Telegram support Whatsapp support

سنگ یشم و تاریخچه آن چیست و موارد استفاده از این سنگ قیمتی کدام است؟

در این مقاله مطلبی در مورد خواص سنگ یشم و تاثیری که بر روی سلامتی بدن می تواند داشته باشد داریم. سنگ یشم جز یکی از با ارزش ترین سنگ های موجود در جهان است که بیشتر به رنگ سبز دیده می شود و خاصیت های خاص خود را دارد.

در غرب, سنگ های قیمتی، مانند: الماس و یاقوت, بالاترین نماد وضعیت را نشان می دهند. اما در چین, این یشم است که نماد وضعیت, معنویت, خلوص و سلامت را بیش از 9000 سال است که نشان می دهد. ارزش فرهنگ چینی برای یشم سبز را نمی توان دست کم گرفت، احترام به این سنگ در طول تاریخ دیده شده است و تا این روز برای دوام، خلوص، رنگ، سختی و بیشتر از همه به خاطر زیبایی و قدرت آن باارزش بوده است.

سنگ یشم

تاریخچه سنگ یشم:

استخراج و کار در چین از عصر حجر، به مجموعه گسترده ای از برنامه های کاربردی تبدیل شده است. به مهره، تزئینات جواهرات، آثار هنری، ابزار موسیقی، اثاثیه، تجهیزات درمانی و همچنین ابزار و سلاح برای جنگ آویزان می کرده اند. باستان شناسان کشف کردند که حتی اعضای ثروتمند جامعه به همراه لباسی از یشم دفن می شدند، این لباس منحصر به فرد از ورقه های یشم سبز بود که با سیم طلا یا نخ ابریشم به هم دوخته شده بودند و همیشه فرد دفن شده را به نمایش می گذاشتند.

یشم سنگی مورد احترام:

سنگ یشم علاوه بر این که نماد وضعیت و ماده ای است که در تمام طول تاریخ شکل می گیرد، برای بسیاری از خواص فیزیکی و معنوی اش مورد احترام بوده است. اعتقاد بر این است که یشم سبز از نسل ها دوام آورده و این باور که بسیاری را به سوی خود جذب می کند وجود دارد.

این سنگ به خاطر رنگ سبز روشنش بسیار معروف است اما می توان آن را در رنگ های مختلف سیاه، آبی، ارغوانی، قرمز، زرد، زرد یا سفید یافت. اعتقاد بر این است که هر رنگ یشم، شفابخشی، معنا، و قدرت را به ارمغان می آورد، اما گفته می شود که معنای مرکزی آن ریشه در حکمت آرام، درمان و محافظت دارد.

سنگ یشم

سنگ یشم چطور ساخته می شود؟

با کمال تعجب، یشم نام سنگ معدنی است که دو سیلیکات مختلف یشم را دارد – نفریت و جادیت. چیزی که ما آن را یشم می نامیم، یک کریستال واکس خورده و کوتاه نیست، مانند الماس یا یاقوت – یک سنگ ساخته شده از یکی از این ترکیبات معدنی است و از بلورهای کوچک به هم پیوسته تشکیل شده ا ست. اگر چه هر دوی آن ها به عنوان یشم شناخته می شوند، اما تفاوت هایی هم با یکدیگر دارند.

یشم نفریت:

نفریت جید، اولین یشمی است که در چین کشف شد. این فرم از زمان های باستان مورد استفاده قرار گرفته و حکاکی شده است و به عنوان یشم سنتی شناخته می شود. نفریت به طور کامل استخراج شده است که سپرده های اصلی در چین در حال حاضر همه از دست رفته هستند.

سنگ یشم

یشم جادیت:

یشم جادیت با چگالی تر و آسان تر از آن است که با ساخت این فرم توسط هنرمندان چینی که توسط مردم چین باارزش تلقی می شوند، کار کند. سخت تر و درخشان تر از نفریت است، و معمولاً گران تر است.

اگر چه آن ها ترکیب بندی های مختلف، سختی، تراکم و ساختارهای بلوری را دارند، اما هر دو به طور استثنایی دارای سنگ سخت، ظاهر مشابه، و به همان اندازه دارای خواص متافیزیکی یکسان هستند.

سنگ یشم

سنگ یشم در کدام منطقه پیدا می شود؟

این سنگ از سراسر جهان تامین شده است. در طول زمان ماقبل تاریخ، منابع شناخته شده کلیدی یشم در چین، هند و کره یافت شده است.تا به امروز، این مواد معدنی باارزش در کانادا، ماوری (نیوزلند)، مسوامریکا (گواتمالا) و حتی اگر باستان شناسان کشف کرده اند که در سراسر جنوب شرقی آسیا یشم سبز پیدا کرده اند، امروزه بیش از 70 درصد از جهان از برمه نشات می گیرد.

سنگ یشم

سنگ یشم چگونه مورد استفاده قرار می گیرد؟

  • اجسام فیزیکی
  • مهره ها
  • جواهرات
  • تزئینات
  • کار های هنری
  • مجسمه ها
  • ماسک ها
  • اثاثیه
  • ابزار
  • سلاح برای جنگ
  • مقبره
  • سازهای موسیقی
  • آرامش ذهن و نگرانی های رو به کاهش
  • مراقبت از پوست
  • کمک به دفع مسمومیت
  • استخوان ها و ماهیچه ها را آرام می کند

مشاوره تلفنی سنگ درمانی

 مشاوران سنگ درمانی جواهری بینا 

 با بهره گیری از علوم روز دنیا، آیات و روایات مذهبی و اطلاعات کارشناسی خود به عنوان یک راه حل جدید و مناسب در حوزه خدمات مشاوره سنگ درمانی به صورت رایگان در اختیار هموطنان عزیر خواهد بود .

  برای مشاوره تلفنی سنگ درمانی توسط کارشناسان خبره جواهری بینا می توانید با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمائید …

۲- ۰۵۱۳۷۶۵۸۵۰۰

۰۹۱۵۱۰۰۰۸۰۰

۰۹۱۵۱۰۰۰۳۰۰

تلگرام : @javaheribina_admin
واتساپ: api.whatsapp.com

لینک کانال جواهری بینا:

https://telegram.me/javaheri_bina

شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در مورد این مقاله در بخش دیدگاه این صفحه با ما به اشتراک بگذارید

سنگ یشم

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 18 =

محصولات مرتبط در فروشگاه