Telegram support Whatsapp support
مشهد جزء سرمايه دار ترين مراكز در خاورميانه

مشهد جزء سرمایه دار ترین مراکز در خاورمیانه

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: مشهد دارای ظرفیت های بسیار بالایی در این حوزه است و مورد علاقه بسیاری از سرمایه گذاران است به گونه ای که می توان گفت مشهد یکی از سرمایه دار ترین مراکز در ایران و حتی در خاورمیانه است.

دکتر بهمن نامور مطلق در مراسم گشایش دومین نمایشگاه سوغات زیارت در هتل میثاق مشهد با اشاره به ظرفیت های بازار مشهد در حوزه صنایع دستی، سوغات و هدیه سفر افزود: زمانی که صحبت از اجرای طرح ملی سوغات زیارت در مشهد شد در همان روزهای اول برخی ها معتقد بودند این کار غیر ممکن است و می گفتند محال است بتوان بازار مشهد را از وضعیتی که اکنون دارد و وجود کالاهای چینی و قاچاق پاکسازی کرد اما کنون شاهد انی هستیم که تحولات سیار مناسبی در این خصوص صورت گرفته و امیدواری هایی در این زمینه افزایش یافته است.

وی گفت: با تلاش همکاران مان در معاونت صنایع دستی و هم چنین همت اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی انی طرح درپایتخت معنوی ایران آغاز و خوشبختانه در حال حاضر شاهد برگزاری دومین نمایشگاه سوغات زیارت در این شهر هستیم.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: همه باید از این بازار و فضایی که به وجود آمده پاسداری کنیم و با یک عزم جدی نسبت به پاکسازی کالاهای قاچاق و چینی در بازار اقدام کنیم.

نامور مطلق گفت: اگر در مشهد موفق نشویم در هیچ بازاری موفق نخواهیم شد اما اگر در بازار مشهد به موفقیت در حوزه سوغات زیارت دست یابیم آن وقت است که در دیگر بازارها اعم از بازارهای داخلی و خارجی موفق خواهیم بود.

وی گفت: آنچه که باعث امضاء برجام شده است نه موضوعات نظامی و نه موضوع نفت است بلکه در برجام توجه به بازارهای ایران است و اکنون هم شاهدیم که رقابت بر سر بازارهای ایران است و هیئت های اقتصادی کشورهای مختلف به ایران سفر می کنند.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی گفت: در هر حال بازار مشهد دارای یک ظرفیت بسیار بالایی است و در ماه های آینده اعضاء متخصص برای بازاریابی به مشهد سفر خواهند کرد تا شاهد رونق و توسعه سوغات زیارت در این کلانشهر باشیم.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به برگزاری اجلاس جهانی صنایع دستی در چهارم مهرماه امسال و نیز تلاش برای ثبت مشهد به عنوان شهر جهانی سنگ های قیمتی خاطر نشان کرد: این اتفاقات بسیار خوبی است و در حال حاضر شاهد فعال ترین دیپلماسی صنایع دستی در کشور هستیم.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + شانزده =

محصولات مرتبط در فروشگاه