Telegram support Whatsapp support
مروارید

همه چیز در مورد گوهر گران قیمت و با ارزش مروارید

مروارید Pearl گوهری است درخشان و سخت که در صدف انواعی از نرم‌تنان دو کفه‌ای به نام صدف مروارید و به ندرت توسط حلزون به وجود می‌آید. فرض می‌شود که نام آن ریشه لاتین داشته و از کلمه پرنا (Perna) نوعی صدف و یا سفارولا (Sphaerula) به معنی کروی شکل گرفته شده باشد. نوع درشت این گوهرسنگ را دُر نیز می‌گویند و دُردانه به معنی دانه مروارید است. دُر يتيم به نوعی گفته می‌شود که خودش تنها در صدف باشد.

مروارید

سنگ مروارید pearl

سنگ مروارید دارای سختی ۳ تا ۴ است. فرم شکستگی صدفی یا پولکی شکل و اساسا بدون کلیواژ می‌باشد. شكل این گوهر اغلب نزدیک به کره است ولی به شکل های گلابی، دکمه‌ای و نامنظم هم دیده می‌شود.

مروارید

سنگ مروارید در باور های باستانی

سنگ مروارید از زمان های بسیار قدیم مورد شناخت بوده است. اصل این سنگ مدت ها مجهول بود. برخی آن را قطرات اشک فرشتگان و پاره‌ای اشک ونوس می‌دانستند و بعضی هم آن را به مناسبت درخشش خاصی که دارد از ذرات مادی سپیده دم می‌پنداشتند. برای مردمان باستان، دریا همواره پهنای پر رمز و راز است که با جانوران افسانه‌ای، و داستان‌های حیرت انگیز گره خورده است. داستان‌های دل انگیز سندباد، دریانورد پرآوازه ایرانی اهل بندر سیراف در ایران و مخترع سكان، نقطه اوج چنین قصه پردازی هایی است که بیشتر آن ها درون مایه‌ای از واقعیت در خود نهفته دارند.

مروارید

سنگ مروارید چگونه به وجود می‌آید

در گذشته مردم بر این باور بودند که این گوهر از باران است. ولی حقیقت این است هنگامی که یک جسم خارجی بدن و جبه صدف دو کفه‌ای آب شور (Mollusco) یا آب شیرین (Mussels) قرار گیرد، جانور کم کم ماده آهکی که به مادر مروارید  (Mother Of Pearl) که نوعی کربنات کلسیم بوده به دور آن ذره ترشح و به فرم لایه ای آراگونیت متبلور شده و به مرور زمان دانه این گوهر پدید می آید.

مروارید

انواع رنگ مروارید

این سنگ در رنگ های صورتی، نقره‌ای، قهوه‌ای یا کرم و شیری، طلایی، سبز، آبی و سیاه دیده می‌شود. به دلیل آلی بودن ماده کنچیولین رنگ آن می‌تواند به آسانی تغییر یابد مخصوصا وقتی آب موجود در بلور خود را از دست بدهد. این پدیده باعث کاهش دوام آن می‌شود که در این صورت گوهر ما ابتدا بی جلا و مات سپس ترک خورده و در آخر پوسته پوسته می‌شود.

مروارید

درخشش مروارید از چیست؟

درخشش گوهر مروارید توسط ورقه های نازک آراگونیت و پوسته‌های کنچیولین که نزدیکی سطح خارجی آن قرار گرفته است تولید می‌شود. به این پدیدها اورینت (Orient) می‌گویند. در این ساختار شکست پرتوهای نور و تداخل آنها با یکدیگر باعث تولید رنگ های قوس و قزحی بر روی سطح شده که به آن پدیده ایریدسنس گفته می‌شود.

آن ها بسته به نوع شکل پخش شدن ماده کنچیولین روی آن ها، نوع جانور نرم تن و آب موجود در دریا می‌توانند به صورت لکه یا منظم دیده شوند. برخی حلزون ها، مخصوصا حلزون استرومبوس گیگاس می توانند دُردانه ای تولید کنند که درخشش ابریشمی داشته و از نظر تجاری ارزشی ندارد.

مشاوره تلفنی سنگ درمانی

 مشاوران سنگ درمانی جواهری بینا 

 با بهره گیری از علوم روز دنیا، آیات و روایات مذهبی و اطلاعات کارشناسی خود به عنوان یک راه حل جدید و مناسب در حوزه خدمات مشاوره سنگ درمانی به صورت رایگان در اختیار هموطنان عزیر خواهد بود .

  برای مشاوره تلفنی سنگ درمانی توسط کارشناسان خبره جواهری بینا می توانید با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمائید …

۲- ۰۵۱۳۷۶۵۸۵۰۰

۰۹۱۵۱۰۰۰۸۰۰

۰۹۱۵۱۰۰۰۳۰۰

تلگرام : @javaheribina_admin
واتساپ: api.whatsapp.com

لینک کانال جواهری بینا:

https://telegram.me/javaheri_bina

شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در مورد این مقاله در بخش دیدگاه این صفحه با ما به اشتراک بگذارید

مروارید

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (2 امتیاز, میانگین: 5٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 6 =

محصولات مرتبط در فروشگاه