Telegram support Whatsapp support
سنگ ماه تولد جواهری بینا

سنگ ماه تولد مخصوص هر ماه چیست؟ ماه آبان یا ماه نوامبر

سنگ ماه تولد توپاز سنگ ماه تولد آبان و یا نوامبر است. سنگ ماه تولد توپاز سنگ قیمتی رایج در ماه نوامبر است که در انواع رنگ های زرد رنگ وجود دارد. نام توپاز از نام یونانی برای جزیره سنت جان واقع در دریای سرخ، توپازیوس گرفته شده است. این به دلیل این است که در آنجا سنگ های زرد بسیار یافت می شده است ولی احتمالا همه آنها توپاز نبودند.

سنگ ماه تولد توپاز مانند بسیاری از جواهرات رنگ زرد روشن خود را از ناخالصی ها می گیرد. به صورت خالص، توپاز بی رنگ است اما می تواند انواع مختلفی از رنگ را به خود بخشد و وابسته به ناخالصی های خاصی باشد.

 

انگشتر توپاز جواهری بینا

 

تعداد زیادی از سنگ ماه تولد توپاز در جهان از برزیل سرچشمه می گیرد، اما در استرالیا، روسیه، سریلانکا، هند، پاکستان، نیجریه، مکزیک، آلمان و ایالات متحده نیز تولید می شود. اگرچه توپاز در هزاران سال به اشکال مختلف مورد استفاده قرار گرفته است، اما این اصطلاح به طور گسترده ای برای هر گوهر زرد مورد استفاده قرار می گرفت به همین دلیل بیشتر اشارات به توپاز در طول تاریخ می تواند سنگ های دیگری هم باشد.

اگر می خواهید آنطور که افسانه ها می گویند سحر و جادو را باطل کنید و همزمان حس بیناییتان را هم تقویت کنید، از سنگ ماه تولد توپاز استفاده کنید.

انگشتر توپاز جواهری بینا

 

خواص سنگ ماه تولد توپاز

یونانیان باستان معتقد بودند این سنگ ماه تولد قدرت را افزایش می دهد و همچنین باعث می شود دارنده اش در مواقع اضطراری نامرئی شود. همچنین در مجاورت غذا یا نوشیدنی زهرآلود تغییر رنگ می دهد. سنگ ماه تولد توپاز سنگ سختی است که مانند الماس تنها با یک ضربه شدید دو نیم می شود در نتیجه باید در برابر ضربه از آن محافظت شود.

توپاز رنگ های متفاوتی دارد که توپاز زرد طلایی پررنگ و صورتی با ارزش ترین توپازها هستند، آبی و سبز نیز محبوب هستند. توپاز صورتی طبیعی کمیاب است و بیشتر صورتی های موجود از گرما دادن رنگ زرد پررنگ آن به دست آمده اند.

انگشتر توپاز جواهری بینا

 

بیشتر توپازهای بی رنگ با تابش اشعه و گرما دادن، به رنگ آبی در می آیند که بسیار شبیه آکوامارین استو تشخیص آن به راحتی قابل ممکن نیست. سنگ ماه تولد توپاز قهوه ای، زرد، نارنجی، شرابی، قرمز و صورتی در برزیل و سریلانکا یافت می شوند. توپاز صورتی در پاکستان و روسیه استخراج می شود.

توپاز بی رنگ که طی فرایندی به آبی تبدیل می شود در برزیل، سریلانکا، نیجریه و چین یافت می شود. سنگ ماه تولد توپاز پتانسیل های معنوی را تقویت کرده، هوش و خلاقیت را افزایش می دهد و به فرد هوشی می دهد که باعث ثروت می شود.

ادامه خواص سنگ ماه تولد توپاز

توپاز آبی ارتعاشات شاد، آرام و تسکین دهنده اش به متعادل کردن عواطف کمک می کند، خلاقیت، خودبیانگری و درک روان بینی را افزایش می دهد. توپاز شفاف: ارتباط با گونه های غیر انسانی را فراهم می کند. توپاز زرد طلایی که خورشید بر آن مسلط است، فراوانی به بار می اورد، برنامه ریزی عملی و معقولی را پرورش می دهد.

