Telegram support Whatsapp support

چگونه کمتر گرسنه شویم؟؟

چگونه کمتر گرسنه شویم؟؟

با خوردن غذاهای با فیبر زیاد، قند خون در سطح ثابتی حفظ می‌شود و کم‌تر گرسنه می‌شویم.

۵۸۰

وقتی غذاهایی که فیبر زیادی دارند و آب زیادی جذب می‌کنند را می‌خوریم، بعد از حل شدن در دستگاه گوارشی، به صورت نوعی ژل در روده درمی‌آیند.این ژل، پردازش کربوهیدرات‌ها در بدن را بهبود می‌بخشد و تولید انسولین را از طریق کاهش جذب گلوکز، کم‌تر می‌کند. در واقع با خوردن غذاهای با فیبر زیاد، قند خون در سطح ثابتی حفظ می‌شود و کم‌تر گرسنه می‌شویم.

دانه چیا می‌تواند تا ۱۲ برابر وزن خودش آب جذب کند. این دانه‌ها هیچ عطر و طعم قابل تشخیصی ندارند و می‌توان حجم زیادی از آن‌ها را داخل وعده‌های غذایی یا میان‌وعده‌ها ریخت، بدون این‌که طعم غذاها تغییری کند. دانه چیا، حدود ۸ برابر بیشتر از ماهی سالمون، امگا ۳ دارد و سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است.
خیلی از مردم به‌خاطر حالت لزج بامیه، علاقه‌ای به بامیه ندارند اما می‌توان از این خوراکی به‌صورت خورش یا سوپ استفاده کرد. بامیه سرشار از ویتامین A و B۶ و C، فولات، آهن، منیزیم و کلسیم است. وقتی بامیه بخورید، تا چندین ساعت گرسنه نمی‌شوید.
گلابی، میوه‌ای است که پکتین بیشتری حتی نسبت به سیب دارد. پکتین، نوعی فیبر جذب‌کننده آب است که کمک می‌کند تا کم‌تر احساس گرسنگی به شما دست دهد. پوست گلابی هم سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که برای جلوگیری از سرطان مفید است.
پرتقال هم فیبر جذب‌کننده آب زیادی دارد. پکتین پرتقال، خیلی احساس سیری به انسان‌ها می‌دهد. در ضمن لایه سفید روی گوشت پرتقال را اصلا دور نریزید و سعی کنید آن را بخورید، چون هم ویتامین C زیادی دارد و هم پکتین زیادی.

منبع:سلامت نیوز

۱۲۱انگشتر عقیق یمنی مردانه
اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

محصولات مرتبط در فروشگاه