Telegram support Whatsapp support
سنگ ماه تولد

سنگ ماه تولد خود و تاریخچه آن را بهتر بشناسیم

سنگ ماه تولد و رنگ های زنده آن ها مدت هاست که راهی برای اتصال ماه تولد شما با سنگ های قیمتی نادر و منحصر به فرد است.

شما می توانید در مورد سنگ ماه تولد خود بیشتر بدانید!

سنگ ماه تولد و رنگ های زنده آن ها مدت هاست که راهی برای اتصال ماه تولد شما با سنگ های قیمتی نادر و منحصر به فرد است. آن ها می توانند یک هدیه معنی دار برای مادر یک دوست، همسر یا یک عضو خانواده در یک مناسبت خاص باشند.

اگر شما می خواهید یک سنگ ماه تولد را خریداری کنید یا اینکه می خواهید رنگ های سنگ قیمتی تولد را که با هر ماهی مطابقت دارد بشناسید، حتما این مقاله را دنبال کنید. ما ریشه این سنگ ها و نحوه استفاده از آن ها را بیان خواهیم کرد و سنگ تولد را برای هر ماه شرح می دهیم و نمودارهای زیادی برای آن داریم. آن ها سنگ های عالی برای حلقه، گردنبند، گوشواره، دستبند و موارد دیگر هستند.

سنگ ماه تولد

تاریخچه سنگ ماه تولد

سنگ ماه تولد سنگ های قیمتی هستند که مربوط به ماه تولد هر شخصی است. برای شروع کار، در اینجا لیست هر سنگ تولد بر اساس ماه آمده است.

سنگ ماه ژانویه : گارنت

سنگ ماه فوریه : آمتیست

سنگ ماه مارس : آکوامارین

سنگ ماه آوریل : الماس

سنگ ماه مه : زمرد

سنگ ماه ژوئن : مروارید یا الکساندریت

سنگ ماه جولای : یاقوت

سنگ ماه اوت : زبرجد

سنگ ماه سپتامبر : یاقوت کبود

سنگ ماه اکتبر : تورمالین یا اوپال

سنگ ماه نوامبر : توپاز یا سیترین

سنگ ماه دسامبر : تانزانیت ، زیرکن یا فیروزه

به نظر می رسد که منبع سنگ ماه تولد کتاب مقدس است و می توان آن را در کتاب Exodus وابسته به کتاب مقدس پیدا کرد. ابتدای آن بیانگر سینه ریزی با 12 سنگ ساخته شده برای دوازده قبیله اسرائیل در آن زمان بوده است. این سینه ریز خاص با سنگ های زیر تزئین شده بود: زمرد، یاقوت کبود، الماس، توپاز، کاربونک، ساردیوس، عقیق، لیجر، آمتیست، اونیکس، جاسپر و بریل.

“دوازده سنگ وجود داشت، هر کدام برای یکی از نام های پسران اسرائیل ، هر یک مانند یک مهر و موم به نام یکی از دوازده قبیله حک شده بود”

سنگ ماه تولد

سنگ ماه تولد

چگونه این سنگ های سینه ریز به سنگ ماه تولد که امروزه همه آن ها را می شناسیم تبدیل شده است؟ به سراغ دو دانشمند، فلاویوس یوسف و سنت در قرن اول و پنجم میلادی می رویم. جروم ، با پیوند 12 سنگ قیمتی و 12 زودیاک ساخته شده است. در ابتدا فکر می کردند که هر شخص باید تمام 12 سنگ ماه تولد را در اختیار داشته باشد و در هر ماه سنگ مربوط به آن را استفاده کند.

این تغییری که اکنون در خصوص سنگ ماه تولد می بینیم در قرن هجدهم و در لهستان به وجود آمد که به موجب آن سنگ های قیمتی ماه تولد مخصوص هر شخصی به فروش می رسید. در سال 1912، انجمن ملی جواهر فروشی این عمل را در ایالات متحده ترویج داد. این دوازده سنگ ماه تولد از آن زمان تاکنون تقریبا تغییری نکرده است، البته چند شرکت سعی در جلب سنگ های ماه تولد برای افزایش فروش خود داشته اند.

آیا سنگ ماه تولد سنگ های قیمتی و یا سنگ های معدنی هستند؟

برای اینکه از نظر فنی یک ماده معدنی باشد، باید این پنج مورد را رعایت کند. این ماده باید به صورت طبیعی (نه ساخته دست انسان)، معدنی، جامد، با یک ترکیب شیمیایی تعریف شده و با یک ساختار داخلی ایجاد شده باشد.

بسیاری از سنگ های ماه تولد که در بالا ذکر شده سنگ های قیمتی هستند که از لحاظ فنی به عنوان مواد معدنی طبقه بندی می شوند. مثلا یک مروارید به عنوان ماده معدنی طبقه بندی نمی شود زیرا از نظر ماده معدنی نیست، و در داخل یک صدف تولید می شود. همچنین، اوپال در برخی موارد می تواند به دو صورت ارگانیک یا غیر ارگانیک باشد که مدل غیر ارگانیک جز مواد معدنی محسوب نمی شود.

سنگ ماه تولد

آنچه که به عنوان سنگ قیمتی تعریف می شود اصطلاح عمومی تری است که عمدتاً در صنعت جواهرات برای نشان دادن سنگ قیمتی که برش داده شده، جلا داده شده و در جواهرات به کار رفته است می باشد. این سنگ را می توان از مواد معدنی مانند الماس یا زمرد یا مواد دیگری مانند کهربا یا مروارید ساخت.

به دنبال این مقاله، مقاله هایی برای آشنایی بیشتر با سنگ ماه تولد هر شخص خواهیم داشت. برای اینکه در مورد سنگ ماه تولد خود بیشتر بدانید ما را در مقاله های آینده دنبال کنید.

 

مشاوره تلفنی سنگ درمانی

 مشاوران سنگ درمانی جواهری بینا 

 با بهره گیری از علوم روز دنیا، آیات و روایات مذهبی و اطلاعات کارشناسی خود به عنوان یک راه حل جدید و مناسب در حوزه خدمات مشاوره سنگ درمانی به صورت رایگان در اختیار هموطنان عزیر خواهد بود .

  برای مشاوره تلفنی سنگ درمانی توسط کارشناسان خبره جواهری بینا می توانید با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمائید …

۲- ۰۵۱۳۷۶۵۸۵۰۰

۰۹۱۵۱۰۰۰۸۰۰

۰۹۱۵۱۰۰۰۳۰۰

تلگرام : @javaheribina_admin
واتساپ: api.whatsapp.com

لینک کانال جواهری بینا:

https://telegram.me/javaheribina_admin

برای دیدن سنگ ماه تولد مخصوص ماه های خود می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

سنگ ماه تولد

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

محصولات مرتبط در فروشگاه