشر می‌کند. جید و افراد خانواده‌اش (نفریت و جیدیت) در رنگ‌ها و الوان دوست‌داشتنی و متنوعی دیده می‌شوند.

یشم

رنگ های موجود در یشم

رنگ‌های سفید روشن یا کرمی رنگ اثرات تسکین‌دهنده‌ای را برروی سیستم عصبی عمومی دارند. رنگ‌های ارغوانی روشن و بنفش اقاقیایی، با مرکز قلب در ارتباطند و احساسات را آرام کرده و متعادل می‌سازند.
رنگ‌های سبز تیره‌تر و سبزهای سلطنتی، اثرات درمان‌کننده و متعادل‌کننده‌ای را برروی کل موجودیت فرد دارند. جید میل به فداکاری را که با رشد احساسی مرتبط است به‌وجود می‌آورد.

یشم

سنگ یشم در چین باستان

در چین باستان “امپراطور-جید” الهه کیهانی بوده است و این الهه مظهری از قدرت، در خدمت به فداکاری و قربانی کردن به شمار می‌آمده است. این الهه مظهر برخورداری از فضایل: “تواضع، عقل، عدالت و شهامت”، در طی زندگی نیز بوده‌است.
در مکزیک و امریکای مرکزی و لاتین و کشورهای مشرق زمین حجاری‌های زیبایی را بر روی جید انجام می‌دادند زیرا این سنگ، سنگ محکمی است.

یشم

در چین باستان حجاری‌هایی از اژدها را بر روی جید انجام می‌دادند. اژدها، دارای معانی دوگانه است: محافظت و قدرت درونی، اقبال خوب و زندگی طولانی.

در چین باستان بسیاری از مردم آویزهای متعددی از یشم، را از کمربند خود می‌آویختند و معتقد بودند که یشم آن‌ها را محافظت می‌کند. درطی راه رفتن، برخورد تکه‌های جید، موسیقی زیبایی را ایجاد می‌کرد.

یشم

کنفوسیوس در مورد یشم گفته است:

انسان‌های عاقل اشکال گوناگون معنویت را در جید دیده‌اند. یشم نرم، صاف و درخشان است؛ مانند مهربانی. یشم سخت، تیز و برا، محکم و قوی است؛ مانند ذکاوت. جید به سوی زمین معلق است؛ مانند تواضع. از برخورد آن نوای خوش‌طنینی به‌وجود می‌آید؛ مانند موسیقی. لکه‌های موجود درآن مخفی نیست و به زیبایی آن می‌افزاید؛ مانند صداقت. درخشندگی جید به مانند بهشت است و طبیعت ظریف آن که زاده از کو‌ه‌ها و آب است، خاکی است.

یشم

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 امتیاز, میانگین: 5٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − 2 =

محصولات مرتبط در فروشگاه