Telegram support Whatsapp support
یاقوت کبود سنت ادوارد

یاقوت کبود سنت ادوارد

یاقوت کبود سنت ادوارد

یاقوت کبود سنت ادوارد در حال حاضر بر روی همان تاجی قرار دارد که یاقوت استوارت نصب شده است. این سنگ نیز همچون یاقوت استوارت از پیشینه طولانی برخوردار است. این یاقوت کبود اول بر روی انگشتر سلطنتی شخصی به نام ادوارد نصب شده بود که در سال ۱۰۴۲ بعد از میلاد تاج گذاری کرد.

این گوهر تنها به سبب رنگ خارق العاده و شفافیت آن مورد توجه نیست، بلکه افسانه عجیب پشت این گوهر بر جذابیت آن افزوده است. افسانه ها ذکر کرده اند که ادوارد احترام بسیار زیادی برای سنت جرج قائل بود. روزی وی با یک گدا اهل وست مینیستر روبرو شد. وی تمام پول خود و همچنین این انگشتر را به گدا داد. مدتی بعد دو زوار انگلیسی در راه خود به سوریه گرفتار طوفان شدند.

 

saint-edward

ناگهان در مقابل آنها نوری پدیدار گشت و مرد کهن سالی با دو شمع ظاهر شد. مرد کهنسال آنها را برای رهایی از آن وضعیت راهنمایی و به آنها غذا و آب داد. روز بعد که آن دو زوار قصد ترک آن مکان را داشتند، مرد کهنسال به آنها گفت که نامش جان اونجلیس است و به آنها انگشتری داد و گفت که این انگشتر را به ادوارد برگردانند.

مرد کهنسال با آنها خداحافظی کرد. جان به آنها گفت که وی ادوارد را ۶ ماه دیگر در بهشت ملاقات خواهد کرد. زوار به انگلستان برگشتند. آنها انگشتر و پیام را به ادوارد رساندند. ادوارد انگشتر را شناخت و خود را برای مرگ آماده ساخت. ادوارد پس از ۶ ماه درگذشت و در وست مینیستر به همراه انگشتر در انگشتش دفن شد. بر طبق افسانه ها، پس از گذشت قرن ها در قرن بیستم وی را نبش قبر کردند و انگشتر را به پادشاه وقت آن زمان اهدا نمودند.

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − یک =

محصولات مرتبط در فروشگاه