Telegram support Whatsapp support
عکس تسبیح

َذکر استغفرالله و خواص برکات شگفت انگیز آن

آشنایی با ذکر استغفرالله

ذکر استغفرالله یکی از دعاهایی است که بسیار ساده و در عین حال قدرتمند است. استغفرالله به معنی (طلب آمرزش از خداوند) است. پیامبر اکرم (ص) حداقل 100 بار در روز این ذکر را تلاوت میکردند. در ادامه با مجله جواهری بینا همراه باشید تا با فضائل خواندن این دعای ساده و زیبا بیشتر آشنا شویم.

استغفرالله یکی از محبوب ترین ذکر هااست که برای آمرزش گناهان، توبه استغفار بسیار مجرب است همچنین گفتن آن ثواب بسیار زیادی دارد.

برای گفتن ذکر های مفید میتوانید از تسبیح های جواهری دیدن کنید.

خواص و فواید گفتن ذکر استغفرالله

1. ایجاد آرامش در شخص:

یکی از راه های رسیدن به آرامش در زندگی رهایی از غم و مشکلات است با توجه به اینکه این ذکر سبب گشایش مشکلات و باز شدن گره های زندگی میشود  هر زمان که دچار پریشانی شدید می شوید شروع به گفتن ذکر استغفرالله کنید زیرا این ذکر دروازه آرامش و خوشبختی است.

 

برای مشاهده انواع تسبیح ها کلیک کنید

تسبیح

تسبیح عقیق یمنی کبود ۳۳ دانه ای لاکچری بسیارشفاف _کد:۲۱۰۹۳

 

خواص ذکر استغفار از دیدگاه پیامبران و امامان

رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمودند: “اگر کسی دائماً به دنبال بخشش (از جانب خداوند) باشد، خداوند راهی برای خروج از هر پریشانی و رهایی از هر اضطرابی برای او قرار می دهد و از آنجا که انتظار ندارد، برای او رزق و روزی می گذارد.”

در جای دیگری گفته شده است: “کسی که (به طور منظم) استغفار می گوید، یعنی مرتباً به خاطر گناهان مرتکب شده توسط خداوند تبارک و تعالی راهی برای فقر و دشواری ها خواهد گشود. همه غم و اندوه و سختی ها برطرف خواهد شد و در جای خود سعادت و رضایتمندی اعطا خواهد شد.”

تسبیح شامقصود

تسبیح شامقصود ۱۰۱ دانه ای افغان درجه یک _کد:۲۱۲۵۰

 

2. افزایش رزق روزی

آثار بعضی از گناهان باعث کم شدن رزق روزی و تنگ دستی میشود پس توبه استغفار از تنگ دستی، فقر و کم شدن رزق روزی جلوگیری میکند.

اِستَغفروا ربَّکم اِنَّه کانَ غَفّاراً یرسِلِ السَّماءَ علیکُم مِدراراً ویمدِدکُم بِاَموال وبنین وَیجعَل لَکُم جَنّاتٍ ویجعَل لکم اَنهاراً؛ از پروردگار خود آمرزش بخواهید که او بسیار آمرزنده است؛ تا باران های مفید و پر برکت را از آسمان بر شما پیوسته دارد و شما را با مال بسیار و فرزندان متعدّد یاری رساند و باغ های خرّم و نهرهای جاری به شما عطا فرماید. (نوح، 10- 12)

 

3. اجابت دعا

وَإِلَی ثَمُودَ أَخَاهُمْ صَالِحًا قَالَ یَا قَوْمِ اعْبُدُوا اللَّهَ مَا لَکُمْ مِنْ إِلَهٍ غَیْرُهُ هُوَ أَنْشَأَکُمْ مِنَ الأرْضِ وَاسْتَعْمَرَکُمْ فِیهَا فَاسْتَغْفِرُوهُ ثُمَّ تُوبُوا إِلَیْهِ إِنَّ رَبِّی قَرِیبٌ مُجِیبٌ (هود، آیه 61)

و باز ما به سوی قوم ثمود برادرشان صالح را به رسالت فرستادیم، صالح به قوم خود گفت:ای قوم، خدای یگانه را که شما را جز او خدایی نیست پرستش کنید، او خدایی است که شما را از زمین بیافرید و برای عمارت و آباد ساختن آن برگماشت، پس شما از خدای خود آمرزش طلبید و به درگاه او توبه کنید که البته خدای من (به همه) نزدیک است و شنونده و اجابت کننده است.

 

 

4. نزول باران و رحمت خداوند

یکی دیگر از اثرات بد گناهان بندگان در هر جایی قحطی و خشکسالی است و پیام هایی وجود دارد که نشان میدهد اگر بندگان از گناهانی که انجام داده اند توبه کنند باعث باز شدن در های رحمت میشود.

 

خواص معنوی دیگر ذکر استغفرالله

  • باز کردن درهای رحمت رزق روزی و علم دانش
  • پاک کردن نگرانی های دنیوی از ذهن
  • دفع آسیب
  • تسهیل در کارها
  • پذیرفته شدن توبه

 

 

فروشگاه جواهری بینا اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی نقره در ایران میباشد.

0915-1000-800

همچنین میتوانید با فالو کردن پیج جواهری بینا از جدید ترین تخفیفات با خبر شوید.

https://www.instagram.com/javaheri_bina

شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود در مورد این مقاله را در قسمت دیدگاه این صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

برای مشاوره و خرید هرچه بهتر از اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی جواهرات نقره به سایت جواهری بینا مراجعه کنید.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (3 امتیاز, میانگین: 3٫67 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 8 =

محصولات مرتبط در فروشگاه