Telegram support Whatsapp support
جواهرات هوشمند برای نظارت بر سلامت بدن
جواهرات هوشمند برای نظارت بر سلامت بدن

جواهرات هوشمند برای نظارت بر سلامت بدن

فناوری استفادهٔ عملی از دانش و مهارت برای ساختن ابزار ماشین ساختمان وسیلهٔ نقلیه و سایر وسایل مورد نیاز دیگر مثل جواهرات هوشمند است.در طول تاریخ تعاریف متعددی توسط صاحب نظران در مورد مفهوم تکنولوژی ارائه شده‌است.

برخی همچون نژی آن را در معنای ابزاری برای حفظ بقای انسان‌های نخستین تعبیر کرده‌اند و برخی دیگر همچون کلاکستون آن را ابزاری در دست بشر برای تسلط بر محیط دانسته‌اند.

بسیاری از ابزارهای پوشیدنی امروزی به شکل ساعت یا بندهای هوشمند عرضه می‌شوند، اما شرکت کانادایی فناوری‌های BioSensive محصولات متفاوتی همچون جواهرات هوشمند و گوشواره‌های هوشمندی ساخته که ظاهری مشابه جواهرات معمولی دارند اما در حقیقت ابزار سلامتی محسوب می‌شود.

تاکنون ابزارهای سلامتی و ساعت‌های هوشمند، با طراحی و ظاهری مردانه تولید شده‌اند، اما Ear-o-Smart یکی از معدود ابزارهایی محسوب می‌شود که ویژه بانوان طراحی شده است. این گوشواره می‌تواند ضربان قلب، کالری و میزان فعالیت را اندازه گیری کند و به کمک فناوری بلوتوث 4 با گوشی‌های هوشمند اندرویدی یا iOS ارتباط بر قرار کرده و اطلاعات را به صورت زنده به آن‌ها منتقل کند.

ابزارهای پوشیدنی و جواهرات هوشمند معمولا ضربان قلب را از طریق جریان خون زیر پوست و به کمک نور LED و میزان نور جذب شده تشخیص می‌دهند، اما سازندگان Ear-o-Smart معتقدند به دلیل قرار گرفتن روی گوش، این ابزار از دقت بالاتری نسبت به نمونه‌های مچی برخوردار خواهد بود.

جواهرات هوشمند برای نظارت بر سلامت بدن

معمولا ابزارهای پوشیدنی به دلیل جدید بودن‌شان ظاهری عجیب و ناشناخته دارند، اما یکی از امتیازات Ear-o-Smart ظاهر معمولی آن است که از این ابزار به راحتی می‌توان استفاده کرد، در عین اینکه قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای دارد. شرکت BioSensive با پرداختن به این نکته، سعی کرده جواهرات هوشمند و محصولاتش را به سبک زندگی معمولی شبیه‌تر کند تا کاربران کاربرد بهتر و ساده‌تری از آنها داشته باشند.

جواهرات هوشمند برای نظارت بر سلامت بدن

 

چالش مهمی که این تیم با آن روبرو است کوچک سازی سخت افزار مورد نیاز در حدی است که بتوان آن را در یک جواهر معمولی جای داد و البته مهمترین نکته در این میان کار کردن روی باتری است که بتواند تعادلی بین وزن و اندازه و مدت زمان شارژدهی دستگاه برقرار کند.

این پروژه جواهرات هوشمند هم اکنون در سایت Kickstarter مشغول جذب سرمایه است و امید می‌رود در صورت موفقیت، این محصول سال آینده با قیمت پایه‌ی 110 دلار به بازار عرضه شود.

منبع: دیجیاتو

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

محصولات مرتبط در فروشگاه