Telegram support Whatsapp support
انگشتر

انگشتر هایی که برای شما شانس می آورد;از دیدگاه پیامبر و امامان

در این مطلب احادیث و روایاتی از امامان و ائمه اطهار در خصوص نگین انگشتر هایی آورده شده است که برای شما خوش یمن می باشد.

احادیث و روایات زیر در خصوص «انواع نگین انگشتر» از کتاب مکارم الاخلاق نقل شده است: حسین بن عبدالله گفت: از پیامبر(ص) پرسیدم: آیا می‌توان نگین سنگ زمرد به دست نمود؟

فرمود: بله، ولی باید در وقت وضو گرفتن آن را از دست بیرون آورد.

انگشتر زمرد

روایاتی در مورد انگشتر عقیق از امامان

احمد بن محمد گفت: امام (ع) را که انگشتری عقیق در دست داشت دیدم و بعد از آن امام حلقه خود را از دست بیرون آورد و در دست من گذاشت و فرمود: نظر تو در مورد این چیست؟ گفتم: خیلی خوب است.

و سپس فرمودند: از آن هنگامی که این حلقه را به انگشت نموده‌ام نعمت های زیادی از طرف خدا به من رسیده است، آن را دوست دارم و هنگامی که می‌خواهم وضو بگیرم آن را از دست خود بیرون می‌آورم، یک شب که طواف می‌نمودم آن را از انگشت خود بیرون آوردم و ناخداگاه از دستم افتاد، بر روی زمین به دنبال آن بودم که فردی نزد من آمد و گفت: دنبال چه هستی؟ گفتم: انگشترم افتاده است. آن مرد دست خود را به طرف زمین برد و انگشتر را برای من یافت.

انگشتر عقیق

روایاتی در مورد انگشتر یاقوت و عقیق

پیامبر(ص) فرمود: در دست نمودن انگشتر یاقوت باعث از بین رفتن فقر می‌شود، و فردی که انگشتر عقیق به دست نماید امید است که عاقبت به خیر شود. معاذ از امام علی(ع) روایت کرده که ایشان فرمودند: فردی که حلقه عقیق در دست خود نماید خدا عاقبت او را با امن و ایمان به پایان می‌رساند.

از امام صادق(ع) روایت است که ایشان فرمود: حلقه عقیق به انگشت نمایید که عقیق اولین کوهی است که به ربوبیت خداوند و نبوت پیامبر (ص) و وصایت امام علی (ع) اقرار نموده و آن کوهی است که خداوند عزّ و جل با موسی(ع) گفتگو کرد و فردی که با انگشتر عقیق نماز بخواند پاداش وی چهل برابر کسی می شود که حلقه، به غیر از آن به دست کند.

انگشتر یاقوت

روایتی دیگر از امام صادق در مورد انگشتر عقیق

سلیمان گفت: با امام صادق(ع) در خانه منصور بودیم، مردی که شلاق خورده بود به داخل خانه آمد. امام (ع) فرمود: ای سلیمان, به نگین انگشتر او نگاهی بیانداز. گفتم: ای پسر رسول خدا نگین انگشترش نگینی غیر از عقیق است، سپس فرمودند: ای سلیمان اگر نگین انگشترش جنس عقیق بود تازیانه نمی‌خورد.

گفتم: ای پسر رسول خدا بیشتر توضیح دهید، فرمودند: نگین عقیق نسبت به صدمه دیدن امنیت می‌دهد. سپس فرمودند خداوند عزّ و جل، دوست می‌دارد دستی که به سوی ایشان برای دعا بالا می‌آید انگشتری عقیق بر آن باشد, خیلی عجیب است کسی که به دست خود انگشتر عقیق داشته باشد و دینار و درهم‌هایی نداشته باشد.

سپس فرمودند: عقیق نگهبانی در برابر بلاست. آن امان از فقر است. امام صادق(ع) فرمود: هر کس حلقه نقره با نگین عقیق به دست کند فقیر نمی‌شود و چیزی جز خیر به او نمی‌رسد. امام علی(ع) فرمود: حلقه عقیق به انگشت نمایید که برای شما بسیار مبارک است و از هر بلایی در امنیت خواهید بود.

امام صادق(ع) فرمود: مردی نزد پیامبر(ص) شکایتی آورد که راهزن به او حمله کرده است. ایشان فرمود: مگر حلقه عقیق به انگشت نداشتی؟ این نگین هر کسی را از بدی نگاه می‌دارد. امام باقر(ع) فرمود: کسی که حلقه عقیق به انگشت کند زمانی که این حلقه در دست اوست نیکی به او روی می‌آورد و از طرف خدا نگهبان او خواهد بود.

عبدالرحمن قصیر  گفت: حاکم به دنبال مردی از آل علی(ع) فرستاد، امام صادق(ع) متوجه شد و فرمود: انگشتری عقیق برای او بفرستید، سپس حلقه را فرستادند و سختی به او نرسید.

انگشتر عقیق

روایاتی در مورد انگشتر فیروزه

عبدالمومن انصاری گفت: از امام صادق(ع) شنیدم که فرمود: دستی که انگشتر فیروزه به انگشت داشته باشد به فقر دچار نمی‌شود. علی بن مهزیار گفت: به نزد امام کاظم(ع) آمدم، انگشتری فیروزه به انگشت ایشان دیدم که بر آن «الله الملک» نوشته بود، در حالی که به حلقه نگاه می‌کردم امام(ع) فرمود: به چه نگاه می‌کنی؟

این سنگی است که جبرییل(ع) برای پیامبر(ص) از بهشت آورده و پیامبر(ص) آن را به امام علی (ع) بخشید و تو می‌دانی که اسم این نگین چیست؟ گفتم: فیروزه است. فرمود: این اسم فارسی است و می‌دانی اسم عربی آن چیست: گفتم: خیر فرمودند: ظفر است.

انگشتر

روایاتی در مورد سایر نگین های انگشتر

امام علی(ع) فرمود: انگشتر یمنی جزع را به انگشت کنید که حیله شیطان را از شما دور می کند. پیامبر(ص) فرمود: انگشتر زبرجد را به انگشت کنید که تمام سختی ها را از شما دور می کند.

انگشتر

همچنین ایشان فرمود: انگشتر زمرد، فقر را می‌برد. و همچنین فرمودند: کسی که انگشتر یاقوت زرد را به انگشتر خود کند دچار فقر نمی‌گردد.

انگشتر

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =

محصولات مرتبط در فروشگاه