توپاز سبز به فرد کمک می کند تا افکار انتقام جویانه را از خود دور کند. سنگ ماه تولد توپاز به رنگ قهوه ای یا قهوه ای مایل به قرمز عقل سلیم و قوه تشخیص را تقویت کرده و به فرد کمک می کند تا تردید و بخصوص عدم اعتماد بنفس را کنار بگذارد.

انگشتر توپاز جواهری بینا

 

به ویژه برای کسانی مفید است که به کائنات اعتماد نمی کنند. توپاز صورتی درستی، صداقت و گشاده رویی را تقویت می کند. توپاز سفید: ذهن را برای تمرکز فکری بهتر آماده می کند، تأثیری شبیه کهربا دارد اما قدرتش کمتر از کهربا است.

 

خواص درمانی سنگ ماه تولد توپاز

توپاز مانند کوارتز سنگ قدرتمندی است، آرامش بخش است و احساسات را متعادل می کند، تنش را آزاد کرده و شادی می آورد. متابولیسم و گوارش را تحریک کرده، گیرنده های چشایی زبان را تقویت و خونریزی را متوقف می کند. به درمان نقرس، اختلالات جریان خون، خونریزی، ترمیم بافت، سل، سیستم غدد کمک می کند.

توپاز آبی خلاقیت هنری را افزایش داده، غده تیروئید را تقویت کرده، سوخت و ساز را بالا می برد و برای کاهش وزن مفید است.

تسبیح توپاز جواهری بینا

توپاز زرد بداخلاقی را خنثی کرده و کج خلقی ناشی از بی خوابی را آرام می کند، این رنگ بدن را سم زدایی کرده و به ترمیم بافت کمک می کند. سنگ ماه تولد توپاز فرد را بخصوص در برابر حسادت، توطئه، بیماری، جراحت، مرگ ناگهانی، جادوگری و جنون محافظت می کند. اگر در کنار طلا و در دست چپ قرار گیرد، تأثیر بیشتری دارد.

وقتی همراه فرد باشد، افسردگی، ترس، خشم، طمع، جنون و همه احساسات مخرب را رها می سازد. اگر در خانه قرار داده شود خانه را از آتش و سانحه در امان می دارد. وقتی زیر بالش قرار داده شود یا هنگام خواب همراه فرد باشد از دیدن کابوس و راه رفتن در خوابجلوگیری می کند. توپاز طلایی روی چاکرای دوم یا خاجی مؤثر است در حالیکه توپاز سفید روی همه چاکراها و توپاز آبی روی چاکرای پنجم یا گلو مؤثر است.

دسته بندی مواد معدنی سیلیکات
فرمول شیمیایی Al2SiO4(F,OH)2
ساختار کرسیتالی اورتورهومیک
رنگ در صورت عدم وجود ناخالصی ، زرد ، آبی ، قهوه ای ، خاکستری ، صورتی ، صورتی مایل به قرمز ، نارنجی ، بی رنگ
سختی 8
درخشش شیشه ای
رگه سفید
وزن مخصوص 3.49 تا 3.57

 

مشاوره تلفنی سنگ درمانی

 مشاوران سنگ درمانی جواهری بینا 

 با بهره گیری از علوم روز دنیا، آیات و روایات مذهبی و اطلاعات کارشناسی خود به عنوان یک راه حل جدید و مناسب در حوزه خدمات مشاوره سنگ درمانی به صورت رایگان در اختیار هموطنان عزیر خواهد بود .

  برای مشاوره تلفنی سنگ درمانی توسط کارشناسان خبره جواهری بینا می توانید با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمائید …

۲- ۰۵۱۳۷۶۵۸۵۰۰

۰۹۱۵۱۰۰۰۸۰۰

۰۹۱۵۱۰۰۰۳۰۰

تلگرام : @javaheribina_admin
واتساپ: api.whatsapp.com

لینک کانال جواهری بینا:

https://telegram.me/javaheri_bina

برای دیدن سنگ ماه تولد مخصوص ماه های دیگر می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

سنگ ماه تولد جواهری بینا

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 10 =

محصولات مرتبط در فروشگاه