Telegram support Whatsapp support

سنگ درمانی با استفاده از سنگ های گرم و سرد و فواید آن

سنگ درمانی با سنگ گرم نوعی از ماساژ درمانی است. این کار به شما کمک می کند تا عضلات و بافت های نرم آسیب دیده در سراسر بدن شما را شل و راحت کنید.

در طول سنگ درمانی چه اتفاقی می افتد؟

در طی سنگ درمانی با سنگ گرم، سنگ های صاف و گرم روی قسمت های خاصی از بدن شما قرار می گیرند. این سنگ ها معمولاً از بازالت ساخته می شوند که نوعی سنگ آتشفشانی است که گرما را حفظ می کند. طبق اعلام خدمات بهداشتی دانشگاه نیو هامشیر، سنگ های ماساژ داغ که در سنگ درمانی استفاده می شود بین 130 تا 145 درجه گرم می شوند.

سنگ درمانی

سنگ ها ممکن است در این قسمت های بدن قرار داده شوند:

  • در امتداد ستون فقرات
  • روی شکم شما
  • روی سینه
  • روی صورت
  • روی کف دست
  • روی پاها و انگشتان پا

سنگ درمانی گاهی اوقات ممکن است با استفاده از سنگ های گرم باشد زیرا بدن شما را با استفاده از تکنیک های سوئدی مانند: سکته های طولانی، حرکات دایره ای، لرزش، ضربه زدن، ورز دادن ماساژ می دهند.

سنگ درمانی

گاهی اوقات هم، در هنگام سنگ درمانی از سنگ های سرد نیز استفاده می شود. از سنگ های سرد ممکن است بعد از سنگ های گرم برای آرام کردن هر رگ خونی درگیر و برای تسکین پوست استفاده شود.

فواید سنگ درمانی با سنگ گرم

کلیه ماساژها معمولاً جایگزین داروها قرار می گیرند. آنها در بسیاری از شرایط به یک درمان مکمل محبوب تبدیل می شوند. در اینجا برخی از مزایای سنگ درمانی با استفاده از سنگ گرم را بیان کرده ایم:

1- رفع فشار و درد عضلات

از مدت ها قبل، از گرما برای کاهش فشار خون و درد استفاده می شود. به افزایش جریان خون در ناحیه آسیب دیده کمک می کند. همچنین ممکن است باعث کاهش اسپاسم عضلات و افزایش انعطاف پذیری و دامنه حرکت شود. سرما درمانی به تسکین التهاب کمک می کند. بسته به علائم شما در سنگ درمانی، سنگ های گرم و سرد به صورت متناوب در طول ماساژ ممکن است مفید باشد.

سنگ درمانی

2- کاهش استرس و اضطراب

نتیجه یکی از تحقیقات به دست آمده از انجمن ماساژ درمانی امریکا پیام “ماساژ درمانی می تواند برای کاهش استرس مؤثر باشد” است.نتیجه این تحقیقات از عقاید آنها در مورد سنگ درمانی پشتیبانی می کند. یک مطالعه در سال 2001 نشان داد که یک ماساژ ده دقیقه ای مشکلات قلبی عروقی مانند سکته مغزی را بهبود می بخشد.

یک مطالعه در سال 1997 نشان داد که ماساژهای صندلی 15 دقیقه ای در محل کار به طور معنی داری استرس را در مقایسه با یک استراحت 15 دقیقه ای بدون ماساژ کاهش می دهد. یک منبع تحقیق در سال 2015 نشان داد که افرادی که تحت عمل جراحی کولورکتال شکمی قرار گرفته اند، پس از دریافت سنگ درمانی بعد از عمل درد، تنش و اضطراب کمتری داشتند.

3- خواب را راحت می کند

یک بررسی در سال 2006 نشان داد که ماساژ ممکن است جایگزینی برای قرص های خواب در بزرگسالان با بی خوابی باشد. این تحقیق نشان داد که ماساژ پشت باعث تقویت آرامش و خواب می شود. همچنین یک مطالعه در سال 2001 نشان داد، نوزادانی که مشکل خواب دارند و توسط والدینشان ماساژ 15 دقیقه ای به آنها داده شده است، سریعتر به خواب می روند.

آنها همچنین از بیداری هوشیارتر، فعال تر و مثبت تری برخوردار بودند. بنابراین تصور می شود که سنگ درمانی به شما کمک می کند تا از خواب بیشتر لذت ببرید.

سنگ درمانی

4- ممکن است علائم بیماری های خود ایمنی را تسکین دهد

سنگ درمانی با سنگ داغ ممکن است بیماری دردناک مانند فیبرومیالژیا را تسکین دهد. فیبرومیالژیا وضعیتی است که باعث درد گسترده و مزمن می شود.

طبق مطالعه ای در سال 2002 ، افراد مبتلا به فیبرومیالژیا که ماساژ 30 دقیقه ای را در خواب می دیدند، مدت طولانی تری می خوابیدند، تعداد ماشه های کمتری داشتند و میزان ماده P (ماده ای که در انتقال سیگنال های درد درگیر است) نسبت به افراد مبتلا به این بیماری که تحت درمان بودند کاهش یافته بود. قبل از اینکه ماساژ با سنگ درمانی به یک روش درمانی استاندارد فیبرومیالژیا تبدیل شود باید تحقیقات بیشتری بر روی آن انجام گیرد.

یک منبع معتبر در سال 2013 نشان داد که مبتلایان به آرتریت روماتوئید ممکن است از ماساژ با فشار متوسط مانند ماساژ سنگ داغ بهره مند شوند. شرکت کنندگان در این مطالعه پس از یک ماه سنگ درمانی، درد کمتر، قدرت گرفتن بیشتر و دامنه حرکتی بیشتر را تجربه کردند.

سنگ درمانی

5- به کاهش علائم سرطان کمک کند

یک مطالعه بزرگ و سه ساله که در ژورنال مدیریت درد و علائم منتشر شده است، بررسی کرده که چگونه ماساژ درد، خستگی، استرس و اضطراب، تهوع و افسردگی را در 1290 بیمار مبتلا به سرطان تحت تأثیر قرار داده است.

این مطالعه نشان داد که ماساژ، خصوصاً ماساژ سوئدی، علائم سرطان را بهبود می بخشد، حتی در افرادی که علائم قابل توجهی ندارند. محققان معتقدند استفاده از سنگ برای ماساژ نقش موثری دارد.

6- مقاومت در برابر بیماری را افزایش می دهد

سنگ درمانی ممکن است سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. براساس یک منبع مطالعات معتبر در سال 2010، یک جلسه سنگ درمانی سوئدی تأثیر مثبت و حاد بر ایمنی داشته است. نمونه خون گرفته شده قبل و بعد از ماساژ با سنگ، كاهش آرژنین – وازوپرسین را نشان داد، هورمونی كه به تنظیم فشار خون كمك می كند.

سنگ درمانی

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − شش =

محصولات مرتبط در فروشگاه