Telegram support Whatsapp support
سنگ ماه تولد

سنگ ماه تولد مخصوص هر ماه چیست؟ ماه تیر یا ماه جولای

سنگ ماه تولد تیر و یا جولای یعنی یاقوت را به خود اختصاص داده اید. نام یاقوت از کلمه لاتین به معنی قرمز ، rubeus گرفته شده است. یکی از مکان های معروف برای سنگ ماه تولد یاقوت دره موگوک در برمه است که به دلیل سرخچه های قرمز رنگی که دارد شناخته شده است. همچنین می توانید یاقوت سرخ را در ایالات متحده، تایلند، ویتنام و هند پیدا کنید.

جای تعجب نیست که یاقوت نشان دهنده زندگی و خون است و به افزایش شجاعت معروف است. در حقیقت، رزمندگان در برمه قبل از نبرد برای محافظت از شهامت و شجاعت در میدان نبرد، سنگ ماه تولد یاقوت را بر روی پوست خود قرار می دادند.

سنگ ماه تولد

سنگ ماه تولد یاقوت سرخ

برای آن دسته از افرادی که در ماه تیر به دنیا آمده اند سنگ یاقوت سرخ به عنوان سنگ ماه تولد آن ها از هزاران سال پیش درنظر گرفته شده است. برخی از آثاری که این سنگ بر روی نگهدارنده خود به جای میگذارد عبارت است از : اخلاص، شادی، صداقت و شجاعت.

خواص متافیزیکی و ماوراء طبیعی باستانی یاقوت سرخ روی نگهدارنده و صاحب این سنگ ماه تولد عبارت است از: سرزندگی، اعتماد به نفس و قدرت. خواص شفابخشی هم برای سنگ ماه تولد یاقوت در نظر گرفته شده که مربوط به پاکسازی و سلامت خون، عفونت و افزایش الگو های تفکر مثبت می باشد. همچنین سنگ ماه تولد یاقوت سرخ به منظور افزایش دریافت انرژِی، سخاوت، ایجاد آرامش و موفقیت نیز استفاده می شود.

رنگ یاقوت سرخ، رنگ مورد علاقه کودکان پرخاشگر است و در قرون وسطی سنگ مورد استفاده اغلب کشیشان بوده و اعتقاد داشتند که این سنگ ماه تولد از بهشت آمده است. یاقوت پس از الماس بیشترین سختی را دارد و وزن آن بیشتر از پنج قیراط باشد ارزش آن معادل و یا حتی بیشتر از الماس است.

سنگ ماه تولد یاقوت

درشت ترین یاقوت سرخی که پیدا شده در برمه بوده است که وزن آن حدود 400 قیراط براورد شده است. یاقوت سرخ معروف دیگر در جهان یاقوت سرخ ادوارد است که 167 قیراط وزن دارد ودر موزه علوم طبیعی لندن نگهداری می شود.

خواص درمانی سنگ ماه تولد یاقوت

از جمله خواص درمانی یاقوت سرخ اثر آن بر روی اعصاب و روان است و برای بیماری های قلبی، تنظیم جریان خون و بهسازی غدد فوق کلیوی را می توان نام برد. سنگ ماه تولد یاقوت سرخ برای افرادی که فشار خون پایین دارند مفید است. همچنین جریان خون را در چشم ها زیاد می کند و موجب افزایش قدرت بینایی می شود.

ترکیبات شیمیایی یاقوت، آلومینیم خالص است که ممکن است به مقدار کم با مواد دیگر از قبیل کروک و آهن آغشته شود. در لایه‌های آتشفشانی قدیمی هند و تبت یافت می‌شود و دارای اقسام مختلف می‌باشد که باکیفیت ترین و قیمتی تر از همه یاقوت آتشی است. ریشه نهایی این واژه از کلمه یونانی باستانی huakinthos است که یک بار از عربی به صورت «یاقوت» و یک بار از فارسی میانه به صورت «یاکَند» وارد فارسی شده است.

سنگ ماه تولد یاقوت یکی از سنگ‌های قیمتی می‌باشد که در صنعت و زیورها کاربرد دارد. معدن‌های یاقوت در آفریقا، آسیا، استرالیا و گرینلند یافت می‌شوند.

سنگ ماه تولد یاقوت

بیشتر سنگ ماه تولد یاقوت جهان در کشورهای میانمار، سری‌لانکا، کنیا، ماداگاسکار و تایلند قرار دارد. بهترین گونه یاقوت جهان در دره موگوک در میانمار (برمه پیشین) یافت می‌شود. یاقوت در رنگ های سرخ و آبی و زرد در دسترس می‌باشد.

ادامه خواص درمانی سنگ ماه تولد یاقوت سرخ

در گذشته، سنت هیلدگارد و بنژان توصیه می کردند این سنگ بر علیه بیماری های واگیردار از جمله طاعون مورد استفاده قرار گیرد و ابوریحان آنرا برای تنظیم گردش خون بیمار های قلبی و کم خونی و تقویت گرمی مزاج و غدد فوق کلیوی پیشنهاد کرده است. این سنگ ماه تولد فشار خون پایین را افزایش می دهد و ضعف و ناتوانی را کاهش می دهد و با به جریان در آوردن خون در مویرگ های چشم باعث نیرو بخشی به آن می گردد.

سنگ ماه تولد

نافع غدد تیموس سلسه اعصاب است و در صورت استفاده صحیح زیر نظر یک درمانگر متبحر تاثیر زیادی بر روی درمان سرطان خون خواهد داشت.  خواجه نصیر در تنسوخ نامه آورده : «حکماء هند گویند که چون سنگ ماه تولد یاقوت با خود دارند از علت طاعون در امان باشند. و اگر یاقوت را در دهان گیرند به خاصیت دل را قوت دهد و اندوه و غم کاهد. این سنگ ماه تولد تشنگی را فرو می نشاند.

سنگ ماه تولد یاقوت حامی خوبی برای انسان است. قلب را از عشق لبریز می کند و به طور معمول در حالت تمرکز، نیرو های معنوی را پرورش می دهد. رشد شخصیت، امید به زندگی، شهامت و شجاعت را می افزاید. این سنگ حامی آرزوهای شماست و نیز مانع از بی وفایی و خیانت شریک زندگی می گردد.

دسته بندی مواد معدنی اکسید
فرمول شیمیایی Al2O3:Cr
ساختار کریستالی شش ضلعی
رنگ صورتی با سایه های قرمز تا قرمز پر رنگ، بی رنگ
سختی 9
درخشش شیشه ای و مرواریدی
رگه سفید
وزن مخصوص 3.97 تا 4.05

مشاوره تلفنی سنگ درمانی

 مشاوران سنگ درمانی جواهری بینا 

 با بهره گیری از علوم روز دنیا، آیات و روایات مذهبی و اطلاعات کارشناسی خود به عنوان یک راه حل جدید و مناسب در حوزه خدمات مشاوره سنگ درمانی به صورت رایگان در اختیار هموطنان عزیر خواهد بود .

  برای مشاوره تلفنی سنگ درمانی توسط کارشناسان خبره جواهری بینا می توانید با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمائید …

۲- ۰۵۱۳۷۶۵۸۵۰۰

۰۹۱۵۱۰۰۰۸۰۰

۰۹۱۵۱۰۰۰۳۰۰

تلگرام : @javaheribina_admin
واتساپ: api.whatsapp.com

لینک کانال جواهری بینا:

https://telegram.me/javaheri_bina

برای دیدن سنگ ماه تولد مخصوص ماه های دیگر می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

سنگ ماه تولد

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 7 =

محصولات مرتبط در فروشگاه