Telegram support Whatsapp support

الماس های عظیم بوتسووانا

الماس های عظیم بوتسووانا

همه افراد علاقه مند به الماس هستند. به همین دلیل است که زمانیکه یک نمونه با ارزش زیاد و عظیم یافت می شود، تیتر اول تمامی اخبار گوهر را به خود اختصاص می دهد. به تازگی شرکت معدن الماس ریو تینتو واقع در لندن یک الماس تراش نخورده با کیفیت بسیار خوب به وزن ۷/۱۸۷ قیراط را استخراج کرد. این الماس یکی از بزرگترین الماس هایی می باشد که تا کنون در کانادا یافت شده است.

در حدود چند هفته گذشته مجددا استخراج الماسی هزار و ۱۱۱ قیراطی تراش نخورده به نام کارو ای کی ۶ (Karowe AK6) سرفصل تمامی اخبار شد. زیرا پس از الماس ۳ هزار و ۱۰۶ قیراطی کولینان که در سال ۱۹۰۵ در معدن پریمیر واقع در آفریقای جنوبی استخراج گردید، دیگر الماسی به این اندازه یا اندازه ای نزدیک به کولینان مدت ها بود که استخراج نشده بود.

این امر الماس کارو را تبدیل به دومین الماس بزرگ جهان کرد. همانند الماس کولینان، کارو نیز در درجه IIA درجه بندی شده است. این رتبه به سبب رنگ سفیدی است که به خاطر شفافیت و خلوص در این الماس به چشم می خورد. امروزه الماس کولینان در کنار دیگر جواهرات خزانه سلطنتی در برج لندن خود نمایی می کند.

الماس های عظیم بوتسووانا

الماس کارو در منطقه بوتسووانا در معدنی به نام کارو که متعلق به لوکالا یکی از شرکت های معدنی الماس کانادایی است، یافت شد. این گوهر اولین الماس با کیفیت بیش از هزار قیراط است که پس از گذشت بیش از یک قرن استخراج گردید. الماس های بزرگتر ممکن است در طی فرآیند استخراج بشکنند، اما الماس کارو با کمک دستگاه های نوین و پیشرفته استخراج گوهر شرکت لوکارا، با کمترین میزان شکستگی و خرابی از دل زمین استخراج شد.

قبل از الماس کارو، از این معدن واقع در بوتسووانا، یک جفت الماس به وزن ۲۰۰ قیراط کشف گردید که این امر صاحبان این معدن را امیدوار کرد که بتوانند الماس بزرگتری را نیز از این معدن استخراج نمایند. بوتسووانا به عنوان منطقه ای شناخته شده که پتانسیل تولید الماس هایی با کیفیت خوب را دارد.

به احتمال زیاد این الماس در مناقصه شرکت خواهد کرد. بنابراین اندازه این الماس قطعا در مناقصه بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − شانزده =

محصولات مرتبط در فروشگاه