Telegram support Whatsapp support
انگشتر

روش های جالب برای نگهداری از جواهرات در خانه

این روزها اغلب زنان زیورآلات و نقره و جواهرات متنوعی دارند که نگهداری از آنها به دقت زیادی نیاز دارد. شما نمی‌توانید همه چیز را درون یک جعبه بریزید زیرا هنگام استفاده، اغلب گردنبند و گوشواره و دستبند به هم گره می‌خورند و جدا کردن آنها کار سختی است.

در ضمن، قرار دادن همه جواهرات در کنار هم به هیچ عنوان ایده خوبی نیست زیرا ممکن است سنگ یکی از آن ها روی سطح طلایی دیگر خراش بیندازد. یا گره خوردن زنجیرها در هم باعث پاره شدن آن ها شود.

۱- استفاده از فنجان‌های چینی برای سازمان‌دهی جواهرات

در همه خانه‌ها چندین دست فنجان و نعلبکی چینی شیک و قشنگ وجود دارد. شما می توانید به جای مخفی کردن آن ها در کابینت‌ها یا قرار دادن در بوفه، از آن ها به عنوان کاسه‌ای برای نگهداری جواهرات استفاده کنید. یک گوشه از میز توالت یا یکی از میزهای اتاق خواب را به این فنجان‌ها اختصاص دهید. آن ها را در کنار هم بچینید و هر کدام از جواهرات را درون فنجان‌های جداگانه بگذارید.

جواهرات

۲- استفاده از قالب کیک و شیرینی برای سازمان‌دهی جواهرات

اگر از فنجان‌های چینی زیاد استفاده می‌کنید و نمی‌توانید آن ها را به اتاق خواب منتقل کنید، پیشنهاد می‌کنیم از قالب‌های فلزی کیک و شیرینی کمک بگیرید. این قالب‌ها در قیمت‌های مناسب در همه فروشگاه‌های لوازم قنادی موجود هستند. نمونه‌های مخصوص مافین و کیک یزدی را بگیرید و زیورآلات را جداگانه در هر کدام بگذارید. می‌توانید این ظروف را درون کشو یا روی میز آرایش بچینید.

جواهرات

۳- استفاده از تنه خشکیده درختان برای آویختن زنجیرها و گردنبندها

زمانی که به طبیعت می‌روید، یک تکه چوب، شاخه یا تنه شکسته درختان که سالم است و نپوسیده را به خانه بیاورید. بشویید و پس از خشک کردن روی سطح آن یک لایه اسپری رنگ براق‌کننده بپاشید. پس از خشک شدن رنگ، با دریل چندین سوراخ با فاصله حداقل ۷ سانتی‌متری از هم روی سطح چوب ایجاد کنید.

چند گیره و آویز (در طرح‌های مختلف) را در این حفره‌ها نصب کنید. سپس در پشت تخته چوبی یک قلاب نصب کنید. میخی به دیوار بکوبید و تخته را روی آن آویزان کنید. پس از ثابت شدن چوب، زنجیر، دستبند و گردنبندهای خود را از قلاب‌های روی چوب آویزان کنید.

جواهرات

۴- آویزان کردن جواهرات با استفاده از طناب و گیره لباس

اگر ساخت تخته چوبی برایتان سخت است، روش آسان‌تری هم وجود دارد. یک طناب کنفی، پارچه‌ای یا هر جنس دیگری که در خانه دارید را بردارید. آن را به اندازه دلخواه برش دهید. طناب را از هر دو طرف روی دیوار محکم کنید. یک بسته گیره لباس چوبی بخرید. گیره‌ها را به بالا و پایین طناب وصل کنید. سپس زیور آلات خود را از آنها آویزان کنید.

جواهرات

۵- استفاده از قالب یخ برای تفکیک جواهرات

این روش از همه آسان‌تر و کاربردی‌تر است. تنها هزینه‌اش خرید یک جفت قالب یخ است. به رنگ دلخواه، قالب را بخرید و آن را درون کشو بگذارید. درون هر کدام از حفره‌هایش یکی از جواهرات را بگذارید. گذاشتن و برداشتن زیورآلات از این ظرف بسیار آسان است و دیگر هیچ کدام از آنها به هم گیر نمی‌کنند و در هم گره نمی‌خورند.

جواهرات

۶- استفاده از جاکیکی برای سازمان‌دهی به جواهرات

یکی دیگر از ایده‌های خانگی برای نظم بخشیدن به جواهرات استفاده از ظروف دو طبقه کیک و شیرینی است. این ظروف تزئینی در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی در بازار موجود هستند. نمونه موردنظر خود را بخرید، آن را در گوشه‌ای از میزتوالت بگذارید. گوشواره‌ها را از لبه‌های ظرف بالایی آویزان کنید. بقیه زیورآلات را هم در کنار هم در بشقاب‌های جاکیکی بگذارید. هم حالت تزئینی دارد و هم به جواهراتتان نظم می‌بخشد.

جواهرات

۷- استفاده از زنجیر برای نظم بخشیدن به جواهرات

برای تفکیک گوشواره‌های خود می‌توانید از نیم متر زنجیر فلزی با حفره‌های درشت استفاده کنید. زنجیر را روی دیوار نصب کنید. گوشواره‌ها را از درون حلقه‌های زنحیر عبور دهید.

جواهرات

۸- استفاده از قالب کاپ‌کیک برای سازمان‌دهی جواهرات

قالب‌های ۶ تایی یا ۱۲ تایی کاپ‌کیک هم برای تفکیک طلا و جواهرات گزینه خوبی است. می‌توانید روی قالب را با گل، مروارید یا چسب‌های اکلیری تزئین کنید و آن را روی میز آرایش بگذارید. یا می توانید جواهرات خود را درون کاسه‌هایش بریزید و قالب را درون کشو بگذارید.

جواهرات

۹- قاب مخصوص جواهرات بسازید

برای در دسترس بودن و جدا بودن قطعه‌های مختلف جواهرات از هم می‌توانید یک قاب اختصاصی برای آن ها بسازید که جنبه تزئینی هم داشته باشد. برای این منظور، یکی از قاب عکس‌های قدیمی موجود در انباری را بردارید، تمیز کنید. سپس آن را با اسپری رنگ کنید.

روی تخته چندین قلاب فلزی ریز با فاصله از هم نصب کنید. در بخش بالایی قاب، یک لایه توری فلزی نصب کنید. یک جعبه چوبی کوچک هم با کمک چند ورقه چوبی و میخ بسازید و آن در بخش پایینی تخته بچسبانید. سپس قاب را روی دیوار نصب کنید و جواهرات خود را از آن آویزان کنید. گوشواره یا انگشترهایی را که نمی‌توان آویزان کرد را درون جعبه‌ی قاب بریزید.

جواهرات

۱۰- ساخت جا انگشتری با گِل رس یا خمیر چینی

اگر اهل کاردستی و هنر در خانه هستید، می‌توانید با گِل رُس چندین مخروط بزرگ و کوچک به شکل کله‌قند بسازید. پس از خشک شدن آن ها را رنگ کنید و به عنوان جا انگشتری روی میز آرایش بگذارید.

جواهرات

شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در مورد این مقاله در قسمت دیدگاه این صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

جواهرات

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 امتیاز, میانگین: 5٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =

محصولات مرتبط در فروشگاه