Telegram support Whatsapp support
الماس موصیف
الماس موصیف

قلب آبی ابدیت و الماس قرمز موصیف

حتما تا به حال واژه الماس را شنیده اید، سنگی بسیار قیمتی و ارزشمند که به عنوان یکی از سخت ترین اجسام در جهان شناخته می شود و به دلیل زیبایی و گرانبها بودنش در جواهرات به صورت گسترده استفاده می شود. اَلماس یکی از سنگ‌های قیمتی و یکی از آلوتروپ‌های کربن است که در فشارهای بالا پایدار است. آلوتروپ دیگر کربن گرافیت نام دارد.

الماس در حالت پایدار دارای ساختار بلندروی (مکعبی) است. الماس ساختار منشوری نیز دارد که این ساختار بصورت شبه‌پایدار در طبیعت به صورتکانی لونسدالنیت وجود دارد.

الماس موصیف
الماس موصیف

با وجود این خواص منحصربه‌فرد، قیمت بالای آن جلوی کاربرد گستردهٔ آن را می‌گیرد و دانشمندان به دنبال پیدا کردن روش‌های تازه برای سنتز آن هستند.

الماس قرمز موصیف (که به الماس قرمز شیلد معروف است) الماسی به وزن ۱۱/۵ قیراط (۰۲۲/۱ گرم) با تراش برلیان سه گوش (برخی اوقات به این تراش تراش تریلیون و یا تریلینت کات می گویند.) است. درجه رنگی این الماس در موسسه گوهرشناسی امریکا (GIA) قرمز فانتزی (fancy red) مشخص شده است. این الماس بزرگترین الماس قرمز شناخته شده در جهان می باشد.

الماس قرمز موصیف در اواسط دهه ۱۹۹۰ توسط یک کشاورز برزیلی در رودخانه آبائیتنزینهو در منطقه ای به نام آلتو پاراناییبا کشف شد. شکل تراش نخورده این گوهر ۹/۱۳ قیراط (۷۸/۲ گرم) وزن داشت. این الماس قرمز رنگ زیبا توسط ویلیام گلدبرگ خریداری و تراشیده شد. در آن زمان اسم این الماس شیلد قرمز بود. زمانیکه توسط شخصی به نام سولومن موصیف جواهرشناس فلسطینی در سال ۲۰۰۱ یا ۲۰۰۲ خریداری گشت، به این نام مشهور گردید. اکنون این جواهر در اختیار جواهری موصیف است.

این الماس در کنار الماس ستاره میلیوم د بیرز و قلب ابدیت در سال ۲۰۰۳ به نمایش گذاشته شد. ارزش این الماس را ۲۰ میلیون دلار تخمین زده اند. معدن این الماس مشخص نیست.

قلب آبی ابدیت
قلب آبی ابدیت

الماس قلب ابدیت (Heart of Eternity) الماسی ااست به وزن ۲۷/۶۴ قیراط (۵٫۵۲۸گرم) که توسط موسسه گوهرشناسی امریکا (GIA) در درجه رنگی Fancy Vivid Blue قرار گرفته است. الماس قلب ابدیت توسط گروه گوهرتراشی استینمتز قبل از اینکه به تملک گروه جواهری د بیرز در بیاید، تراشیده شد.

الماس قلب ابدیت از نظر رنگی در رده الماس های فوق العاده کمیاب دسته بندی شده است. این الماس در معدن الماس پریمیر در افریقای جنوبی کشف شد. میزان استخراج الماس آبی رنگ در معدن الماس پریمیر کمتر از ۱/۰ درصد است؛ با این وجود این معدن، تنها معدنی است که در آن الماس آبی قابل استخراج می باشد. از میان ۱۰ الماس رنگی که بیشترین قیمت در مزایده ها را داشته اند، ۶ عدد از آنها به رنگ آبی بوده که بین ۵۵۰ هزار دلار تا ۵۸۰ هزار دلار بابت هر قیراط ارزشگذاری شده اند.

الماس قلب ابدیت در ژوئن ۲۰۰۰ به عنوان یکی از گوهرهای مجموعه د بیرز پرده برداری گردید. الماس قلب ابدیت همراه با ۱۰ الماس آبی رنگ دیگر به مجموع وزن ۱۱۸ قیراط (۶/۲۳ گرم) در گنجینه د بیرز نگهداری می شود. در سال ۲۰۰۰ برای سرقت این الماس اقدام شد که خوشبختانه این تلاش ناکام ماند.

در نمایشگاه برگزار شده توسط سیمتسونیا، قلب ابدیت توسط یک کلکسیونر شخصی قرض گرفته شد و در همان نمایشگاه این الماس به فروش رفت.

در سال ۲۰۱۲ این شایعه به وجود آمد که بازیکن معروف بوکس به نام فلوید مای ویدر این الماس را که بر روی گردنبندی سوار بود، برای نامزدش خریداری کرد. مجموعه د بیرز این حرف را رد کرد اما هیچگونه اطلاعی از خریدار این الماس منتشر ننمود. خریدار الماس آبی رنگ قلب ابدیت، هنوز مشخص نیست.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 9 =

یک دیدگاه

  1. الماس آبی، الماس قرمز، وای آدم دیوونه میشه اینا رو میبینه. خدا شانس بده

محصولات مرتبط در فروشگاه