Telegram support Whatsapp support

آمتیست : تاریخچه و خاصیت درمانی سنگ

آمتیست از واژه یونانی “amethystos” (مست نیست) گرفته شده است

خصوصیات آمتیست

نام آمتیست از واژه یونانی “amethystos” (مست نیست) گرفته شده است. دلیل این امر این است که به خاطر رنگ شرابی که دارد از مستی مردها جلوگیری می کند.

سنگ آمتیست از نوع بلور کوارتز است. رنگ بنفش آن بسته به مقدار آهن موجود در آن، می تواند تیره تر و یا روشن تر باشد. در برابر اسیدها بسیار مقاوم است. اما اگر آن را بیش از 300 درجه گرم کنید، رنگ آن می تواند تغییر کند و می توانید رنگ های قهوه ای، نارنجی تا سبز را بدست آورید.آمتیست جواهری بینا

آمتیست و داستان ها، افسانه ها و اعتقادات

سنگ آمتیست در بسیاری از تمدن ها توسط نقره سازان مورد استفاده قرار گرفته است. ارزش آن تقریباً معادل الماس بود تا این که مقدار زیادی از این سنگ در آمریکای جنوبی کشف شد و آمتیست به صورت عمده به فروش رسید، به همین دلیل قیمت آن کاهش یافت.

در مصر از آن برای حک کردن مهر استفاده می شد و همچنین سربازها در طول نبرد آن را می پوشیدند تا از ترسیدن جلوگیری کنند. افسانه های مختلفی در مورد منشاء آمتیست وجود دارد که ممکن است از رومی ها یا از یونانی ها گرفته شده باشد. اما در هر دو حالت، منشأ رنگ آن همیشه از شراب ناشی می شود.

طبق افسانه یونانی، دیونیسوس، خدای شراب، زن جوانی به نام آمتیستوس بود. الهه آرتمیس برای محافظت از او در یک سنگ سفید تغییر شکل داد. دیونیسوس ناراحت شد و احساس حقارت کرد.

آمتیست جواهری بینا

وی سپس شراب را روی سنگ ریخت و این بلور سفید را به رنگ بنفش تغییر داد. افسانه دیگر می گوید که دیونسیسوس به خاطر توهین های مکرر نسبت به او عصبانی می شد. وی برای انتقام گرفتن از خود، تصمیم گرفت كه ببرهایی را برای افرادی كه با او ملاقات می كنند بفرستد.

قربانی زن جوان و زیبایی به نام آمتیستوس بود. او از آرتمیس خواست تا وی را به یک سنگ سفید تغییر شکل دهد. دیونیسوس از آنچه انجام داده پشیمان شد و شراب را به عنوان قربانی بر روی سنگ ریخت و سنگ را به رنگ بنفش تغییر داد.

آمتیست در سایر سنت ها

یونانیان و رومیان شراب را در لیوان هایی که از امتیست تزئین شده بود می نوشیدند. آن ها فکر می کردند که این سنگ در مهمانی ها برای نوشیدن الکل به آن ها کمک خواهد کرد تا از مستی شان جلوگیری کند. برای رومیان ، سنگ آمتیست به دایانا، الهه ماه و محافظ حیوانات اختصاص داده شده بود.

آمتیست جواهری بینا

در دوره قرون وسطی، كلیسا آمتیست را به عنوان سمبل انصراف از ماتریالیسم، اطاعت از خدا و عفاف در نظر گرفت. به همین دلیل است که دیدن کاردینال های پوشیده از این سنگ به عنوان انگشتر بسیار رایج است. این داستان مربوط به خون مسیح و فداکاری او برای مردان بود.

مردم قبلاً تصور می كردند كه آمتیست محافظ خوبی در برابر خیانت است و باعث می شود كه پوشنده ی آن از جادوی سیاه و سایر جادوها محافظت شود.

خواص درمانی آمتیست

  • آمتیست سنگی است که استرس را کاهش می دهد و از بین می برد.
  • این سنگ باعث حفظ تعادل و محافظت از خطرات می شود.
  • این امر از انرژی های منفی جلوگیری می کند و هماهنگی ایجاد می کند.
  • امتیست می تواند یک فضای بد را به فضای خوب تبدیل کند.
  • آمتیست آرامش بخش است و باعث کاهش انقباضات عضلانی و فشار خون بالا می شود.
  • این سنگ باعث تعادل بدن برای خواب خوب می شود.
  • آمتیست به مشکلات قلبی کمک می کند، آسم، دیابت و آرتریت را درمان می کند.
  • این امر می تواند مانع از اضطراب روانی شود و به زنان دارای مشکلات استریل کمک کند.
  • این امر باعث کاهش پیش فعالی کودکان نیز می شود.
  • آمتیست تولید هورمون ها و غدد را تحریک می کند.

مشاوره تلفنی سنگ درمانی

 مشاوران سنگ درمانی جواهری بینا 

 با بهره گیری از علوم روز دنیا، آیات و روایات مذهبی و اطلاعات کارشناسی خود به عنوان یک راه حل جدید و مناسب در حوزه خدمات مشاوره سنگ درمانی به صورت رایگان در اختیار هموطنان عزیر خواهد بود .

  برای مشاوره تلفنی سنگ درمانی توسط کارشناسان خبره جواهری بینا می توانید با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمائید …

ساعت پاسخگویی 8:30 تا 16:30

۲- ۰۵۱۳۷۶۵۸۵۰۰

۰۹۱۵۱۰۰۰۸۰۰

۰۹۱۵۱۰۰۰۳۰۰

تلگرام : @javaheribina_admin
واتساپ: api.whatsapp.com

لینک کانال جواهری بینا:

https://telegram.me/javaheri_bina

شما می توانید نظر خود را در مورد این مقاله در قسمت دیدگاه صفحه به اشتراک بگذارید

آمتیست جواهری بینا

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =

محصولات مرتبط در فروشگاه