Telegram support Whatsapp support
الماس
الماس

۱۰ تولیدکننده برتر الماس جهان + فیلم

الماس زیباترین و با ارزش ترین سنگ جهان است که باعث زیبایی و جلال فرد صاحب آن می شود و از آن به عنوان نماد عشق خالص و با شکوه یاد می کنند.

تولید الماس نقش مهمی در رشد و شکوفایی اقتصادی کشورهای تولید کننده آن در سراسر جهان ایفا کرده است، در کشور های فقیر آفریقایی از درآمد حاصل تولید آن در تقویت زیرساخت های اقتصادی و مبارزه با HIV/Aids هزینه می شود.

الماس
الماس

 

در حالی که بسیاری از منابع بزرگ این سنگ گران بها در آفریقا هنوز ناشناخته مانده است.

کشورهای این قاره برای مدتی طولانی اولین تولید کنندگان این عنصر گران بها در جهان بودند اما با بالا رفتن نرخ تقاضا الماس در جهان منابع دیگری هم شروع به عرضه آن در بازار جهانی نمودند و در حال حاضر تولید آن به بسیاری از نقاط جهان گسترش یافته است.

هم اکنون ذخایر الماس بزرگی در قاره های دیگر جهان کشف شده و کشورهای روسیه و کانادا به سرعت در حال رشد در این زمینه هستند.

 

معدن الماس در روسیه
معدن الماس در روسیه

 

توجه ویژه به مدرن سازی در برش و پرداخت و تنوع در عرضه محصولات به همراه افزایش کیفیت در تولید موجب پیدایش عصر جدیدی در این صنعت شده است، در حال حاضر کشورهای آفریقایی ۶۵% از سهم تولید الماس جهان را دارا هستند و پس از آن کشور های روسیه، کانادا و استرالیا سهم عمده تولید الماس جهان را به عهده دارند. در ادامه لیست ۱۰ کشور برتر در تولید الماس جهان قرار داده شده که روسیه با سهم تولید ۲۲/۴% در رتبه اول این جدول قرار دارد.

 

10 کشور برتر تولید کننده الماس جهان
10 کشور برتر تولید کننده الماس جهان

منبع countryranker.com

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

محصولات مرتبط در فروشگاه