Telegram support Whatsapp support
براق کردن جواهرات طلا

براق کردن جواهرات طلا و بازگشت درخشش آن ها

آیا زیورآلات و جواهرات طلا شما مثل انگشتر، گردنبند،النگوهای طلا و سایر جواهرات شما بعد از مدتی که استفاده کرده‌اید دیگر مثل سابق براق نیست و جلای خاصی ندارد؟ آیا باعث دلزدگی شما شده و جواهرات طلا خود را به گوشه ای انداخته اید و دیگر سراغشان نرفته اید؟!

نگران نباشید این مشکل آنقدر هم حاد نیست که نشود حلش کرد، چاره‌ی کار بسیار ساده است. در ادامه همراه جواهری بینا باشید تا به شما بگوییم چطور جواهرات طلا خود را مثل روز اول برق بیاندازید.

 

روش اول) استفاده از خمیردندان

براق کردن جواهرات طلا

راه‌حلی ساده، کاربردی ، بی‌دردسر برای براق کردن طلا خمیردندان است. روش کار به این صورت است که مقدار خیلی کمی خمیردندان را با کمی آب مخلوط کنید، سپس مسواکی بردارید و با مخلوطی که درست کرده اید آرام به سطح انگشتر ، گردنبند یا هر زیورآلاتی که می‌خواهید برق بیاندازید، بکشید.

براق کردن جواهرات طلا

خمیردندان یکی از بهترین ترکیباتی است که جرم را به خوبی میزداید و با از بین بردن جرم‌های روی زیورالات درخشندگی را به آنها باز میگرداند.بعد از اینکه جواهر را با مسواک به خوبی جرم‌زدایی کردید آن را آبکشی کنید و با یک پارچه نرم، خشک کنید.

براق کردن جواهرات طلا

روش دوم ) از مایع ظرفشویی استفاده کنید

 

براق کردن جواهرات طلا

ابتدا کمی مایع ظرفشویی را با کمی آب گرم مخلوط کنید توجه کنید آب داغ نباشد همینکه مقداری گرم باشد کافیست. به این دلیل می‌گوییم آب داغ نباشد چون تعدادی از سنگهایی که بر روی انگشتر قرار دارند ممکن است با قرارگرفتن در آب داغ ترک بخورند، پس مواظب باشید.

براق کردن جواهرات طلا

سپس جواهر را داخل مایع بگذارید و اجازه دهید 15 دقیقه از زمان قرار دادن جواهر در مایع سپری شود. بعد از گذشت 15 دقیقه، مسواکی بردارید و به آرامی بر روی نقاط مختلف جواهر بکشید. بعد از این کار جواهر را زیر آب گرفته شستشو دهید.

 

براق کردن جواهرات طلا

 

 

روش سوم) استفاده از آب جوش برای جلا دادن جواهرات طلا

این روش برای سنگهای قیمتی مانند مروارید که جنس لطیف و ظریفی دارند مناسب نیست و ممکن است باعث ترک خوردگی سنگ شود. از این روش تنها زمانی استفاده کنید که جواهر و زیورآلات شما از جنس سنگ سخت یا کاملا طلا باشد.

براق کردن جواهرات طلا

مقدار کمی آب در ظرفی بریزید و بر روی اجاق گاز قرار دهید تا آب جوش بیاید. بعد از اینکه آب جوش آمد آن را در ظرفی بریزید تا بتوانید جواهر را درون آن قرار دهید لازم نیست آب زیادی استفاده کنید همینکه تمام جواهر در آب غوطه‌ور شد کافیست. بعد از این کار جواهر را درون آب قرار دهید و سپس منتظر بمانید تا آب خنک شود. اگر دیدید آب کمی سیاه شد نگران نباشید چون در این صورت جرم‌ها از جواهر جدا شده اند و جواهر شما درخشندگی خود را به دست آورده است.

براق کردن جواهرات طلا

مولف: آقای رحمانی

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 18 =

محصولات مرتبط در فروشگاه