Telegram support Whatsapp support
نقره

نقره و شناخت کامل نقره فلز گرانبها

نقره و استفاده آن در گذشته

درگذشته های قدیم انسان ها در تلاش بوده اند که از سنگ های قیمتی و مواد معدنی با ارزش در ساخت جواهرات و زیور آلات نقره استفاده کنند. در حال حاضر نقره یکی از جواهرات محبوب و پرطرفدار محسوب می شود و به این دلیل که این فلز به عنوان یک فلز پایه در جواهر سازی به شمار می رود، نسبت به سایر فلزات مورد استفاده در جواهر سازی از لحاظ قیمت، ظاهر و ارزش پیشی گرفته است و منافع و خواص بی شمار موجود در این فلز آن را به یک فلز بی نظیر و منحصربه فرد برای جواهرسازی تبدیل کرده است.

نقره از قدیم شناخته شده است و دارای رنگ سفید ملایم بوده و توانایی انعکاس، گرمایی و الکتریسیته و همچنین صیقل کاری و جلای آن از دیگر فلزات بیشتر می باشد.
نقره خالص برای کارهای طلا و نقره کاری بسیار نرم میباشدو به صورت آلیاژ استفاده می شود و به همین منظور 7.7-20% مس به آن نتیجه بهتری داردو در آلیاژهای لحیم آن از روی وکادمیم نیز استفاده میشود.
همه پوشش نقره که در هوا بوجود می آید دارای اهمیت نیست، اما توسط گوگرد هوا و تشکیل لایه سیاه سولفید نقره رنگ آن عوض می شود.نقره در اسید نیتریک به آسانی قابل حل می باشدو توسط سیانیدهای قلیایی خورده می شود.

سکه نقره

خواص نقره برای از بین بردن میکروب ها

به عنوان یک فلز خاص ، نقره دارای خواص بهداشتی و منحصر به فردی است که موجب شده است در طی سالیان دراز در میان فرهنگ های بسیاری استفاده از آن رواج داشته باشد. نقره دارای پیشینه درخشانی است و به عنوان یک عامل ضد میکروبی قوی در مبارزه با عفونت و کمک به پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا، بهبود زخم و سایر بیماری ها به شمار می رود.

همچنین میتوانید برای آشنایی کامل با خواص نقره در مطلب زیر بیشتر بدانید

نقره می تواند به تنظیم حرارت داخلی بدن و گردش خون کمک کند و در بسیاری از مطالعات این نتیجه به اثبات رسیده که استفاده از نقره موجب افزایش انرژی بدن می گردد و به همراه داشتن آن باعث ایجاد تعادل در حالات روحی بدن می گردد.

بهبود گردش خون و به طور کلی تعادل درجه حرارت بدن، و کمک به حفظ نظافت و ایمنی از دیگر خواص طبیعی نقرها به شمار می رود.

این فلز دارای سابقع طولانی در میان آنتی بیوتیک ها و ضدعفونی کننده هاست که در طول تاریخ انسان ها با استفاده از جواهرات ساخته شده توسط نقرها برای دفع عفونت، علائم سرماخوردگی و آنفولانزا و یا هر ویروس و باکتری دیگری استفاده می کردند.
استفاده از این فلز موجب حفظ حالت الاستیکی رگ های خونی موجود در بدن ما می گردد که این خود نقش مهمی را در تشکیل و درمان استخوان و همچنین تعمیر و نگهداری و تعمیر پوست ایفا می کند.

نقره

آشنایی بهتر با نقره

نقره یکی از فراوانترین فلزاتی است که در بسیاری از جاها بدست می آید. گاهی این فلز به صورت جامد یافت می شود. مثلا ” روزی در نروژ یک قطعه نقره جامد به دست آمد که ۷۰۰ کیلو وزن داشت! معمولا” نقره در سنگهای معدنی افت می شود که باید آن را جدا کرد. در این سنگها اغلب نقره با گوگرد همراه است که تشکیل سولفور نقره داده و گاهی هم با سولفور فلزات دیگر همراست که عمده آن مس ـ سرب و ارسنیک می باشد. در آمریکا نقره بیشتر باسرب یافت می شود. مکزیک ـ کانادا و آمریکا مرکز اصلی تولید نقره به شمار می روند. نقره بقدری نرم است که نمی توان آنرا به صورت خلص مورد استفاده قرار داد از این رو با سایر فلزات همواره همراه می شود. سکه های نقره ای دارای ۹۰ درصد نقره و ۱۰ درصد مس است. نقره تمام عیار که از آن جواهر و ظروف نقره می سازند دارای ۹۲/۵ درصد نقره و ۵/۷ در صد مس می باشد

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 امتیاز, میانگین: 5٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − سه =

محصولات مرتبط در فروشگاه