Telegram support Whatsapp support
تورمالین

10 واقعیت جالب درباره تورمالین

در این مقاله حقایقی جالب درباره سنگ تورمالین را بیان می کنیم :

انواع رنگ های خیره کننده :

تورمالین دارای طیف گسترده ای از رنگ ها از قرمز گرفته تا زرد روشن یافت می شود . اعتقاد بر این است که این نام از “Tourmali” گرفته شده است.

تورمالین
گردنبند_تورمالین خوشرنگ

پلوشوریسم(Pleochroism):

این یک ویژگی منحصر به فرد است که تورمالین را از سایر سنگ ها جدا می کند. هنگام مشاهده این سنگ از زوایای مختلف ، رنگ آن کاملاً متفاوت به نظر می رسد و حتی ممکن است یک مجموعه از رنگ ها را به نمایش بگذارد.

ساختار مولکولی پیچیده:

این سنگ قیمتی هنگام مالش یا گرم شدن در اثر حرارت ، میتواند در صورت شارژ شدن ، می تواند تکه کاغذهای کوچک را جذب کند. در گذشته، بازرگانان هلندی، از تورمالین گرم شده برای بیرون کشیدن خاکستر از لوله های خود استفاده می کنند و سنگ را “Aschentrekker” نامیدند ، که به معنای “کشنده خاکستر” بود.

تورمالین
گردنبند_تورمالین

تحسین کنندگان سلطنتی:

آخرین ملکه سلسله Chi’ing به سنگ تورمالین علاقه زیادی داشت. او حتی مقادیر زیادی از آن را نیز از ایالات متحده خریداری کرد که بیشتر این سنگ ها به رنگ صورتی بودند.

قصه های مصر:

مصریان باستان اعتقاد داشتند كه رنگهای چشمگیر این سنگ همچون رنگین کمان است و در طول سفر خود ، همه رنگهای زیبا را جمع کرده است.

فولکلور بیشتر:

مردم در قرون وسطا از این سنگ قیمتی برای بهبود بیماریهای جسمی و عاطفی استفاده می کردند. آنها معتقد بودند که این سنگ قیمتی می تواند سیستم عصبی و همچنین بیماری های مرتبط با خون را درمان کند.

چشم گربه

برخی از تورمالینهای نادر، بازتاب خاصی از نور دارند که شبیه چشم گربه هستند. با توجه به این ویژگی منحصر به فرد ، این سنگ قیمتی به عنوان “تورمالین چشم گربه شناخته می شود.

تورمالین
سینه ریز_تورمالین درشت

هندوانه تورمالین:

همانطور که از نام این محصول پیداست ، این سنگ قیمتی زیبا ، دو رنگ را نشان می دهد ، لایه سبز بیرونی و مرکز میوه ای مایل به قرمز ، دقیقاً مانند هندوانه!

کشف حیرت آور:

تیغه ای باریکی از تورمالین صورتی ، در سال 2011 در معدن پدنیرای برزیل استخراج شد. این شگفتی طبیعی گرانترین تورمالینی است که تاکنون کشف شده و ارزش آن 1.2 میلیون دلار می باشد.

تورمالین
گوشواره_تورمالین بسیار عالی

تورمالین سیاه:

تورمالین سیاه به عنوان سنگی با انرژی مثبت بالایی در نظر گرفته و موجب خوشبختی می شود.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 امتیاز, میانگین: 5٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + ده =

محصولات مرتبط در فروشگاه