Telegram support Whatsapp support

جلسه محرمانه پزشکان…

آیا جلسه محرمانه ای بین پزشکان برای سریال در حاشیه تشکیل شده است؟
علت توقیف این سریال په بوده است؟
و…
20150428150619_102
بعد از انتشار خبر جلسه محرمانه بین سازمان نظام پزشکی و مسئولان صدا و سیما، خبرهای ضد و نقیضی درباره مذاکرات این جلسه رد و بدل شده است.

الهه خسروی یگانه: اگرچه در سایت سازمان نظام پزشکی از این دیدار که روز پنج‌شنبه ۲۰ فروردین انجام شده، به عنوان دیدار نوروزی بین مسئولان صدا و سیما و سازمان نظام پزشکی یاد می‌شود، اما خبرهایی که از این جلسه به گوش می‌رسد حکایت از چیز دیگری دارد.

بر اساس این خبرها در آن جلسه دکتر زالی رییس سازمان نظام پزشکی، مدیرکل روابط عمومی نظام پزشکی، پورمحمدی معاون سیما، میرحسینی مدیر شبکه سه، تخشید مدیرکل امور نمایش سیما، و مدیر روابط عمومی سیما حضور داشتند.

ظاهرا در این جلسه از طرف سازمان نظام پزشکی عنوان شده که دیگر نمی‌تواند پاسخگوی اعتراضات باشد و از طرف انجمن‌های متخصصان داخلی به ریاست دکتر ایرج خسرونیا و انجمن جراحان ایران به ریاست دکتر ایرج فاضل شکواییه‌هایی علیه مهران مدیری و مدیر شبکه سه تنظیم شده و وکلای این دو انجمن مستنداتی مبنی بر توهین، هتاکی و افترا در این سریال تهیه کرده‌اند، در نتیجه اگر تا یک هفته دیگر این سریال توقیف نشود شکواییه‌ها به جریان خواهد افتاد.

اما دکتر ایرج فاضل رییس انجمن جراحان ایران در این باره می‌گوید: «من در آن جلسه نبودم و به کلی این خبرها را تکذیب می‌کنم. انجمن ما نه پیشنهادی داده و نه تهدیدی کرده است. در ضمن ما شکایتی هم تنظیم نکرده‌ایم.»

یکی دیگر از نکات مطرح شده در آن جلسه این بوده که این دو انجمن اعلام کرده‌اند که در صورت عدم توقف سریال کلیه همکاری‌های جامعه پزشکی با صدا و سیما متوقف خواهد شد. یعنی برنامه‌هایی که به صورت مصاحبه، گزارش و … از بیمارستان‌ها تهیه می‌شود یا برنامه‌هایی که با حضور پزشکان تهیه و تولید می‌شوند متوقف خواهد شد چرا که پزشکان حاضر به همکاری با صدا و سیما نخواهند بود.

در آن جلسه همچنین لیستی به پورمحمدی معاون سیما ارائه می‌شود که شامل امضای هفت هزار نفر پزشک بوده است. این لیست دربرگیرنده نام عموما پزشکان سرشناس و متخصص بوده که با اسم و مشخصات و کارت ملی و شماره نظام پزشکی ثبت شده بودند و گفته شده که این هفت هزار نفر آمادگی کامل خود را برای تجمع مقابل صدا و سیما اعلام کرده‌اند.

یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این جلسه موضوع طرح تحول سلامت بوده و این که با توجه به اجرای این طرح این سریال می‌تواند رابطه پزشک و بیمار را به طور کلی خراب کرده و مانع اجرای طرح شود. و این می‌تواند به معنای اختلال در برنامه‌های ملی تلقی شود. در همین جلسه سازمان نظام پزشکی پیشنهاد می‌دهد که اگر این سریال متوقف شود این سازمان و انجمن‌های تخصصی برنامه‌هایی با مشارکت صدا و سیما و البته با هزینه انجمن‌های تخصصی خواهد ساخت و این انجمن‌ها حاضرند هزینه‌ برنامه‌های مرتبط با امور پزشکی را تقبل کنند. سرانجام مسئولان صدا و سیما پاسخگویی را به روز شنبه موکول می‌کنند و سپس اعلام می‌کنند که با توقف این سریال موافقت شده ولی چون باید به شکل منطقی تمام شود پزشکان باید یک هفته صبر کنند. 

ولی دکتر خسرونیا رییس انجمن متخصصان داخلی  که می‌گوید تازه یکی دو روز است به ایران برگشته هم این خبرها را رد می‌کند: «ما البته به سریال «درحاشیه» به شدت معترض بودیم و مخالفت خود را هم صریحا ابراز کردیم ولی چنین مواردی را در هیچ جلسه‌ای مطرح نکرده‌ایم و هزینه ساخت هیچ برنامه‌ای را هم تقبل نمی‌کنیم.»

با این حال دیداری بین مسئولان سازمان نظام پزشکی و صدا و سیما رخ داده است. در سایت سازمان نظام پزشکی روز جمعه ۲۱ فروردین خبری مبنی بر دیدار رییس کل سازمان نظام پزشکی با معاون سیما درج شده است.

در این مطلب، خبری از مطالب مطرح شده درباره این جلسه نیست بلکه روابط عمومی سازمان نظام پزشکی خبر داده است مبنی بر دیداری برای تبریک سال نو و آرزوی موفقیت برای دست‌اندرکاران رسانه ملی. هرچند در ادامه این خبر نوشته شده که دکتر زالی «به انتقال بخشی از نگرانی‌های جامعه پزشکی پرداخت و ابراز داشت می‌توان از ظرفیت‌های صدا و سیما برای ساخت سناریوهای اثباتی و ایجابی برای جامعه پزشکی استفاده کرد. او با اشاره به برنامه‌ها و سریال‌های معروف خارجی با در نظر گرفتن فعالیت‌های ممتاز جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس خواهان توجه بیشتری در این زمینه شد.»

بر اساس این گزارش که در سایت نظام پزشکی منتشر شده دکتر زالی همچنین به اهمیت رابطه بین پزشک و بیمار و رعایت شئونات حرفه پزشکی اشاره کرده در جواب دکتر پورمحمدی نیز به سختی کار و دقت‌های لازم در ارتباط با اقشار فرهیخته اجتماع اشاره کرده است. او همچنین در مورد سریال «در حاشیه» گفته که دقت‌های لازم در ادامه سریال و پایان آن لحاظ شده است.

به هر صورت مسئولان سازمان نظام پزشکی و دکتر فاضل و خسرونیا روسای انجمن‌های متخصصان و جراحان خبرهای مربوط به آن جلسه و تهدیدات و پیشنهاداتی که گفته می‌شود از طرف این دو انجمن در جلسه مطرح شده رد می‌کنند.

 به هر حال چه آن جلسه دیدار نوروزی بوده باشد چه جلسه‌ای محرمانه 11 روز بعد یعنی سوم اردیبهشت سریال «در حاشیه» متوقف شد. سریالی که معلوم نیست آیا فصل‌های بعدی‌اش آن چنان که وعده داده شده ساخته خواهد شد یا نه.

منبع:خبرآنلاین

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 19 =

محصولات مرتبط در فروشگاه