Telegram support Whatsapp support
حضور بازیگران و چهره های معروف در مشهد

معرفی هنر نقره و انگشتر سازی مشهد از طریق ستاره ها و افراد معروف

امروز خبری به دستمان رسید که آقایان مهران غفوریان، علی کریمی، پوریا پورسرخ به همراه خانم ها سحر قریشی، بهنوش بختیاری، نیوشا ضیغمی، لیلا اوتادی جهت برگزاری مراسم افتتاحیه یکی از مجموعه های بزرگ تجاری به مشهد آمدند و خبر این موضوع و برگزاری مراسم افتتاحیه در روزنامه ها و بیلبورهای سطح شهر و شبکه های مجازی به سرعت منتشر و دست به دست شد.

حضور بازیگران و چهره های معروف در مشهد

حضور بازیگران و چهره های معروف در مشهد

حضور بازیگران و چهره های معروف در مشهد

حضور بازیگران و چهره های معروف در مشهد

حضور بازیگران و چهره های معروف در مشهد

حضور بازیگران و چهره های معروف در مشهد

حضور بازیگران و چهره های معروف در مشهد

حضور بازیگران و چهره های معروف در مشهد

چه خوب است حالا که افراد و اشخاص مهم به مناسبت ها و دلایل مختلف به مشهد، پایتخت معنوی و دومین کلان شهر کشور سفر می کنند ما هم همانند هموطنان عزیزمان در تبریز که فرش تبریز را به شهرت کشوری و جهانی رسانده و از این طریق راهی برای حفظ این هنر بومی و رونق اقتصادی و کارآفرینی ایجاد کرده اند از این فرصت استفاده کرده و هنر و صنایع دستی شهر خودمان را که همان ساخت انگشتر و جواهرات است به سایر مناطق کشور و جهان معرفی می کردیم تا ضمن حفظ این صنعت بومی و دیرینه که بخشی از شناسنامه شهر مشهد است حمایتی هم از بخش تولید و کارآفرینی و همینطور معرفی هنر ایرانی در سطح جهان می داشتیم.

هدیه دادن به این افراد مشهور و چهره ها می تواند یکی از راه های معرفی و ارائه این هنر و صنعت در سطح گسترده کشوری و جهانی باشد.

در ادامه بد نیست بدانید سالانه حدود ۴۵۰۰ کیلو نگین فیروزه و ۹۰۰۰ کیلو عقیق در مشهد تراش داده می شود و از ۳۷ نوع ماده‌ی معدنی که در سراسر کشور به‌عنوان سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی شناخته شده است هم‌اکنون ۲۲ نوع آن در منطقه خراسان و اطراف مشهد یافت می‌شود و در حال حاضر حدود ۸۰ درصد جواهرسازان و سنگ‌تراشان در مشهد آموزش‌های علمی از جمله آموزشگوهرشناسی و تراش سنگ‌های قیمتی دیده‌اند.

۸۵ درصد واحدهای تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی کشور در مشهد هستند و خراسان از قدیم مرکز تجارت سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی بوده است و حتی نیمی از سنگ‌هایی که از این مسیر جابه‌جا می‌شده سنگ لاجورد بوده که در بقایای شهر سوخته زاهدان نیز از این سنگ‌ها یافت شده است.

در مشهد مراکز علمی و آموزشی در زمینه‌ی گوهرشناسی، طراحی جواهرات و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی وجود دارد که اغلب جزو قدیمی‌ترین مراکز آموزشی کشور هستند.

همایش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی هر سال در مشهد برگزار می‌شود و مشهد به‌عنوان دبیرخانه‌ی دائمی سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی شناخته شده است.

ما معتقدیم که مشهد کاملاً با دیگر نقاط کشور متفاوت است و بسیاری از کارشناسان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز معتقد هستند که باید مشهد به‌طور تخصصی به‌عنوان قطب صنعتی سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی معرفی و پایه‌ی برنامه‌ریزی‌ها در مشهد شود.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − چهار =

یک دیدگاه

  1. چقدر جالب واقعا حق با شماست و کاملا با این موضوع موافقم. مشهد قطب انگشترسازیه و هنرمندای معروفی داره و از همه مهم تر سایت جواهری بینا ست که توی مشهد فعالیت میکنه هر چند که شهرتش جهانیه.

محصولات مرتبط در فروشگاه