Telegram support Whatsapp support
جزع یمانی

فصل پنجم : در فضیلت انگشتر فیروزه و جزع یمانی

فصل پنجم : در فضیلت انگشتر فیروزه و جزع یمانى

 انگشتر فیروزه

جزع یمانی از حضرت امام جعفر صادق علیه السلام منقولست که هرکه انگشتر فیروزه در دست کند دستش فقیر نشود.

از حسن .بن على بن مهران منقولستکه بخدمت حضرت امام موسى کاظم علیه السلام رفتم در انگشت آنحضرت انگشترى دیدم که نگینش .‍ فیروزه بود و نقشش اَللّهُ الْمَلِکُ بود بسیار نظر کردم در آن انگشتر فرمود که چه نظر میکنى ؟ .گفتم حضرت امیرالمؤ منین علیه السلام انگشتر فیروزه داشته است که نقشش اَللّهُ الَمَلِکُ بوده است فرمود که آن را .میسناسى ؟ گفتم نه فرمود که همان انگشتر است و این سنگى استکه جبرئیل براى رسول خدا به هدیه آورد .از بهشت و آن حضرت به حضرت امیرالمؤمنین بخشید.

از حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام منقولست که انگشتر جزع .یمانى در دست کنید که رد نمیکند مگر متمردان شیاطین را.

از حضرت امام رضا علیه السلام منقولست .که حضرت امیرالمؤمنین فرمود که رسول خدا صلّى اللّه علیه وآله وسلّم بیرون آمدند و انگشتر جزع یمانى در دست .کرده بودند و با مانماز کردند و چون از نماز فارغ شدند انگشتر را بمن دادند و فرمودند که این .انگشتر را در دست راست خود کن و با آن نماز بکن که نماز در جزع یمانى برابر هفتاد نماز .است و تسبیح و استغفار میکند و ثوابش براى صاحبش نوشته میشود.

 

از حضرت رسول صلّى .اللّه علیه وآله وسلّم منقولستکه خداوند عالمیان میفرماید که من شرم میکنم از دستى که بسوى من بلند شود بدعا .و درآن دست انگشتر فیروزه باشد پس او را ناامید برگردانم .

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (2 امتیاز, میانگین: 4٫50 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 − یک =

محصولات مرتبط در فروشگاه